Karlstad: Kundansvarig säljare med intresse för juridik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundansvarig säljare med intresse för juridik i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-20 // Varaktighet: Heltid

Kundansvarig säljare med intresse för juridik
JP Infonet är ett av landets ledande informationsföretag. Vi tillhandahåller ett stort antal juridiska tjänster för både offentlig sektor och näringsliv. JP Infonet startade verksamheten 1999 och vi har vuxit kraftigt sedan dess. Idag har företaget kontor i Gamla Stan i Stockholm, centrala Helsingborg och Karlstad. Tillsammans är vi ca 80 anställda varav hälften jurister. Vi har kollektivavtal och tillämpar individuell lönesättning. Vi satsar på långsiktighet och erbjuder stor möjlighet till personlig och professionell utveckling.


Vi växer och våra möjligheter att tillgängliggöra juridiken på helt nya sätt via marknadsledande digitala lösningar och juridisk kompetens har aldrig varit större. Därför letar vi nu efter en affärsutvecklare för start under våren till vårt kontor i Helsingborg.


För att lyckas i rollen söker vi en driven person som har erfarenhet av försäljning och som trivs med att ta kontakt med människor och ha många kontaktytor. Det är viktigt att du är intresserad av juridik, affärer, sälj och entreprenörskap. Det är starkt meriterande om du har relevant utbildning eller tidigare erfarenhet av försäljning av tjänster eller utbildning till yrkesverksamma. Du är lösningsorienterad och kan se helheten vilket hjälper dig att utveckla kundens affär. Vidare ser vi gärna att du är:


självgående och flexibel
utåtriktad, positiv och öppen
en vinnarskalle som stimuleras av att nå höga mål
en ansvarsfull lagspelare som fokuserar på uppgiften
driftig och orädd som trivs i ett högt arbetstempo.



I rollen som säljare och affärsutvecklare kommer du att lära dig mycket om hur vi kan tillgängliggöra juridiken genom digitala lösningar och bred kompetens. Vi erbjuder ett stort antal juridiska informationslösningar och kompetensutveckling för både kommuner, advokatbyråer, myndigheter och privata företag. Du kommer jobba nära våra användare och få förståelse för deras utmaning och hur företagets produkter och tjänster kan hjälpa dem i deras verksamhet. Du driver självständigt din försäljning och kommer att ansvara för dina egna kunder, vilket innebär nyförsäljning, merförsäljning och kundvård. Kontakten sker i första hand via telefon, men du kommer även att hålla externa säljmöten och utbildningar på plats hos kund där du visar upp företagets produkter och tjänster. Du kommer att bli en av företagets viktigaste säljare och vi tror att du stimuleras av att nå högt uppsatta mål.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Innesäljare.

Projektkoordinator- Markavtal- Direktrekrytering!- Karlstad

Läs mer Aug 29
Om tjänsten
Telekombranschen utvecklas snabbt. Det kräver en flexibel kompetens och arbetskraft som enkelt anpassar sig till nya förhållningssätt och situationer.

Företaget arbetar med samtliga aspekter av projektkoordinering och projektledning inom telekombranschen. Det innebär bland annat förhandling med fastighetsägare, upphandling till installation och implementation samt besiktning.

Företagets ledord är “Engagemang, Öppenhet och Professionalism” vilka genomsyrar hela verksamheten. Deras kunders nöjdhet och deras kvalitet är högsta prioritet. Nu söker de en resurs som vill vara med på deras resa i rollen som Projektkoordinator. I rollen finns goda möjligheter att utvecklas på sikt, exempelvis som Projektledare eller Projektchef.

Du erbjuds

• Kostnadsfri utbildning och arbete i en bransch med stark tillväxt
• Stor frihet under ansvar – visar du ambition och driv finns mycket goda utvecklingsmöjligheter
• Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är varierande och som Projektkoordinator kommer du ha en central roll i samspelet mellan projektets olika intressenter. Du kommer att kontakta markägare och fastighetsägare i syfte att få godkännande att lägga fiber på deras mark.

Vi söker dig som

• Har en avslutad gymnasieutbildning
• Kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat med försäljning/fältförsäljning och/eller har erfarenhet från kundservice, kundtjänst eller liknande.

Som person är du

• Driven, målfokuserad och prestationsinriktad
• Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor
• Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre
• Är problemlösare

Störst vikt fäster vi vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är social och har lätt för att skapa förtroende hos kunder och andra personer i din omgivning. Du är också en samarbetsvillig, ambitiös person som är intresserad av att ta ett stort ansvar för både din egen och företagets utveckling. Du brinner och arbetar fokuserat för att slutföra dina projekt professionellt inom givan tidsramar.

Övrigt

Start: Omgående uppstart.
Omfattning: Heltid, detta är en direktrekrytering där du blir anställd av vår kund tillsvidare med 6 månaders provanställning

Placering: Karlstad/Kristinehamn

I den här annonsen har vi tillsammans med vår kund valt att inte gå ut med kundföretagets namn. Givetvis kommer vi att informera dig om det, senast vid en eventuell intervju.

Ansökan
Låter det här som ett arbete för dig? Sök tjänsten direkt då urvalet sker löpande. Så länge annonsen finns kvar är tjänsten inte tillsatt.

Kontakt
Julia Edoff, 076 880 03 68, Rekryteringskonsult

Ansök nu

Teknisk säljare till Nermans Märksystem AB

Läs mer Aug 26
Nermans Märksystem AB är ett privatägt företag med säte i Karlstad. Vi säljer, installerar och utför service på märkutrustningar för trä-, metall- och förpackningsindustrin över hela landet. Efterfrågan på märkutrustning ökar i takt med att spårbarhet inom all produktion bli ett allt högre krav.

Teknisk säljare
Nermans med 100 år i branschen, är inne i ett expansivt skede med flera nya produktlanseringar, och söker därför efter en teknisk säljare till kontoret i Karlstad.

Rollen
I rollen som säljare ansvarar du för försäljningsprocessen från första kontakten tills dess att utrustningen är monterad hos kund. Hos Nermans så jobbar du både mot ny kund och vidareutvecklar samarbetet med befintliga kunder. Efter som vi jobbar nära våra kunder kan det även förekomma en del supportarbete.

Vardagen innebär mycket tid inne på kontoret där du offererar lösningar och tar fram produktprover till kunder. I rollen ingår också kundmöten där du presenterar passande tekniska lösningar, som är ekonomiskt och miljömässigt hållbara. Några gånger per åker du på mässor, där blir du en viktig pusselbit som representant för Nermans produkter.

Vem är du?
För att lyckas i rollen så behöver du ha erfarenhet av försäljning, samt ett stort intresse för teknik. Som person är du social och trivs med att ha dialog med kunder, leverantörer och kollegor. Du har ett driv och tycker om att lyckas som ett lag.

I rollen är det viktigt att du har en förståelse för produktionsteknik, har du dessutom kunskaper inom automation, laserteknik, och mekanisk konstruktion är detta en fördel. Ett brett kontaktnät inom livsmedelsproduktion och förpackningsindustrin är ett plus. Har du även kunskaper inom AutoCAD är det meriterande.

Du är en van användare av CRM och hanterar engelska både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vad erbjuder Nermans?
Som säljare hos Nermans Märksystem får du vara en del av ett team som sätter laget före ”jaget”. Du får jobba med kompetenta och trevliga kollegor som har kul på jobbet. Vi ger alla medarbetare stor frihet under ansvar, och vi ger möjlighet till utveckling. Friskvård är viktigt, och något som vi håller högt.

Varmt välkommen med din ansökan.

Övrigt
Tjänsten är heltid, med stationeringsort Karlstad. Ansökningar tas endast emot via formuläret nedan. Vi hanterar ansökningar löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Din ansökan vill vi ha senast 2022-09-25. För frågor om tjänsten kontakta Sofia Graflund, 054-14 18 00, sofia.graflund@qtym.se, eller Erik Ramström, 054-14 18 00, erik.ramstrom@qtym.se .

Ansök nu

Projektkoordinator - Markavtal - Direktrekrytering! - Karlstad

Läs mer Aug 19
MTX Rekrytering & Bemanning är specialister inom installation, fastighet & bygg. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är medlemmar i Almega - Kompetensföretagen och Installatörsföretagen och vi har kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet, övriga LO och Unionen. Vi arbetar både med yrkesarbetare och tjänstemän. Vi har en stor andel rekryteringsuppdrag och våra bemanningsuppdrag är oftast på lång sikt och kan vara början på en karriär hos någon av våra kunder.

Om tjänsten
Telekombranschen utvecklas snabbt. Det kräver en flexibel kompetens och arbetskraft som enkelt anpassar sig till nya förhållningssätt och situationer.

Företaget arbetar med samtliga aspekter av projektkoordinering och projektledning inom telekombranschen. Det innebär bland annat förhandling med fastighetsägare, upphandling till installation och implementation samt besiktning.

Företagets ledord är “Engagemang, Öppenhet och Professionalism” vilka genomsyrar hela verksamheten. Deras kunders nöjdhet och deras kvalitet är högsta prioritet. Nu söker de en resurs som vill vara med på deras resa i rollen som Projektkoordinator. I rollen finns goda möjligheter att utvecklas på sikt, exempelvis som Projektledare eller Projektchef.

Du erbjuds

• Kostnadsfri utbildning och arbete i en bransch med stark tillväxt
• Stor frihet under ansvar – visar du ambition och driv finns mycket goda utvecklingsmöjligheter
• Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är varierande och som Projektkoordinator kommer du ha en central roll i samspelet mellan projektets olika intressenter. Du kommer att kontakta markägare och fastighetsägare i syfte att få godkännande att lägga fiber på deras mark.

Vi söker dig som

• Har en avslutad gymnasieutbildning
• Kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat med försäljning/fältförsäljning och/eller har erfarenhet från kundservice, kundtjänst eller liknande.

Som person är du

• Driven, målfokuserad och prestationsinriktad
• Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor
• Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre
• Är problemlösare

Störst vikt fäster vi vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är social och har lätt för att skapa förtroende hos kunder och andra personer i din omgivning. Du är också en samarbetsvillig, ambitiös person som är intresserad av att ta ett stort ansvar för både din egen och företagets utveckling. Du brinner och arbetar fokuserat för att slutföra dina projekt professionellt inom givan tidsramar.

Övrigt

Start: Omgående uppstart.
Omfattning: Heltid, detta är en direktrekrytering där du blir anställd av vår kund tillsvidare med 6 månaders provanställning

Placering: Kristinehamn/Karlstad

I den här annonsen har vi tillsammans med vår kund valt att inte gå ut med kundföretagets namn. Givetvis kommer vi att informera dig om det, senast vid en eventuell intervju.

Ansökan
Låter det här som ett arbete för dig? Sök tjänsten direkt då urvalet sker löpande. Så länge annonsen finns kvar är tjänsten inte tillsatt.

Kontakt
Julia Edoff, 076 880 03 68, Rekryteringskonsult

Ansök nu

Få Säljjobb Omgående

Läs mer Sep 4
Sök jobbet som säljare på Adept Group för att få säljjobb omgående.
Pratar du ren svenska & vill få säljjobb omgående? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Adept Group dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få säljjobb omgående. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? På våra kontor
? Säljutbildning
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Motiverad inför försäljning
Arbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från JP Infonet AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från JP Infonet AB .

Kundvårdare till innovativt företag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 5
Nu söker vi en ny kundtjänstmedarbetare till vårt härliga kundvårdsteam, där du kommer jobba nära våra kunder och få förståelse för deras kompetensbehov.
Vi erbjuder ett brett utbud av kurser inom juridik för både offentlig sektor och privata företag. Du förser våra kunder med exceptionell service och följer upp deras upplevelser på våra kurser. Kontakten sker via telefon och videokonferens där du fångar upp kundens behov och skräddarsyr deras kompetensutvecklingspaket. Det ingår också att ibland vara värd för våra utbildningar och välkomna deltagare samt koordinera frågor.
För att lyckas i rollen söker vi dig som drivs av att ge god service till kunden och som trivs med att ha många kontaktytor.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete eller har erfarenhet av att jobba med utbildnings- och eventverksamhet. Vidare ser vi gärna att du är;
Självgående och flexibel
Noggrann med god datorvana
Utåtriktad, positiv och öppen
En ansvarsfull lagspelare som fokuserar på uppgiften och är lösningsorienterad
Driftig och orädd som trivs i ett högt arbetstempo.

Om företaget
JP Infonet är ett av landets ledande informations- och kunskapsföretag. JP Infonet startade verksamheten 1999 och vi har vuxit kraftigt sedan dess. Idag har företaget kontor i Gamla Stan i Stockholm, Karlstad och centrala Helsingborg. Tillsammans är vi ca 90 anställda varav hälften jurister. Vi har kollektivavtal och tillämpar individuell lönesättning. Vi satsar på långsiktighet och erbjuder stor möjlighet till personlig och professionell utveckling.

Ansök nu

Kundvårdsassistent till innovativt företag

Administrativ assistent
Läs mer Sep 14
Nu söker vi en driven och effektiv person som vill arbeta extra hos oss under hösten i vårt fantastiska kundvårdsteam.
Vi erbjuder ett brett utbud av webbtjänster och kurser inom juridik för både offentlig sektor och privata företag. Du kommer att lära dig mycket kring våra målgrupper och deras behov och bidra till att effektivisera vårt arbete.
Du är noggrann, effektiv och har god vana av att arbeta vid dator och med stora datamängder.
Rollen är en junior tjänst och vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta 15-20 timmar per vecka.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med excel, datainsamling och kundservice.
Vidare ser vi gärna att du är;
• Självgående och flexibel
• Utåtriktad, positiv och öppen
• En ansvarsfull lagspelare som fokuserar på uppgiften och är lösningsorienterad
• Driftig och orädd som trivs i ett högt arbetstempo.
Om företaget
JP Infonet är ett av landets ledande informationsföretag. Vi tillhandahåller ett stort antal juridiska tjänster för både offentlig sektor och näringsliv. JP Infonet startade verksamheten 1999 och vi har vuxit kraftigt sedan dess. Idag har företaget kontor i Gamla Stan i Stockholm, Karlstad och centrala Helsingborg. Vi satsar på långsiktighet och erbjuder stor möjlighet till personlig och professionell utveckling.

Ansök nu

Är du vår nya jurist/redaktör?

Biträdande jurist
Läs mer Aug 31
Vi söker en jurist med intresse för EU-rätt och miljörätt till vår juridiska redaktion. Vill du analysera och informera om juridik? Är du duktig på att hitta det viktiga i ett stort informationsflöde? Då kan du vara den vi söker. Som redaktör behöver du vara noggrann och kvalitetsmedveten samt en mycket duktig skribent. Du behöver kunna sätta dig in i och förstå våra kunders behov av juridisk information.
Hos oss får du arbeta i ett dynamiskt och nytänkande företag. Du ingår i vår redaktion med sakkunniga jurister. Som redaktör följer du utvecklingen inom EU-rätten och miljörätten och andra närliggande rättsområden och informerar våra läsare om hur händelseutvecklingen påverkar dem. Du samarbetar också med våra namnkunniga externa författare.
JP Infonet AB är en av landets största förmedlare av juridisk information. Vi förklarar och gör juridiken tillgänglig för kvalificerade yrkesverksamma i bland annat kommuner, domstolar och andra myndigheter. Vi erbjuder ett stort antal juridiska informationstjänster, utbildningar och webbkurser samt juridisk rådgivning. JP Infonet startade verksamheten 1999 och vi har vuxit kraftigt sedan dess. Idag finns företaget i Gamla stan i Stockholm, i Karlstad och i centrala Helsingborg. Tillsammans är vi cirka 90 anställda, varav många är jurister.
Vi behandlar ansökningarna löpande.

Ansök nu