Karlstad: Ekonomiassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-09 // Varaktighet: Deltid

Gillar du att vara spindeln i nätet och att ha ett varierat arbete? Då kan du vara den kollegan som vi på Klara Förvaltning söker!
Arbetsbeskrivning
Som Ekonomiassistent hos oss på Klara Förvaltning arbetar du främst med löpande bokföring, leverantörsfakturor, hyresavisering, bostadskontrakt och har mycket kontakt med hyresgäster. Rollen består även av att bistå med underlag vid årsbokslut och månadsavslut, att vara spindeln i nätet och övrigt förekommande administrativa uppgifter.
Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en roll där det krävs att man tycker om att ha många ”bollar” i luften i det dagliga arbetet. Du är en prestigelös person som är serviceinriktad, duktig på att kommunicera och lösningsorienterad. Det förutsätter att du kan hantera många olika uppgifter, likväl högt som lågt. Du värdesätter kvalitet och kan jobba självständigt men trivs med att arbeta i team där alla hjälps åt.
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett strukturerat arbetssätt, är affärsmässig och noggrann, har planeringsförmåga men också god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter då det skulle behövas.
Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet i en bred ekonomifunktion, erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bokföring samt avstämningar. Att du har en relevant utbildning inom ekonomi, hanterar både svenska och engelska i tal och skrift samt har god erfarenhet av Office-paketet. Datorvana är ett krav och vi ser gärna att du har arbetat i antingen Pyramid eller Hogia. Körkort en merit.
Övrigt:
Intervjuer sker löpande, tjänsten är en deltidstjänst på 60%, tillträde sker efter överenskommelse och du är placerad på kontoret i området Klara i Karlstad. Har du frågor kring rollen eller processen är du välkommen att kontakta Malin Widell malin@klaraforvaltning.se Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent.

Junior ekonomiassistent till Klaravik

Läs mer Mar 25
JUNIOR EKONOMIASSISTENT TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en junior ekonomiassistent till Klaravik, en duktig administratör som behärskar det engelska språket i tal och skrift. Du blir en del av vårt team som ansvarar för vår kundreskontra med fakturering, betalning och påminnelsehantering. Ditt fokus kommer vara på påminnelsehantering vilket innebär att du spenderar en stor del av din tid i telefonen. Det är ett självständigt arbete där du kommer få ta stort ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vi arbetar i ett högt tempo och problemlösning kommer bli en stor del av din vardag. Du kommer bli en del av ett prestigelöst och härligt team på en arbetsplats där det är högt i tak och där gemenskap i kombination med möjlighet att påverka präglar atmosfären.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av något slag är meriterande men inget krav, det viktigaste för oss är att du är en ambitiös och positiv person som ser möjligheter. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet, struktur och flexibilitet och att du tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt och drar åt samma håll.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Ekonomiassistent/butiksmedarbetare till poolbutik

Läs mer Mar 6
Vi söker en ekonomiassistent med erfarenhet av att hantera löpande bokföring, fakturering, bokslut, löner posthantering och avstämningar.
Tjänsten kommer även inbegripa jobb i vår poolbutik där diverse förekommande arbetsuppgifter kommer ingå i befattningen som kassahantering, försäljning, lokalunderhåll.


Det är ett krav att man har tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter på ekonomisidan men inget krav att man har jobbat med försäljning tidigare.


Karlstad poolcenter är ett privatägt poolföretag som säljer, bygger och servar pooler och spabad. Vi har en butik på Bergvik där vi har Värmlands största utställning på pool och spa. I dagsläget är vi 9 anställda som jobbar i poolbutiken men med en ambition att utöka under 2024.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Arnessons Betongborrning!

Läs mer Mar 2
Är du en erfaren ekonomiadministratör som vill bli en del av ett stabilt företag med familjär stämning och högt i tak? Arnessons betongborrning söker nu dig som är serviceinriktad och har lite skinn på näsan för uppdrag på heltid. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Arnessons Betongborrning är ett etablerat företag belägna i Skåre i Karlstad som specialiserat sig på betongborrningstjänster för både privat- och företagskunder. Med en gedigen erfarenhet och en passion för kvalitet och professionalism har Arnessons Betongborrning byggt upp ett starkt rykte inom branschen och söker nu en erfaren och positiv ekonomiadministratör till teamet.

I rollen kommer du att ansvara för såväl ekonomiska och administrativa uppgifter samt ha regelbunden kontakt med Arnessons kunder. För att trivas och lyckas i denna position ser vi att du har en gedigen erfarenhet inom ekonomiadministration och en stark förståelse för administrativa processer. Dessutom är det viktigt att du har kunskaper i Fotnox.

Som en del av teamet är det avgörande att du är serviceinriktad och har förmågan att hantera kundkontakter på ett professionellt sätt. Självklart är du en samarbetsvillig person som inte tvekar att stötta dina kollegor när det behövs. Att vara flexibel och öppen för att ta initiativ är också viktigt, liksom förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och ta reda på information som du inte redan har kunskap om.

Du erbjuds
- En heltidstjänst som startar som ett bemanningsuppdrag genom Academic Work hos Arnessons betongsborrning med stora chanser till överrekrytering vid gott samarbete
- Bekväma kontorstider
- Uppdrag hos ett etablerat företag med familjär stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring
* Leverantörreskontra
* Lönearbete
* Kontakt med samarbetspartners och kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver flytande på svenska
- Har god erfarenhet inom ekonomiadministration
- Har goda kunskaper i Fortnox och Visma

Det är meriterande om du har
- Kunskaper i Hogia
- Relevant eftergymnasial utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Affärsinriktad
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Klara Förvaltning AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Klara Förvaltning AB .

Driftledare

Driftledare, IT
Läs mer Jun 1
Klara Förvaltning är ett fastighetsbolag i Karlstad. Våra fastigheter är belägna i populära områden exempelvis Herrhagen, Norrstrand, Klara och Viken.
Som Driftledare ansvarar Du för drift och underhåll av våra fastigheter och leder fastighetsskötarna. I detta ingår bl.a. underhållsplanering, projektledning, energioptimering, offertarbete och teknisk kompetens. Utöver detta är du kontaktperson gentemot hyresgäster, leverantörer, myndigheter med flera. Möten efter arbetstid kan förekomma då du i ditt uppdrag som Driftledare ansvarar för besiktningar.
Du bör ha en bakgrund som platschef, byggnadsingenjör eller liknande med praktisk erfarenhet av bygg- och fastighetsskötsel, drift- och energioptimering. Erfarenhet från projektledning och upphandlingar samt ett bra kontaktnät är önskvärt. Utbildning från högskola eller motsvarande med inriktning mot byggnads- och/eller fastighetsteknik är en fördel.
Driftledaren ingår i ett mindre team. Rollen är till största delen självständig och Du ska ta tag i och lösa de uppgifter Du ställs inför. Du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog med hyresgäster såväl som med kollegor.
Vi ser det som naturligt att Du är intresserad av Ditt arbete, stimulerad av utveckling och vill bidra till att uppgifter färdigställs och följs upp. Datorvana och erfarenhet av att arbeta i system, samt körkort är ett krav. Placeringen är i Karlstad och referenser krävs.
Välkommen att skicka din ansökan till oss, eller om du har funderingar kring tjänsten, till lena@klaraforvaltning.se

Ansök nu

Driftledare/ Projektledare

Driftledare, IT
Läs mer Sep 16
Klara Förvaltning förvaltar ett antal hyresfastigheter i Karlstad. Vi söker nu en driftsledare/projektledare som kommer att hantera rörelsens renoveringar, bygg, drift och underhållsfrågor, genomföra löpande besiktning av fastigheterna såväl in som utvändigt, upprätta flyttbesiktningar mm. Uppgifterna kan ibland innebära att arbetet utförs efter kl 16.
Du bör ha en bakgrund som verkmästare, byggnadsingenjör eller liknande med praktisk erfarenhet av bygg- och fastighetsskötsel, driftfrågor och energioptimering. Erfarenhet från projektledning, upphandlingar och energifrågor samt ett bra kontaktnät är önskvärt. Driftledaren ingår i ett mindre team där ledaregenskaper efterfrågas och Du är kontaktperson gentemot hyresgäster, myndigheter m fl. Du är stimulerad av ditt arbete och är initiativrik och drivande. Du vill bidra till att uppgifter färdigställs och följs upp. Datorvana och erfarenhet av att arbeta i system, samt körkort är ett krav. Placeringen är i Karlstad och referenser krävs. Driftledartjänsten är uppskattad till 60% men beroende på Din kompletterande kompetens kan heltid erbjudas.
Vi ber att Du i din ansökan anger om Du är intresserad av deltid eller heltid.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Aug 17
Klara Förvaltning söker fastighetsskötare till några av de fastigheter vi har i vårt bestånd.
I arbetet ingår inre och yttre underhåll och drift, samt kontakt med hyresgäster.
Tjänsten är deltid, men beroende på Din kompetens kan vi erbjuda utökad arbetstid.
Uppge i ansökan om Du är intresserad av deltidsarbete / heltidsarbete eller både och.

Ansök nu