Karlstad: Rekryterare till internationell rekryteringsbyrå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare till internationell rekryteringsbyrå i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-12 // Varaktighet: Heltid

På Workwide Group hjälper vi årligen hundratals människor att hitta jobb utomlands. Vi är ett internationellt team som samarbetar med företag över hela Europa med fokus på flerspråkiga kandidater. Våra inkommande uppdrag för 2022 växer stadigt och vi söker därför ytterligare medarbetare till vårt rekryteringsteam.
Workwide Group jobbar med rekrytering och marknadsföring av jobb utomlands. I den här rollen matchar du arbetssökande med många av de högst rankade arbetsgivarna som t.ex. Netflix, Rituals, Expedia och TikTok.
Rollen passar dig som älskar utmaningar och gärna jobbar i en internationell och affärsmässig miljö med stora möjligheter att påverka din utveckling. Hos oss på Workwide Group finns all kunskap och alla resurser som behövs för att du ska kunna nå dina mål, du bestämmer själv hur långt du vill nå!
Vår arbetskultur
Vi är snabbfotade, ambitiösa, teknologidrivna och familjära. Eftersom vi är ett litet företag bidrar var och en tillsammans till den utveckling och kunskap som krävs för att vi ska nå våra mål. Om du är mål- och affärsdriven, törstig på kunskap, vill utvecklas och medverka till andras utveckling, då ska du söka jobb hos oss.
Om jobbet
Som rekryterare har du det övergripande ansvaret för att våra kandidater får jobb hos våra kunder. Det dagliga arbetet består främst av screening av inkommande ansökningar, sökningar via LinkedIn och vår databas samt genomförande av intervjuer. Du kommer att ha en tät kontakt med kunder och vårt säljteam för att matcha kandidater med dina kunders öppningar. För att göra detta effektivt och framgångsrikt krävs hög digital kompetens med god förmåga att navigera i vårt ATS/CRM.
Ansvara för rekrytering av flerspråkiga talanger från A-Z (bl.a. nordisk, tysk, nederländsk, och fransktalande) till dina kunders internationella jobbmöjligheter
Att placera kandidater mot månatliga mål
Ge utmärkta kandidat- och klientupplevelser

Krav
Utmärkta kunskaper i engelska
Ett strukturerat, organiserat förhållningssätt till arbetet
”Digital native”
Erfarenhet av att arbeta i ATS- eller CRM-programvara
Mål- och affärsinriktad med problemlösningsförmåga

Önskvärt
Flytande i andra språk såsom tyska, nederländska, franska eller något av de nordiska språken
Tidigare erfarenhet som rekryterare
Universitetsexamen - helst inom kommunikation, företagsekonomi eller försäljning
Har bott, studerat och/eller arbetat utomlands

Vi erbjuder
Grundlön och provision, första tre månaderna garantilön
En grundlig introduktion och branschutbildning
Modernt och nyrenoverat kontor i hjärtat av Karlstad
Sociala evenemang (middagar, aktiviteter efter jobbet och mer)
Karriärutvecklingsprogram (5 timmar per vecka)
Jobba hemifrån en dag i veckan
Ett härligt team med engagerade och ambitiösa kollegor från hela Europa
Kundresor i Europa
Friskvård

Om du vill vara en del av ett litet och lovande företag som går in i expansionsläge - ansök idag. Vi anställer löpande!
Vi ser fram emot att prata med dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad!

Läs mer Apr 12
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Karlstad. Du kommer att ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

På Academic work har vi valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och därför kommer Rebecca Mattsson utöver att vara din närmsta chef även arbeta som Consultant Manager och driva rekryteringsprocesser tillsammans med resterande rekryteringsteamet. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

We reward ambition.

Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa våra konsultchefer och rekryteringskonsulter med uppgifter som du ska leverera på ett kvalitativt och effektivt sätt
* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med allt från att skriva kandidatpresentationer till lönehantering och arbetsgivarintyg
* Alltid ge bästa möjliga service till våra kandidater, konsulter och kunder
* Sträva efter att alltid utvecklas genom vårt training program som ger dig möjlighet att få mer ansvar och kompetens


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Kan arbeta två dagar per vecka

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka samt täcka upp semesterperioder

Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!
Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook

Ansök nu

Rekryterare till Procruitment

Läs mer Mar 21
Om oss
Procruitment?är Sveriges enda?Karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanar?rekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter för?personer?verksamma inom?techbranschen.?I Karlstad finns koncernens huvudkontor som idag består av tolv kollegor.?Vi sitter i fina lokaler i Ahlmarkshuset,?vill du bli en del av oss?

Om tjänsten
Som rekryterare eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search. Detta är roligt och utmanande, vilket också du måste tycka.
Vi jobbar också med att, i dialog med kandidater, hitta nästa rätta arbetsgivare i deras karriär. Kandidaten outsourcar sitt arbetssökande till oss helt enkelt. Career Managers har också ett konsultansvar. Vi tycker att det är så himla kul att inte bara matcha en kandidat och arbetsgivare rätt, utan att också på nära håll få se hur samarbetet utvecklas under den inledande tiden av anställningen.

Arbetsklimatet??
Tillsammans har vi mycket roligt att se fram emot! Att vara en kollega på?Procruitment?är roligt och fartfyllt. För oss är personligt engagemang, enormt driv och vilja att lyckas?med varje rekrytering?det?vi alltid?strävar efter,?detta kommer du snabbt att märka. Dessutom delar vi mer än gärna med oss av all vår erfarenhet till just dig, förmodligen under en energisk lunch.??Vi arbetar?effektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!
?
Vem söker vi???
Vi söker dig som:

- Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen, i butik eller som fastighetsmäklare

- Behärskar engelska och svenska i tal och skrift

- Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer

- Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål

- Innehar av B-körkort

Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! ????

Detta får du??
På Procruitment?kommer du att arbeta med?erfarna kollegor. Du kommer att bidra till att rekrytera nya medarbetare till din regions mest attraktiva arbetsgivare.?Du?kommer?att bli en del av ett? bolag med?värmländska rötter.?Vi strävar efter att vara en hållbar arbetsgivare, därför erbjuder vi alla våra anställda 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöra?sin dagliga träning under kontorstid?och på så sätt ha mer tid till nära och kära efter arbetstid. Du får också ett friskvårdbidrag på 5000 kr/år med möjlighet att koppla på en hälsocoach.??
Idag har vi kontor i?Karlstad, Stockholm och Jönköping.??

Vår verksamhet bygger på?djup kunskap, stort hjärta och stark glöd.?Läs gärna mer om oss här:?https://www.procruitment.se/??


Övrigt

Lön: Fast lön + rörlig lön
Omfattning:?Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:?Karlstad
Rollen kräver körkort


Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på jennie@procruitment.se alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Säljande konsultchef

Läs mer Feb 19
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag.

Wikan Personal Värmland etablerades 2020 och vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu behöver förstärkning för att utvecklas ytterligare. Är du en person som har en passion för människor och affärer? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig.

Om företaget
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 15 orter i Sverige, en omsättning på cirka 500 miljoner kronor och omkring 1000 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner.

Våra kontor styrs av varje orts unika förutsättningar och vi vill vara en samarbetspartner som är förankrad på den lokala marknaden. På Wikan fokuserar vi på uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan.

Inom vår koncern värderar vi ett nära samarbete mellan kollegor runt om i Sverige. Här finns en möjlighet att bli en värdefull del av vår verksamhet.

Välkommen till Wikan Personal – där vi tror på närhet, engagemang och långsiktiga relationer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Konsultchef hos Wikan Personal söker vi dig med en stark drivkraft och förståelse för kundens behov och verksamhet. Vi arbetar för att skapa robusta, kvalitetssäkrade och långsiktiga relationer med både företag och individer och detta kräver en lyhördhet och ett starkt engagemang gentemot varje kund och konsult.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Etablera kontakt med potentiella samarbetspartners och genomföra konstruktiva kundmöten.
-Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive offertskrivning, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
-I samarbete med dina kollegor på kontoret kontinuerligt utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser.
-Planera och genomföra effektiva marknadsaktiviteter.
-Upprätthålla regelbunden kontakt med dina konsulter, vilket kräver närvaro och lyhördhet. Hantera olika personalfrågor och relaterad administration för våra anställda.

Du kommer att ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som besitter gedigen branschkunskap och åtnjuter stort förtroende hos våra stora och små kunder. Som en del i vår spännande utvecklingsfas kommer du bidra till att stärka vår närvaro på marknaden genom innovativa idéer, marknadsföringsinsatser och kontinuerlig utveckling.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi letar efter dig med erfarenhet av rekryteringsprocesser. En högskoleutbildning inom personalarbete eller en jämförbar utbildning är meriterande. Alternativt kan du ha några års arbetslivserfarenhet inom ledarskap och försäljning. Om du har erfarenhet av säljarbete och har en naturlig talang för att etablera kontakt med nya kunder är det särskilt fördelaktigt. Dessutom ser vi positivt på att du har ett brett kontaktnät i Värmland.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Är du en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i ditt arbete men samtidigt gillar att prestera tillsammans med andra så kommer du trivas bra hos oss.

Du har B-körkort och bil.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlstad. Vårt kontor ligger i Inre hamn.
Vill du ansluta till vårt härliga gäng och ta dig an en utvecklande och givande roll? Tveka inte på att söka. Ansöker gör du via www.wikan.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval sker löpande.
Information och frågor om tjänsten tas med Emma Karlsson, Tele: 054-400 31 11.

Ansök nu

Rekryterare till Procruitment

Läs mer Feb 21
Om oss
Procruitment?är Sveriges enda?Karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanar?rekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter för?personer?verksamma inom?techbranschen.?I Karlstad finns koncernens huvudkontor som idag består av tolv kollegor.?Vi sitter i fina lokaler i Ahlmarkshuset,?vill du bli en del av oss?

Om tjänsten
Som rekryterare eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search. Detta är roligt och utmanande, vilket också du måste tycka.
Vi jobbar också med att, i dialog med kandidater, hitta nästa rätta arbetsgivare i deras karriär. Kandidaten outsourcar sitt arbetssökande till oss helt enkelt. Career Managers har också ett konsultansvar. Vi tycker att det är så himla kul att inte bara matcha en kandidat och arbetsgivare rätt, utan att också på nära håll få se hur samarbetet utvecklas under den inledande tiden av anställningen.

Arbetsklimatet??
Tillsammans har vi mycket roligt att se fram emot! Att vara en kollega på?Procruitment?är roligt och fartfyllt. För oss är personligt engagemang, enormt driv och vilja att lyckas?med varje rekrytering?det?vi alltid?strävar efter,?detta kommer du snabbt att märka. Dessutom delar vi mer än gärna med oss av all vår erfarenhet till just dig, förmodligen under en energisk lunch.??Vi arbetar?effektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!
?
Vem söker vi???
Vi söker dig som:

- Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen, i butik eller som fastighetsmäklare

- Behärskar engelska och svenska i tal och skrift

- Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer

- Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål

- Innehar av B-körkort

Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! ????

Detta får du??
På Procruitment?kommer du att arbeta med?erfarna kollegor. Du kommer att bidra till att rekrytera nya medarbetare till din regions mest attraktiva arbetsgivare.?Du?kommer?att bli en del av ett? bolag med?värmländska rötter.?Vi strävar efter att vara en hållbar arbetsgivare, därför erbjuder vi alla våra anställda 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöra?sin dagliga träning under kontorstid?och på så sätt ha mer tid till nära och kära efter arbetstid. Du får också ett friskvårdbidrag på 5000 kr/år med möjlighet att koppla på en hälsocoach.??
Idag har vi kontor i?Karlstad, Stockholm och Jönköping.??

Vår verksamhet bygger på?djup kunskap, stort hjärta och stark glöd.?Läs gärna mer om oss här:?https://www.procruitment.se/??


Övrigt

Lön: Fast lön + rörlig lön
Omfattning:?Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:?Karlstad
Rollen kräver körkort


Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på jennie@procruitment.se alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Säljande konsultchef

Läs mer Jan 18
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag.

Wikan Personal Värmland etablerades 2020 och vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu behöver förstärkning för att utvecklas ytterligare. Är du en person som har en passion för människor och affärer? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig.

Om företaget
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 15 orter i Sverige, en omsättning på cirka 500 miljoner kronor och omkring 1000 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner.

Våra kontor styrs av varje orts unika förutsättningar och vi vill vara en samarbetspartner som är förankrad på den lokala marknaden. På Wikan fokuserar vi på uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan.

Inom vår koncern värderar vi ett nära samarbete mellan kollegor runt om i Sverige. Här finns en möjlighet att bli en värdefull del av vår verksamhet.

Välkommen till Wikan Personal – där vi tror på närhet, engagemang och långsiktiga relationer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Konsultchef hos Wikan Personal söker vi dig med en stark drivkraft och förståelse för kundens behov och verksamhet. Vi arbetar för att skapa robusta, kvalitetssäkrade och långsiktiga relationer med både företag och individer och detta kräver en lyhördhet och ett starkt engagemang gentemot varje kund och konsult.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Etablera kontakt med potentiella samarbetspartners och genomföra konstruktiva kundmöten.
-Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive offertskrivning, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
-I samarbete med dina kollegor på kontoret kontinuerligt utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser.
-Planera och genomföra effektiva marknadsaktiviteter.
-Upprätthålla regelbunden kontakt med dina konsulter, vilket kräver närvaro och lyhördhet. Hantera olika personalfrågor och relaterad administration för våra anställda.

Du kommer att ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som besitter gedigen branschkunskap och åtnjuter stort förtroende hos våra stora och små kunder. Som en del i vår spännande utvecklingsfas kommer du bidra till att stärka vår närvaro på marknaden genom innovativa idéer, marknadsföringsinsatser och kontinuerlig utveckling.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi letar efter dig med erfarenhet av rekryteringsprocesser. En högskoleutbildning inom personalarbete eller en jämförbar utbildning är meriterande. Alternativt kan du ha några års arbetslivserfarenhet inom ledarskap och försäljning. Om du har erfarenhet av säljarbete och har en naturlig talang för att etablera kontakt med nya kunder är det särskilt fördelaktigt. Dessutom ser vi positivt på att du har ett brett kontaktnät i Värmland.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Är du en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i ditt arbete men samtidigt gillar att prestera tillsamman med andra så kommer du trivas bra hos oss.

Du har B-körkort och bil.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlstad. Vårt kontor ligger i Inre hamn.
Vill du ansluta till vårt härliga gäng och ta dig an en utvecklande och givande roll? Tveka inte på att söka. Ansöker gör du via www.wikan.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval sker löpande.
Information och frågor om tjänsten tas med Emma Karlsson, Tele: 054-400 31 11.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Workwide AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Workwide AB .

Internationell rekryterare med säljbakgrund sökes!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 8
Workwide Group jobbar med rekrytering och marknadsföring av jobb utomlands. I den här rollen matchar du arbetssökande med många av de högst rankade arbetsgivarna som t.ex. Netflix, Rituals, Expedia och TikTok.
Rollen passar dig som älskar utmaningar och gärna jobbar i en internationell och affärsmässig miljö med stora möjligheter att påverka din utveckling. Hos oss på Workwide Group finns all kunskap och alla resurser som behövs för att du ska kunna nå dina mål, du bestämmer själv hur långt du vill nå!
Vår arbetskultur
Vi är snabbfotade, ambitiösa, teknologidrivna och familjära. Eftersom vi är ett litet företag bidrar var och en tillsammans till den utveckling och kunskap som krävs för att vi ska nå våra mål. Om du är mål- och affärsdriven, törstig på kunskap, vill utvecklas och medverka till andras utveckling, då ska du söka jobb hos oss.
Om jobbet
Som rekryterare har du det övergripande ansvaret för att våra kandidater får jobb hos våra kunder. Det dagliga arbetet består främst av kontakt via LinkedIn, och vår databas samt screening av inkommande ansökningar och genomförande av intervjuer. För att göra detta effektivt och framgångsrikt måste du ha hög digital kompetens. I arbetet ingår även samverkan med kunder och vårt säljteam. De mest centrala ansvarsområdena är:
Rekrytering av kandidater till dina kunders internationella jobbmöjligheter
Att placera kandidater mot månatliga mål
Ge utmärkta kandidat- och klientupplevelser

Krav
Utmärkta kunskaper i engelska
Erfarenhet från telefonförsäljning med prestationsbaserad lön
Vana vid att jobba med digitala verktyg

Meriterande
Flytande i andra språk såsom tyska, nederländska, franska eller något av de nordiska språken
Tidigare erfarenhet som rekryterare och/eller serviceyrke
Universitetsexamen - helst inom kommunikation, företagsekonomi eller försäljning
Har bott, studerat och/eller arbetat utomlands

Vi erbjuder
En flexibel och utvecklande arbetsplats med kompetenta och hjälpsamma kollegor från hela Europa
Grundlön, provision samt bonus (3 månaders garantilön)
En grundlig introduktion och branschutbildning
Jobba hemifrån en dag i veckan
Modernt och nyrenoverat kontor i hjärtat av Karlstad
Sociala evenemang (middagar, bordtennis-turneringar, aktiviteter efter jobbet m.m.)
Ett individuellt utvecklingsprojekt erbjuds alla anställda (5 timmar/vecka)
Karriärutvecklingsprogram
Friskvård
Livförsäkring

Om du vill vara en del av ett litet och lovande företag som går in i expansionsläge - ansök idag. Startdatum är när rätt person är tillgänglig.
Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Jobba med försäljning på Sveriges största säljorganisation

Innesäljare
Läs mer Jun 2
Lockas du av sol, stränder, bra lön och erfarenheter som är värdefulla livet ut? Då är det här något för dig!
Vi söker dig som vill jobba med försäljning utomlands och på den underbara Medelhavsön Cypern. Personlig utveckling, kunskaper inom försäljning och vänner för livet är något du garanterat kommer få med dig. Intressant? Läs vidare.
Varför iSales?
Etablerat företag med över 20 års erfarenhet i branschen
Erfarenhet av att erbjuda utlandsjobb i många år
Försäljning av produkter och avtal för de bästa varumärkena inom Sverige

Vi erbjuder dig:
En värdefull säljutbildning
En APP för personlig utveckling och uppföljning av din försäljning och lön
Marknadens högsta provisioner
Härliga kollegor
Rolig arbetsplats med många tävlingar

Vi söker dig som:
Har ett driv och mål
Gillar att jobba i ett högt tempo
Gillar kommunikation med nya människor
Är över 20 år och är redo att flytta inom 2 månader

Varför Cypern
Över 300 soldagar
Lön med låga skatter
Nära till Sverige
Tillgång till statlig sjukförsäkring som täcker medicinsk sjukvård

Om Cypern & iSales
Vårt kontor är beläget på Limassols mest exklusiva gata med flertal uteserveringar, restauranger och butiker runt hörnet. Vi har totalt 180 säljare i Sverige och 80 platser på kontoret på Cypern.
För närmare 20 år sedan lade vi grunden till iSales. Redan då hade vi två tydliga mål: att hjälpa Sveriges största varumärken att nå sina sälj mål och att hjälpa ungdomar in i arbetslivet. Idag är vi Nordens mest framåtriktade telemarketingbolag och arbetsgivare. Vår företagskultur bygger på ständig utveckling och med teknikens hjälp förfinar vi outtröttligt våra säljmetoder. Målsättningen är lika tydlig nu som då: vi fokuserar helhjärtat på våra uppdragsgivares och medarbetares framgång och framtid.

Ansök nu

Recruiter with sales background wanted!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Maj 4
Workwide Group works with recruitment and marketing of jobs abroad. In this role, you match jobseekers with many of the highest-ranked employers such as Netflix, Rituals, Expedia, and TikTok.
This role is suitable for you who love to be challenged and want to work in an international business environment with great opportunities to influence your development. At Workwide Group, we have all the knowledge and all the resources needed for you to be able to achieve your goals, you decide for yourself how far you want to reach!
Our work culture
We are fast-paced, ambitious, technology-driven, and familiar. As we are a small company, everyone contributes together to the development and knowledge required for us to achieve our goals. If you are goal- and business-driven, thirsty for knowledge, and want to develop as well as contribute to the development of others, then you should apply for a job with us.
About the job
As a recruiter, you have the overall responsibility for our candidates getting jobs with our clients. The daily work mainly consists of contact via LinkedIn, and our database as well as screening of incoming applications and conducting interviews. To do this efficiently and successfully, you must have high digital skills. The work also includes collaboration with customers and our sales team. The most central areas of responsibility are:
Recruitment of candidates for your customers' international job opportunities
To place candidates against monthly goals
Provide excellent candidate and client experiences

Requirements
Excellent knowledge of English
Experience in telephone-based sales- or recruitment with performance-based salary conditions
Accustomed to working with digital tools

Meritorious
Fluency in other languages such as German, Dutch, French, or one of the Nordic languages
Previous experience as a recruiter and/or service profession
University degree - preferably in communication, business administration, or sales
Has lived, studied, and/or worked abroad

We offer
A flexible and developing workplace with competent and helpful colleagues from all over Europe
Base salary, and commission
A thorough introduction and industry training
Work from home one day a week
Modern and newly renovated office in the heart of Karlstad
Social events (dinners, table tennis tournaments, after-work activities, etc.)
An individual development project is offered to all employees (5 hours/week)
Career development program
Wellness
Life insurance

Apply today if you want to be part of a small and promising company going into scale-up mode! Starting period will be when the right person is available.
About Karlstad
Workwide Group is based in Karlstad, Sweden. Karlstad is a beautiful mid-sized town located right between Oslo, Gothenburg, and Stockholm. With rivers and canals flowing through this university town, plenty of bars, and restaurants it has the perfect mix between urban and nature, we’re sure you are going to like it here.
We look forward to speaking with you!
To be able to get this job, you need to be an EU citizen or be eligible to work and live in the European Union.

Ansök nu

Rekryterare med säljbakgrund sökes!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 26
Workwide Group jobbar med rekrytering och marknadsföring av jobb utomlands. I den här rollen matchar du arbetssökande med många av de högst rankade arbetsgivarna som t.ex. Netflix, Rituals, Expedia och TikTok.
Rollen passar dig som älskar utmaningar och gärna jobbar i en internationell och affärsmässig miljö med stora möjligheter att påverka din utveckling. Hos oss på Workwide Group finns all kunskap och alla resurser som behövs för att du ska kunna nå dina mål, du bestämmer själv hur långt du vill nå!

Vår arbetskultur
Vi är snabbfotade, ambitiösa, teknologidrivna och familjära. Eftersom vi är ett litet företag bidrar var och en tillsammans till den utveckling och kunskap som krävs för att vi ska nå våra mål. Om du är mål- och affärsdriven, törstig på kunskap, vill utvecklas och medverka till andras utveckling, då ska du söka jobb hos oss.

Om jobbet
Som rekryterare har du det övergripande ansvaret för att våra kandidater får jobb hos våra kunder. Det dagliga arbetet består främst av kontakt via LinkedIn, och vår databas samt screening av inkommande ansökningar och genomförande av intervjuer. För att göra detta effektivt och framgångsrikt måste du ha hög digital kompetens. I arbetet ingår även samverkan med kunder och vårt säljteam. De mest centrala ansvarsområdena är:
• Rekrytering av kandidater till dina kunders internationella jobbmöjligheter
• Att placera kandidater mot månatliga mål
• Ge utmärkta kandidat- och klientupplevelser


Krav
• Utmärkta kunskaper i engelska
• Erfarenhet från telefonförsäljning med prestationsbaserad lön
• Vana vid att jobba med digitala verktyg
Meriterande
• Flytande i andra språk såsom tyska, nederländska, franska eller något av de nordiska språken
• Tidigare erfarenhet som rekryterare och/eller serviceyrke
• Universitetsexamen - helst inom kommunikation, företagsekonomi eller försäljning
• Har bott, studerat och/eller arbetat utomlands


Vi erbjuder
• En flexibel och utvecklande arbetsplats med kompetenta och hjälpsamma kollegor från hela Europa
• Grundlön, provision samt bonus (3 månaders garantilön)
• En grundlig introduktion och branschutbildning
• Jobba hemifrån en dag i veckan
• Modernt och nyrenoverat kontor i hjärtat av Karlstad
• Sociala evenemang (middagar, bordtennis-turneringar, aktiviteter efter jobbet m.m.)
• Ett individuellt utvecklingsprojekt erbjuds alla anställda (5 timmar/vecka)
• Karriärutvecklingsprogram
• Friskvård
• Livförsäkring
Om du vill vara en del av ett litet och lovande företag som går in i expansionsläge - ansök idag. Startdatum är när rätt person är tillgänglig.
Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Säljare till internationell rekryteringsbyrå

Account manager
Läs mer Apr 26
Vill du ta din försäljningskarriär till nästa nivå? Då kan du ha hittat din drömposition hos Workwide Group, en innovativ och internationell rekryteringsbyrå.
Workwide Group är ett techorienterat rekryteringsföretag som grundades 2014 med fokus på att hjälpa människor att hitta jobb utomlands. Vår projektpipeline växer ständigt och vi utökar nu vårt säljteam med ytterligare två personer.
Om jobbet
Som vår nya säljare kommer du att spela en central roll i vår försäljningsprocess genom att sälja marknadsföring av jobbannonser och rekryteringsservice. Du kommer att vara baserad på vårt kontor i Karlstad och kommunicera med potentiella kunder via telefon, webbmöten, LinkedIn och e-post. Vi använder även CRM-verktyget Hubspot för att effektivisera våra processer. Engelska kommer att vara det primära språket du använder i dina dagliga uppgifter.


Kvalifikationer
Utmärkta engelska språkkunskaper
Digital native
God kommunikationsförmåga och affärsmannaskap
Målinriktad och hårt arbetande
Erfarenhet av telefonförsäljning med prestationsbaserade lönevillkor

Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av;
B2B försäljning, gärna från en internationell roll
rekryteringsbranschen
iGaming-, Tech- eller BPO-branschen
Flytande i andra språk som tyska, holländska, franska eller något av de nordiska språken anses också meriterande



Vi erbjuder
Ett omfattande introduktionsprogram
Grundlön tillsammans med en attraktiv provision och bonusstruktur
Nytt, modernt kontor
Sociala evenemang (middagar, pingisturneringar, fredagsöl och mer)
Individuella utvecklingsprojekt erbjuds alla fast anställda (5 timmar per vecka)
Ett team av engagerade och hängivna kollegor från hela Europa
Karriärutveckling
Friskvårdsstöd
Livförsäkring


Om Karlstad
Workwide Group är baserat i Karlstad, Sverige. Karlstad är en vacker medelstor stad som ligger mitt emellan Oslo, Göteborg och Stockholm. Med floder och kanaler som rinner genom denna universitetsstad, massor av barer och restauranger har den den perfekta blandningen mellan stad och natur, vi är säkra på att du kommer att gilla det här.
Om du vill bli en del av ett unikt och lovande företag i stark tillväxt – ansök idag! Startperioden kommer att vara så snart som möjligt, när rätt person är tillgänglig.
Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Rekryterare med säljbakgrund sökes!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 21
Workwide Group jobbar med rekrytering och marknadsföring av jobb utomlands. I den här rollen matchar du arbetssökande med många av de högst rankade arbetsgivarna som t.ex. Netflix, Rituals, Expedia och TikTok.
Rollen passar dig som älskar utmaningar och gärna jobbar i en internationell och affärsmässig miljö med stora möjligheter att påverka din utveckling. Hos oss på Workwide Group finns all kunskap och alla resurser som behövs för att du ska kunna nå dina mål, du bestämmer själv hur långt du vill nå!
Vår arbetskultur
Vi är snabbfotade, ambitiösa, teknologidrivna och familjära. Eftersom vi är ett litet företag bidrar var och en tillsammans till den utveckling och kunskap som krävs för att vi ska nå våra mål. Om du är mål- och affärsdriven, törstig på kunskap, vill utvecklas och medverka till andras utveckling, då ska du söka jobb hos oss.
Om jobbet
Som rekryterare har du det övergripande ansvaret för att våra kandidater får jobb hos våra kunder. Det dagliga arbetet består främst av kontakt via LinkedIn, och vår databas samt screening av inkommande ansökningar och genomförande av intervjuer. För att göra detta effektivt och framgångsrikt måste du ha hög digital kompetens. I arbetet ingår även samverkan med kunder och vårt säljteam. De mest centrala ansvarsområdena är:
Rekrytering av kandidater till dina kunders internationella jobbmöjligheter
Att placera kandidater mot månatliga mål
Ge utmärkta kandidat- och klientupplevelser

Krav
Utmärkta kunskaper i engelska
Erfarenhet från telefonförsäljning med prestationsbaserad lön
Vana vid att jobba med digitala verktyg

Meriterande
Flytande i andra språk såsom tyska, nederländska, franska eller något av de nordiska språken
Tidigare erfarenhet som rekryterare och/eller serviceyrke
Universitetsexamen - helst inom kommunikation, företagsekonomi eller försäljning
Har bott, studerat och/eller arbetat utomlands

Vi erbjuder
En flexibel och utvecklande arbetsplats med kompetenta och hjälpsamma kollegor från hela Europa
Grundlön, provision samt bonus (3 månaders garantilön)
En grundlig introduktion och branschutbildning
Jobba hemifrån en dag i veckan
Modernt och nyrenoverat kontor i hjärtat av Karlstad
Sociala evenemang (middagar, bordtennis-turneringar, aktiviteter efter jobbet m.m.)
Ett individuellt utvecklingsprojekt erbjuds alla anställda (5 timmar/vecka)
Karriärutvecklingsprogram
Friskvård
Livförsäkring

Om du vill vara en del av ett litet och lovande företag som går in i expansionsläge - ansök idag. Startdatum är när rätt person är tillgänglig.
Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu