Karlstad: Säffle: Produktutvecklare till Cellcomb

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säffle: Produktutvecklare till Cellcomb i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-20 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en Produktutvecklare med stort engagemang till vår fabrik i Säffle

Du bör ha följande erfarenheter

Relevant teknisk utbildning på högskolenivå gärna med materialinriktning
Erfarenhet av utvecklingsarbete inom näringslivet
Goda IT-kunskaper
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Ansvar som ingår i tjänsten

Ingår i Cellcombs Marknadsteam
Att tillsammans med Marknad, Inköp, Kvalitetsavdelning, Produktion och Teknikavdelningar ta fram nya eller förbättrade erbjudanden till kunder inom vård och omsorg, hygiensektorn samt till affärsområdet Homeaway
Att skaffa sig tillräckliga kunskaper om hur produkter och tjänster som Cellcomb tillhandahåller används idag och att identifiera hur relevanta otillfredsställda kundbehov skulle kunna lösas av Cellcomb  (Customer needs). Detta innebär att betrakta både vårdgivaren och patienten som sin kund.
Att översätta kundbehoven till en produktlösning som går att beskriva med relevanta parametrar (ex dimensioner, fysiska egenskaper och toleranser) samt att ta fram en komplett specifikation inklusive förpackningar.
Att hålla sig väl orienterad om utvecklingen inom relevanta materialområden
Att identifiera materialkrav och bistå inköp med kunskaper om dessa som relaterar till produktens användning
Att tillsammans med teknikavdelningar och produktion identifiera materialkrav som relateras till körbarhet i produktionsmaskinerna
Att säkerställa att alla rutiner för godkänd CE-märkning följs och dokumenteras
Att säkerställa att alla rutiner för övriga kvalitetssäkrande rutiner följs och dokumenteras
Att vara teamets IP-kompetens (patentbevakning, patentansökningar, patent clearance, designprotection, varumärkesskydd)
Att vara projektledare vid framtagning av nya och förbättrade produkter inom sitt ansvarsområde
Att informera och utbilda kvalitetsavdelning, produktägare och produktionsorganisation avseende nya eller förändrade produkter
Att tillsammans med produktägare, säkerställa att eventuellt inköpta produkter (hel- eller halvfabrikat) inom det egna området följer de krav som lagar och policys föreskriver. Detta inkluderar att bedöma leverantörens rutiner och arbetssätt.
Att tillsammans med produktion, inköp och ekonomifunktionen fastställa tillverkningskostnaden för nya eller ändrade produkter
Att ta fram demo kit el dyl (säljstöd) då detta är möjligt.
Att tillsammans med marknad, föreslå hur produkten skall verifieras för att skapa argument vid försäljning (tester hos användare, laboratorier, certifieringar)
Att tillsammans med kvalitetsorganisationen identifiera om nya labbmetoder är nödvändiga och iså fall initiera utveckling av dessa
Att specifikt anlägga och utvärdera miljöperspektivet på produkten
Att bidraga med kunskaper vid konkurrent produkt analyser
Befogenheter

Att besluta om egenutvecklade produkters sammansättning och specifikation
Att godkänna utgifter inom ramen för egen projektbudget eller linjekostnadsbudget

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Produktutvecklare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Produktutvecklare.

Sortimentsutvecklare

Läs mer Jun 21
Med 50 år i branschen är Pictura en av Skandinaviens största leverantörer av non food-produkter till detaljhandeln. Vi erbjuder trygga och problemfria helhetslösningar som ökar våra kunders lönsamhet. Det gör vi med fokus på design och hållbarhet, med ett löfte om hög servicegrad till våra kunder.

Sortimentsutvecklare
Pictura och detaljhandeln har vind i seglen, till kontoret i Karlstad behöver man därför få en ny kollega.

Om tjänsten
Som sortimentsutvecklare hos Pictura får du en viktig roll i företaget. Du, produktutvecklarna och KAM är med och ser till att Picturas sortiment är attraktivt för slutkund, samt genererar god lönsamhet till kunderna och företaget. Du ansvarar för att driva ett eller flera av Picturas produktområden till den svenska detaljhandeln.

I rollen igår ett ansvar för budget och lönsamhet för ett eller flera produktområden.

Vem söker vi
För att trivas i rollen behöver du vara analytisk och lösningsfokuserad, samt ha drivet att slutföra projekt. Du räds inte ansvar, utan ser möjligheter. Som person är du social och kommunikativ, du trivs med att både jobba självständigt och i team.

Vi tror att du har utbildning inom ekonomi eller motsvarande, och du är en van användare av Office-paketet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Tjänsten är heltid, men stationeringsort Karlstad. Sista ansökningsdag är 10 juli, men vi läser ansökningar löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan med ditt CV och personliga brev, skickar du in till ledigajobb@pictura.se , märk ämnesraden med "Sortimentsutvecklare".

Ansök nu

Cloud-utvecklare sökes till Kazokufamiljen!

Läs mer Jun 16
Vill du få möjligheten att arbeta på ett familjärt IT-bolag där individen och kunden är i fokus? Är du en härlig person som är målinriktad och prestigelös? Kazoku IT söker nu efter en cloud-/integrationsutvecklare till deras team i Karlstad. Ansök redan idag och missa inte chansen att få bli en del av Kazokufamiljen! Vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Kazoku IT grundades i Göteborg 2014 och har kontor i både Göteborg och Karlstad. De är en entreprenörsdriven integrationspartner med specialister, där individen och kunden är i fokus. Kazoku betyder familj på japanska vilket genomsyrar deras sätt att arbeta tillsammans. Just nu är det cirka 20 medarbetare fördelat på kontoren med en familjär kultur och god gemenskap. Kazoku IT är ett modernt bolag som fokuserar på mångfald-, hållbarhets- och jämställdshetsfrågor.

Kazoku IT är ett litet bolag men befinner sig just nu i en expansionsfas och söker därför efter deras nästa cloud-/integrationsutvecklare till deras team på Karlstad kontoret. Det kan förekomma resor i tjänsten, både till kontoret i Göteborg och till kund.

Du erbjuds


* Att arbeta på ett familjärt företag som är mån om sina medarbetare och kunder
* Du kommer bli erbjuden en egen mentor som ansvarar för din onboardingprocess
* En gedigen arbetsmiljö där företaget fokuserar på kompetensutveckling, trivsel, hållbarhet och hälsa


Tjänsten är ett konsultuppdrag och går allt som förväntat och båda parter är nöjda med samarbetet så kan det eventuellt leda till en överrektrytering. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Kazoku IT är ett lösningsfokuserat företag som fokuserar på möjligheter och lösa problem. Det är ett företag som består av rutinerade och meriterade integrationsspecialister.


* Utveckla system och/eller systemintegrationer
* Arbeta teambaserat för att leverera bästa möjliga användarupplevelse
* Bygga integrationer i Microsoftmiljöer, såsom Azure, Biztalk, C# och .Net
* Att kommunicera, vårda och bygga relationer med såväl dina kunder som med dina kollegor


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en eftergymnasial IT-utbildning såsom dataingenjör, systemvetenskap eller har motsvarande arbetsliverfarenheter inom IT.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Har driv och motivation att kompetensutveckla sig själv

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-branschen

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Noggrann
* Strukturerad


Övrig information


* Omgående
* Heltid
* Karlstad, med möjlighet att arbeta remote.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Karlstad: Produktberedare till Dana Spicer i Åmål

Läs mer Feb 10
Dina arbetsuppgifter Som handläggare inom produktberedning på Dana Spicer Nordiska Kardan AB driver och stöttar du projekt och ger tekniskt stöd till interna och externa kunder och funktioner. Du samordnar och arbetar med tvärfunktionella projektgrupper, utför tekniska analyser, skapar samt följer upp konstruktionsförfrågningar, genomför applikationsanalyser, skapar och underhåller ritningar samt kommersialiserar interna och externa kunder. Tjänsten innebär även att du som produktägare konfigurerar och underhåller artiklar i PLM systemet.

 

Din profil Vi söker dig som är engagerad, strukturerad och driven samt har teknisk bakgrund, är bra på att arbeta systematiskt och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas här krävs att du kan fokusera på din del i flera parallella projekt, är bra på att planera framåt och kan motivera och engagera andra. Du skall dessutom vara bra på att kommunicera på både svenska och engelska. Det är meriterande med erfarenhet från fordonsindustrin, APQP samt kunskap om PLM och Teamcenter. Är det här du? Ta chansen att söka en spännande tjänst med goda möjligheter att ge din karriär en skjuts på ett världsledande och globalt företag genom att klicka på knappen nedan. Har du frågor är du sen välkommen att höra av dig till nedanstående rekryterare. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!

 

Om företaget Är du intresserad att jobbar med produktberedning, så har du nu chansen att byta till en spännande och utvecklande tjänst. Hos Spicer Nordiska Kardan AB, som bearbetar detaljer till fordonsindustrin, öppnar sig möjligheten att bli en del i ett trivsamt och välfungerande team som jobbar med hela spannet från produktframtagning till serieproduktion.

Ansök nu

Produktspecialist Road

Läs mer Jan 17
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla morgondagens återförsäljare för Volvo Construction Equipments beläggning- och kompakteringsmaskiner!
I rollen som Produktspecialist på Swecon Road förmarknad arbetar du med att supportera våra säljare och kunder inom ROAD segmentet. Ditt specialistområde kommer vara vårt produktsortiment av kompaktering och beläggningsmaskiner. Du kommer också arbeta med att vidareutveckla produkter, tjänster, service och support.
Till din hjälp finns ett dedikerat Road team som exempelvis inkluderar en produktspecialist inom eftermarknad. Det finns såklart också andra avdelningar inom företaget nära till hands, som exempelvis kommunikation- och marknadsavdelningen som säkerställer profilering i all dokumentation.
Arbetet kräver resor i tjänsten.
Arbetsuppgifter:
Supportera våra säljare och svenska kunder via telefon, mail och via fysiska möten
Vara med på leveranser, mässor och event
Delaktig i att ta fram säljmaterial tillsammans med teamet
Vidareutveckla produkter och tjänster tillsammans med Volvo CE

Är du nyfiken på att veta mer om våra maskiner?
Se vår introduktionsfilm här: https://www.youtube.com/watch?v=0reSW_eHr1g
Eller läs mer på vår hemsida: https://www.swecon.se/om-swecon/evenemang-sponsring/evenemang-och-initiativ/volvo-customer-center/
Om dig
Vi tror att du brinner för väg- och beläggningsmaskiner och har erfarenhet från branschen. Antingen har du arbetat direkt i produktionen eller med support/service. Tjänsten kräver en hög teknisk kompetens och självklart vet du ett och annat kring kompaktering och beläggning. B-körkort och god datorvana är ett krav. Du kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift.
Du är en god kommunikatör och kan förmedla teknisk information på ett begripligt sätt. Du motiveras av att få lära dig nya saker och förmedla din kunskap vidare till kollegor och kunder. Självklart är du serviceinriktad och tycker om att arbeta kundnära. Vi vill alltid leverera bästa möjliga kvalitet till våra kunder och hoppas du delar det synsättet med oss.
Vi söker dig som vill arbeta i ett företag som präglas av teknik, affärsmannaskap, laganda, respekt och glädje. Du trivs med att jobba i team och ser laget före jaget.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare.
Placeringsort för denna tjänst är flexibel men vi ser helst att du bor och verkar från någon av våra anläggningar i Mellansverige. Våra anläggningar: https://www.swecon.se/hitta/anlaggningar/
Varmt välkommen med din ansökan senast 13 februari, urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdag.
Frågor om tjänsten: Patrik Jismark Manager, Key Account 010-556 90 87.
Vid frågor om ansökningsprocessen: Lina Haglund, Rekryteringskonsult Jobbet.se 070-7772373.
Fackliga frågor besvaras av Monica Strömberg 010-556 34 66.
Krav
Erfarenhet av väg- och beläggningsmaskiner
God svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana
B-körkort



Om arbetsgivaren - Swecon Anläggningsmaskiner AB
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med ca 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr (2020) i Sverige.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Jobbakuten Väst AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Jobbakuten Väst AB .

Karlstad: Projektchef inom mark och anläggning

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Aug 29
Vi söker dig som är driven och handlingskraftig Projektchef/Platschef som kan stärka upp vårt team ytterligare. Hos oss blir du en del av en väl fungerande verksamhet och har en mycket viktig och central roll i våra projekt. Du rapporterar till VD/Arbetschef. Du kommer att utgå från Karlstad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du leder och fördelar arbetet, ansvarar för produktionen ute på arbetsplatsen.
Du har erfarenhet av att leda andra och trivs med att vara en ledare.
Arbetar löpande med kundkontakter, räknar på mindre anbud och deltar i inköpsprocessen.
Ekonomiskt ansvar för dina projekt, uppföljning av ekonomin och prognosarbete.
Bedriver verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och eftersträvar alltid nöjd kund, lönsamhet, produktivitet, hållbar utveckling, kvalitet, god fysisk och psykosocial arbetsmiljö samt säkerhet.
Kvalifikationer och erfarenhet

Du har minst fem års erfarenhet från mark och anläggningsprojekt.
Mycket meriterande om du har någon typ av ledarerfarenhet.
Du har en god förståelse för projektekonomi, deltar i kalkyl och prognosarbetet.
Du kan grunderna i entreprenadjuridik.
Du har god datorvana.
Som person tror vi att dina styrkor ligger i att vara relationsbyggande och resultatdriven.
Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären. Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga.

Sten & Vägarbeten AB, med 70 års erfarenhet ingår i Svea H Koncernen. Vi utför heltäckande tjänster inom mark och anläggning och jobbar brett mot olika kundkategorier. Vi är ISO certifierade till Kvalitet-Miljö-Arbetsmiljö och vår ambition är att växa och ta marknadsdelar inom närområdet Värmland med intilliggande Län

Ansök nu

Karlstad: Mättekniker inom mark och anläggning

Mätningstekniker, bygg
Läs mer Aug 29
Erfaren mättekniker sökes till Sten & Vägarbeten AB.

Bra om du kan utföra
- Grävmaskins modeller
- Framtagning schakt/ fyllnadsberäkning
- Inmätning/utsättning
- Mängdreglering
- Relationsritningar
Sten & Vägarbeten AB, med 70 års erfarenhet ingår i Svea H Koncernen. Vi utför heltäckande tjänster inom mark och anläggning och jobbar brett mot olika kundkategorier. Vi är ISO certifierade till Kvalitet-Miljö-Arbetsmiljö och vår ambition är att växa och ta marknadsdelar inom närområdet Värmland med intilliggande Län

Ansök nu

Karlstad: Restaurangchef till Pitchers

Restaurangchef
Läs mer Aug 29
Som Restaurangchef har du helhetsansvaret för restaurangen med stort fokus på service i världsklass. Är du den där personen som älskar det individuella och unika och skulle var stolt över att kunna bygga ditt team baserat på vilka de är även om de är nya i branschen?

Då är detta en tjänst för dig!

Vi söker dig som

Har branschvana från restaurang eller livsmedel.
Erfarenhet av ledarskap från tidigare jobb eller från idrotten.
Du ska tycka om att ta ansvar och fatta beslut.
Är resultatorienterad och gillar att jobba mot högt uppsatta mål.
Har en naturlig fallenhet för att leda och engagera genom arbetsglädje och tydliga målsättningar.
Till denna roll söker vi en energifylld och driftorienterad person, som är serviceinriktad och lösningsorienterat i sitt arbetsätt då förutsättningar och behov växlar. Har du självinsikt en förståelse för hur ditt ledarskap påverkar försäljningen, medarbetare och varumärket och älskar att överträffa gästernas förväntningar, då är det dig vi letar efter!

Våra processer tillåter att alla kan bidra på alla stationer i restaurangen. Det betyder att i din roll som Restaurangchef kommer prestige aldrig i vägen för ett ”hands on” närvarande och coachande ledarskap, som också är ditt naturliga sätt att bedriva drift. Det är meriterande om du har arbetat som restaurangchef/ assisterande restaurangchef eller haft annan ledande position inom restaurang, upplevelse eller nöjesparksbranschen.

Du har helhetsansvaret för restaurangen och driften som stäcker sig, men inte uteslutande, över följande:

Ekonomi - Budget, råvarukostnader, personal och försäljning.
Personal - Rekrytering, coachning, schemaläggning och möten.
Arbetsmiljö
Underhåll och renlighet
Säkerställa en service i världsklass med ansvar för gästnöjdhet.
Säkerheten - Matsäkerhet, brand och hälsa och övergripande säkerhet.
Produktkvalitet
Implementering av policyn, recept, manualer, branding och guidelines.
Låter det här som ett uppdrag för dig, tveka inte att skicka din ansökan.

 

Pitcher's är en lokal gastropub där ett gediget hantverk, mat och umgänge med vänner står i centrum. Hit kan du komma för att få god mat och dryck och spännande aktiviteter. På Pitcher's ska maten var en fröjd för både ögat och magen. Här står maten i fokus och vi tillagar våra rätter från grunden. Vi serverar à la carte Måndag - lördag och även lunch måndag - fredag bestående av husmanrätter och ett stort salladsbord. Där visionen är stans bästa lunch.

Vi på Pitchers söker dig som brinner för matlagning och som hungrar efter att göra våra gäster glatt överraskade, med den goda mat som serveras dem. Vi ser att du är självständig har ett öga för detaljer, sätter kvalitet i fokus och är ansvarstagande .

Ansök nu

Karlstad: Medarbetare Delikatessen, ICA Välsviken

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Sep 12
Vi rekryterar en medarbetare till Maxi ICA Stormarknad Välsviken, avdelning Delikatess

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att arbeta med försäljning i den manuella delikatessen samt i butiksköket där du hjälper butikens kunder och ger ett kundbemötande i toppklass.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 38,25 timmar/vecka med start omgående eller enligt ök. Arbetstiderna varierar mellan 05.00 - 21.15, helgarbete varannan helg.

Kvalifikationer:

Vi söker dig med erfarenhet av butiksarbete inom dagligvaruhandeln samt erfarenhet av delikatess. Vidare har du ett stort matintresse.

Du är ordningsam, flexibel och är van att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är en social person som brinner för service och det personliga kundmötet.

Urval och intervjuer sker löpande!

Företagsbeskrivning:

MAXI ICA Stormarknad Välsviken ligger vid ett handelsområde i östra infarten till Karlstad. Vår butik har ca 100st medarbetare och omsätter ca 300 milj.kr. Vår vision är att  vi ska vara Karlstads ledande stormarknad . 

Ansökan:

Klicka på länken "skicka ansökan" för att söka tjänsten. 

Välkommen att skicka din ansökan!

Ansök nu

Karlstad: ICA Maxi Välsviken söker säljledare

Avdelningschef, butik
Läs mer Sep 5
Är du en ledare som älskar att leda och utveckla andra? Vi rekryterar en säljledare till Maxi ICA Välsviken som vill vara med och utveckla butikens delikatess till en ny nivå.

Om tjänsten

Som Säljledare för Deli ansvarar du för att butiken har en inspirerande avdelning. I rollen ingår att leda och utveckla avdelningen såväl strategiskt som operativt. Du har resultatansvar för samtliga delar och ansvarar samtidigt för att hela butiken erbjuder ett fräscht och spännande sortiment inom avdelningarna. Då vår ambition är att erbjuda Matglädje varje dag så blir du en nyckelperson i butikens utveckling åt det hållet. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ligger i framkant.

Det här förväntas av dig:

Försäljningsansvar
Leda, utveckla och inspirera personalen inom avdelningen
Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas
Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
Tjänsten är en heltidstjänst (38,25 timmar/vecka) du kommer att arbeta varannan helg. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse.

Om dig

Gedigen erfarenhet, kunskap och utbildning inom Kök & Deli
Kunskap i Butiksekonomi
Erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln
BLU och LBD utbildning
FLU är meriterande
Du är en person som drivs av att inspirera och engagera medarbetarna samt skapar ett positivt arbetsklimat. Du ska ha ett stort kunnande kring Kök och Deli samt och har ett utpräglat matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl dina medarbetare som kunder. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov samt trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder. Du är en entusiastisk person med en stark inre motor som tycker om att ha många bollar i luften. Du är duktig på att strukturera, prioritera, delegera och analysera. Självklart är du tydligt fokuserad på kund och försäljning och du drivs av att skapa god lönsamhet. Du är noggrann och medveten om vikten av bra rutiner i ditt arbete, samt flexibel och är lösningsorienterad.

Företagsbeskrivning:

MAXI ICA Stormarknad Välsviken ligger vid ett handelsområde i östra infarten till Karlstad.Vår butik har ca 100st medarbetare och omsätter ca 300 milj.kr. Vår vision är att  vi ska vara Karlstads ledande stormarknad .

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan". 

Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Jobbakuten, andreas.jansson@jobbakuten.se 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu