Karlstad: Jobbcoach Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobbcoach Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-26 // Varaktighet:

Vi söker en driven coach till vårt kontor i Karlstad med god lokal/ regional kännedom!
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar vi med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.
Du kommer arbeta i ett fantastiskt team med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet och god förmåga att planera och organisera ditt arbete.
Tjänsten är en timanställning, med möjlighet till ökad omfattning.
I rollen som coach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för jobbcoach:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.
• Effektiv, noggrann, välorganiserad och engagerad.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Arabiska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Mer information och ansökan
Du söker genom att klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Märk ansökan Karlstad
Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta
Anjam Nagi, Verksamhetschef
anjam@yrkescentrum.se
070-5773434

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Jobbcoach/Utbildningscoach.

jobbcoach tsl till randstad risesmart i värmland, deltid

Läs mer Jan 24
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi en erfaren omställningscoach till ett deltidsuppdrag på 50% som vill arbeta med jobbcoachning runt om i hela Värmland.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till den här tjänsten söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar resande i hela länet så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Omfattningen kommer vara ca 50%

Du kommer att utgå från vårt kontor i Karlstad men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Iris söker sommarvikarierande arbetskonsulent i Karlstad!

Läs mer Mar 21
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera?


- Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren?
- Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!

Vad är mina arbetsuppgifter?
Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet.

STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning.

I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet.

Krav på kompetens
Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning.

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga. 
  
Meriterande är körkort B.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Ytterligare information
Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-06-15.

OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller Susanna.Flamborg@irisgruppen.se

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Läs mer Apr 8
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme.

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!

Personliga egenskaper

• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

Telefon: 073 787 98 22
Mail: annika.anderstedt@ability.se

Ansök nu

Samarbetspartner Rusta och Matcha 2 - Hela Sverige

Läs mer Feb 8
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då står Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vår kund Ability Coaching söker vi nu underleverantörer/samarbetspartners över hela landet för att stödja dem i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna deras webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som underleverantör/samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bl a administration och ekonomi. 

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar Ability efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. De är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!


Personliga egenskaper Målinriktad
Strukturerad
Kommunikativ
Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att de har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Du bör även ha erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Victor Karlsson på Werket Personal som hanterar denna rekrytering till Ability Coaching.

Ansök nu

Iris söker arbetskonsulent vid behov till Karlstad!

Läs mer Mar 21
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera?


- Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren?
- Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!

Vad är mina arbetsuppgifter?
Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet.

STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning.

I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet.

Krav på kompetens
Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning.

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga. 
  
Meriterande är körkort B.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Ytterligare information
Vi söker dig som vill arbeta vid behov vid arbetstoppar och sjukvikariat mm. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-05-31.

OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller Susanna.Flamborg@irisgruppen.se

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Yrkescentrum i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Yrkescentrum i Sverige AB .