Karlstad: Logistikansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Logistikansvarig i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-25 // Varaktighet: Heltid

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 153 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 59 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Vad du kan förvänta dig av tjänsten

Som Logistikansvarig ingår du i varuhusets ledningsgrupp. Du har det övergripande ansvaret för den dagliga skötseln samt ordning och reda på lagret. Det är viktigt att du kan ligga steget före genom att följa upp och analyserar vad kunderna efterfrågar. Beställningspunkter och leveranspunkter ska alltid hållas uppdaterade efter varuhusets behov, säsong och årstid. Varje varuhus är unikt och det är du som har bäst kännedom om vad kunderna efterfrågar och utifrån det ser du till att ditt varuhus alltid levererar ett välfyllt och säljande varuhus. Du är en nyckelperson vid varumottagningen och är den som leder och fördelar arbetet vid leveranserna. Det är ditt ansvar att den tekniska utrustningen är servad och fungerar som den ska. Att ha rätt saldo är avgörande för verksamhetens resultat och därför är inventeringar en viktig del av ditt arbete.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du även att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att Biltemas kunder får bästa tänkbara service.

Vad vi förväntar oss av dig

Vi söker dig som är en serviceinriktad person, som förstår att ett fungerande lager och ett optimalt varuflöde är en förutsättning för ett framgångsrikt varuhus. Som person är du analytisk och ansvarstagande och du tar gärna i lite extra när det behövs. Du tycker om att arbeta i team och har inställningen att du genom att arbeta tillsammans med andra kan uppnå mer än du kan göra på egen hand.

Vi ser att du har arbetat inom detaljhandeln i minst 2-3 år och att du har erfarenhet av lager- och logistikfrågor. Du har goda datorkunskaper och planering och uppföljning är inget nytt för dig. För att passa i rollen ser du positivt på utmaningar, är lösningsorienterad och tycker om att driva projekt framåt.

Givetvis delar du Biltemas värderingar  Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

 

Vad du kan förvänta dig av Biltema 

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Vi ser positivt på intern rörlighet och rekryterar därför gärna vår egen personal till lediga befattningar. Är du nyfiken på att läsa mer om våra övriga tjänster hittar du dem här:  Vad kan vi erbjuda dig? - Biltema.se

 

Sista ansökningsdag:  2022.09.30

Arbetsplats/placering:  Biltema Karlstad

Anställningsform:  Tillsvidare, provanställning 6 månader.

Lön:  Individuell lön

Arbetstider:  Heltid 40h/veckan. Arbetstiderna varierar över veckan, innefattar kvällar och helger

Frågor kring tjänsten:  Ställföreträdande varuhuschef, Madelein Johansson, sales.karlstad@biltema.com

Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Avdelningschef, butik

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Avdelningschef, butik.

BUSINESS NAVIGATION & OPERATIONS MANAGER, IKEA KARLSTAD.

Läs mer Aug 30
Har du en iver att ta nästa steg i din IKEA-karriär? Brinner du lite extra för goda säljsiffror och att överträffa våra kunders förväntningar? IKEA Karlstad söker en Business Navigation Manager att ta vårt varuhus till nya höjder.
Visste du att IKEA Karlstads marknadsandel ligger i topp i Sverige? Nöjer vi oss där? Nej! Vi har bestämt oss för ytterligare områden där vi ämnar möta och överträffa. Vi ska bli det varuhuset som har högst Happy Customer Score, vi ska fortsätta öka vår marknadsandel med “affordability” och “omnichannel” i fokus och vi ska fortsätta vår resa och sälja större volymer genom att ha högst andel ”add-on sales”. Detta, och mycket mer, är våra ambitioner och vi vill ha med dig på denna resa.
Vem är då du? Vi ser gärna att du har arbetat åtminstone som avdelningschef antingen inom logistik, sälj eller IKEA Food. Du har ett engagemang som heter duga, du drivs av att ständigt utveckla vår kommersiella agenda och såklart leder du dig själv och andra med våra IKEA värderingar som kompass.
Läser du detta och tror att du inte är 100% kvalificerad? Om detta är en del av anledningen till att du tvekar att ansöka, tänk om. Ge det en chans. Kanske passar din profil våra behov mycket bättre än du tror – vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så damma av din insexnyckel och skicka in din ansökan redan idag!
Om detta arbetsområde
I rollen som Business Navigation and Operations Manager hos oss blir du spindeln i nätet när det gäller vår verksamhets finansiella och operationella delar. Du kommer att leda både vår enhets totala resultaträkning och vår budget genom att vara aktiv i vår ledningsgrupp och i dialogen med våra chefer, men också genom att leda din egen funktion där du har en avdelningschef som rapporterar till dig samt nära samarbete med flera duktiga specialister inom drift och IT. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat redovisning, fakturahantering, kvalitetsarbete, uppföljning och prognosarbete. Du kommer att arbeta tillsammans med ditt team och ledningsgruppen på ett inspirerande, stöttande samt utmanande sätt.
Du letar hela tiden möjligheter till ökad tillväxt och lönsamhet genom olika typer av information och jämförelser med andra IKEA varuhus. Genom ditt arbete med analys och kunskap kring olika arbetsprocesser blir vi effektivare varje dag.
Du säkerställer att alla finansiella och operationella processer fungerar utmärkt och att alla lagar och föreskrifter följs. I uppdraget ligger också ansvar för arbetet med budget, prognos och resultatrapportering utifrån IKEA:s globala årscykel. Du kommer även att ingå i varuhuset kris- och jour-grupp.
Tillsammans som ett team
Vi erbjuder dig en spännande och unik möjlighet att få vara med och växa tillsammans med oss på IKEA med utmanande arbetsuppgifter och möjligheten att bidra till varuhusets övergripande utveckling. Inom IKEA finns också möjligheten att utvecklas vidare i nationella eller globala uppdrag.
Frågor och support? Låt oss knyta kontakt!
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med start omgående enligt överenskommelse. Arbetet är förlagt till vardagar, kvällar och helger.
Sista ansökningsdag är den 9: september.
Skicka in din ansökan genom att mejla: markus.meltzer@ingka.ikea.com.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljledare Barn & Fritid

Läs mer Jul 10
XXL: s vision är att vara det föredragna sport- och utomhusmålet i Europa. Sedan starten 2001 har XXL byggt en verksamhet med en årlig omsättning på cirka 10 miljarder norska kronor. Idag har vi mer än 90 butiker i Norge, Sverige, Finland och Österrike. Vi är också Nordens största sporthandlare på nätet. Totalt är vi mer än 5.000 entusiastiska medarbetare. Vi är passionerade, kunniga och omtänksamma - och vi sätter alltid kunden först. Vi vill att våra kunder ska känna att XXL välkomnar, stöder och inspirerar dem. Vi ger våra kunder en unik blandning av fantastiska varumärken, stor expertis, bra sortiment, bra tillgänglighet och bra priser. I XXL gör vi alla typer av sport- och friluftsutrustning tillgängliga för alla. Allt på samma ställe. Vi tror också att sport och utomhusaktiviteter spelar en viktig roll för att förena människor. Oavsett ålder, kön, hudfärg, geografi eller ekonomisk ställning kan alla delta och dela glädjen i sport och friluftsliv. Det är därför vårt syfte är All Sports United, Sports Unite All.


Vi söker nu en säljledare till vår avdelning för Barn & Fritid på XXL Karlstad

För oss på XXL är det viktigt att du identifierar dig med våra kärnvärden; Customer first, Caring, Knowledgeable and Passionate, och vi söker därför efter följande egenskaper:



• Du sätter alltid kunden först och drivs av att skapa kundupplevelser utöver det vanliga

• Du motiveras av att nå goda resultat genom nöjda kunder

• Du är ärlig, omtänksam och ställer upp för dina kollegor

• Du är nyfiken och vill lära dig mer om våra produkter

• Du brinner för och har kunskap om friluftsliv och kommunicerar detta i ditt arbete

• Du bidrar till att utveckla och motivera dina kollegor

• Du är en entusiastisk sport- och friluftsmänniska som vill vara en del av XXL:s utveckling

• Du tar ansvar, initiativ och ser vilka arbetsuppgifter som behöver prioriteras i varuhuset

 

Entusiasm är viktigt för oss på XXL och vi strävar efter att ge våra kunder en positiv upplevelse varje gång de besöker oss. Därför tror vi att det är viktigt att du i rollen som säljledare redan har kunskaper om sport och friluftsliv och van vid att aktivt jobba mot uppsatta försäljningsmål tillsammans med ditt team.

Utöver kassa, verkstad och lager är våra varuhus uppdelade i fyra avdelningar: Sport, Löpning & Träning, Barn & Fritid, Friluftsliv & Jakt och Skidor & Cykel. Du kommer att arbeta på en avdelning vilket innebär att du behöver vara särskilt duktig på de produkter som säljs där.

Som säljledare på Barn & Fritid ingår du i varuhusets ledningsgrupp och har personal- och budgetansvar för avdelningens anställda. Du planerar och leder arbetet på avdelningen och drivs av att motivera dina kollegor. Vi söker efter dig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en ledande befattning och för att klara av det stundtals höga tempot lägger vi stor vikt vid att du är strukturerad och noggrann, serviceminded och föregår med gott exempel.

Vi tror att utbildning gör det roligare att gå till jobbet och varje år ger vi medarbetare möjligheten att träffa kollegor och leverantörer för att lära sig mer om våra produkter. Vi erbjuder dessutom bra personalrabatt, friskvårdsbidrag och rabatt hos flera gymkedjor.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Berätta för oss hur din entusiasm kan hjälpa oss att nå vår vision om att bli den främsta destinationen för sport- och friluftsliv i Europa! Vi växer så att det knakar och erbjuder dig en arbetsplats med duktiga och engagerade kollegor och där det alltid finnas möjlighet till mer ansvar och personlig utveckling.

Tjänsten är tillsvidare  på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Vi vill uppmärksamma dig på att endast ansökningar som registreras via vårt elektroniska ansökningsformulär kommer att behandlas. Använd därför länken  https://xxl.easycruit.com/?iso=se&search_region=country-204&search_btn=search   för att söka tjänsten.

Välkommen till XXL!

#xxlsport #allsportsunited #sportsuniteall

Ansök nu

Säljledare Sport, Löpning & Träning

Läs mer Mar 8
XXL: s vision är att vara det föredragna sport- och utomhusmålet i Europa. Sedan starten 2001 har XXL byggt en verksamhet med en årlig omsättning på cirka 10 miljarder norska kronor. Idag har vi mer än 90 butiker i Norge, Sverige, Finland och Österrike. Vi är också Nordens största sporthandlare på nätet. Totalt är vi mer än 5.000 entusiastiska medarbetare. Vi är passionerade, kunniga och omtänksamma - och vi sätter alltid kunden först. Vi vill att våra kunder ska känna att XXL välkomnar, stöder och inspirerar dem. Vi ger våra kunder en unik blandning av fantastiska varumärken, stor expertis, bra sortiment, bra tillgänglighet och bra priser. I XXL gör vi alla typer av sport- och friluftsutrustning tillgängliga för alla. Allt på samma ställe. Vi tror också att sport och utomhusaktiviteter spelar en viktig roll för att förena människor. Oavsett ålder, kön, hudfärg, geografi eller ekonomisk ställning kan alla delta och dela glädjen i sport och friluftsliv. Det är därför vårt syfte är All Sports United, Sports Unite All.


Vi söker nu en säljledare till vår avdelning för Sport, Löpning & Träning på XXL Karlstad


För oss på XXL är det viktigt att du identifierar dig med våra kärnvärden; Customer first, Caring, Knowledgeable and Passionate, och vi söker därför efter följande egenskaper:



• Du sätter alltid kunden först och drivs av att skapa kundupplevelser utöver det vanliga

• Du motiveras av att nå goda resultat genom nöjda kunder

• Du är ärlig, omtänksam och ställer upp för dina kollegor

• Du är nyfiken och vill lära dig mer om våra produkter

• Du brinner för och har kunskap om sport och träning och kommunicerar detta i ditt arbete

• Du bidrar till att utveckla och motivera dina kollegor

• Du är en entusiastisk sport- och friluftsmänniska som vill vara en del av XXL:s utveckling

• Du tar ansvar, initiativ och ser vilka arbetsuppgifter som behöver prioriteras i varuhuset

 

Ledarskap och att utveckla din arbetsgrupp blir en stor del av din vardag. Fokus på försäljningsledning och uppföljning i vardagen tror vi är nyckel till succé.

Entusiasm är viktigt för oss på XXL och vi strävar efter att ge våra kunder en positiv upplevelse varje gång de besöker oss. Därför tror vi att det är viktigt att du i rollen som säljledare redan har kunskaper om sport och friluftsliv och van vid att aktivt jobba mot uppsatta försäljningsmål tillsammans med ditt team.

Utöver kassa, verkstad och lager är våra varuhus uppdelade i fyra avdelningar: Sport, Löpning & Träning, Barn & Fritid, Friluftsliv & Jakt och Skidor & Cykel. Du kommer att arbeta på en avdelning vilket innebär att du behöver vara särskilt duktig på de produkter som säljs där.

Som säljledare på Sport, Löpning & Träning ingår du i varuhusets ledningsgrupp och har personal- och budgetansvar för avdelningens anställda. Du planerar och leder arbetet på avdelningen och drivs av att motivera dina kollegor. Vi söker efter dig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en ledande befattning och för att klara av det stundtals höga tempot lägger vi stor vikt vid att du är strukturerad och noggrann, serviceminded och föregår med gott exempel.

Vi tror att utbildning gör det roligare att gå till jobbet och varje år ger vi medarbetare möjligheten att träffa kollegor och leverantörer för att lära sig mer om våra produkter. Vi erbjuder dessutom bra personalrabatt, friskvårdsbidrag och rabatt hos flera gymkedjor.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Berätta för oss hur din entusiasm kan hjälpa oss att nå vår vision om att bli den främsta destinationen för sport- och friluftsliv i Europa! Vi växer så att det knakar och erbjuder dig en arbetsplats med duktiga och engagerade kollegor och där det alltid finnas möjlighet till mer ansvar och personlig utveckling.

Tjänsten är  tillsvidare  på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Vi vill uppmärksamma dig på att endast ansökningar som registreras via vårt elektroniska ansökningsformulär kommer att behandlas. Använd därför länken  https://xxl.easycruit.com/vacancy/application/send/3128751/98965?iso=se

för att söka tjänsten.

Välkommen till XXL!

#xxlsport #allsportsunited #sportsuniteall

Ansök nu

Säljledare Skidor & Cykel

Läs mer Feb 2
XXL: s vision är att vara det föredragna sport- och utomhusmålet i Europa. Sedan starten 2001 har XXL byggt en verksamhet med en årlig omsättning på cirka 10 miljarder norska kronor. Idag har vi mer än 90 butiker i Norge, Sverige, Finland och Österrike. Vi är också Nordens största sporthandlare på nätet. Totalt är vi mer än 5.000 entusiastiska medarbetare. Vi är passionerade, kunniga och omtänksamma - och vi sätter alltid kunden först. Vi vill att våra kunder ska känna att XXL välkomnar, stöder och inspirerar dem. Vi ger våra kunder en unik blandning av fantastiska varumärken, stor expertis, bra sortiment, bra tillgänglighet och bra priser. I XXL gör vi alla typer av sport- och friluftsutrustning tillgängliga för alla. Allt på samma ställe. Vi tror också att sport och utomhusaktiviteter spelar en viktig roll för att förena människor. Oavsett ålder, kön, hudfärg, geografi eller ekonomisk ställning kan alla delta och dela glädjen i sport och friluftsliv. Det är därför vårt syfte är All Sports United, Sports Unite All.


Vi söker nu en säljledare till vår avdelning för Skidor & Cykel på XXL Karlstad

För oss på XXL är det viktigt att du identifierar dig med våra kärnvärden; Customer first, Caring, Knowledgeable and Passionate, och vi söker därför efter följande egenskaper:



• Du sätter alltid kunden först och drivs av att skapa kundupplevelser utöver det vanliga

• Du motiveras av att nå goda resultat genom nöjda kunder

• Du är ärlig, omtänksam och ställer upp för dina kollegor

• Du är nyfiken och vill lära dig mer om våra produkter

• Du brinner för och har kunskap om friluftsliv och kommunicerar detta i ditt arbete

• Du bidrar till att utveckla och motivera dina kollegor

• Du är en entusiastisk sport- och friluftsmänniska som vill vara en del av XXL:s utveckling

• Du tar ansvar, initiativ och ser vilka arbetsuppgifter som behöver prioriteras i varuhuset

 

Entusiasm är viktigt för oss på XXL och vi strävar efter att ge våra kunder en positiv upplevelse varje gång de besöker oss. Därför tror vi att det är viktigt att du i rollen som säljledare redan har kunskaper om sport och friluftsliv och van vid att aktivt jobba mot uppsatta försäljningsmål tillsammans med ditt team.

Utöver kassa, verkstad och lager är våra varuhus uppdelade i fyra avdelningar: Sport, Löpning & Träning, Barn & Fritid, Friluftsliv & Jakt och Skidor & Cykel. Du kommer att arbeta på en avdelning vilket innebär att du behöver vara särskilt duktig på de produkter som säljs där.

Som säljledare på Skidor & Cykel ingår du i varuhusets ledningsgrupp och har personal- och budgetansvar för avdelningens anställda. Du planerar och leder arbetet på avdelningen och drivs av att motivera dina kollegor. Vi söker efter dig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en ledande befattning och för att klara av det stundtals höga tempot lägger vi stor vikt vid att du är strukturerad och noggrann, serviceminded och föregår med gott exempel.

Vi tror att utbildning gör det roligare att gå till jobbet och varje år ger vi medarbetare möjligheten att träffa kollegor och leverantörer för att lära sig mer om våra produkter. Vi erbjuder dessutom bra personalrabatt, friskvårdsbidrag och rabatt hos flera gymkedjor.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Berätta för oss hur din entusiasm kan hjälpa oss att nå vår vision om att bli den främsta destinationen för sport- och friluftsliv i Europa! Vi växer så att det knakar och erbjuder dig en arbetsplats med duktiga och engagerade kollegor och där det alltid finnas möjlighet till mer ansvar och personlig utveckling.

Tjänsten är tillsvidare  på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Vi vill uppmärksamma dig på att endast ansökningar som registreras via vårt elektroniska ansökningsformulär kommer att behandlas.

Välkommen till XXL!

#xxlsport #allsportsunited #sportsuniteall

Ansök nu

Administrations- och driftansvarig

Läs mer Feb 1
Snart öppnar BAUHAUS varuhus i Karlstad och till det söker vi nu duktiga medarbetare som vill vara med på den späannande resan som det innebär med en nyöppning av varuhus. Känner du dig lockad av en ny utmaning? då kanske du är vår nästa medarbetare. Välkommen med din ansökan!

 

Arbetsbeskrivning:

Som administrations- och driftansvarig har du en specialistroll med tyngdpunkt på varuhusets administration. I det ingår budgetfrågor, fakturahantering, inventering, personaladministration och schemaläggning samt tid- och lönerapportering och kontraktsskrivning. I din roll agerar du som varuhusets sakkunnige inom arbetsmiljö och säkerhetsområdet. Du rapporterar till varuhuschefen och ingår i varuhusets ledningsgrupp och jourgrupp. Som en del av varuhusets ledningsgrupp ansvarar du tillsammans med dina ledningsgruppskollegor för att säkerställa den totala driften av varuhuset och att det sker i enlighet med varuhusets uppsatta affärsmål. 

Vem söker vi?

Som person är du strukturerad, ordningsam och noggrann med en förmåga att se helheten. Du har mycket god ekonomisk förståelse och det är en fördel om du har minst gymnasial ekonomisk utbildning. Vidare ser vi att du är processinriktad, problemlösningsfokuserad och har ingående förståelse för detaljhandelns speciella utmaningar.

Du har lätt för att samarbeta och förmedla dina kunskaper på ett pedagogiskt sätt. Du har hög integritet, ledaregenskaper och har ett gott omdöme.

BAUHAUS erbjuder:

en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag  finns i 19 länder.  BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.  

Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Biltema Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Biltema Sweden AB .

Butiksmedarbetare Café - Vikariat

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Feb 19
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten
Som medarbetare i vårt café får du sköta en mängd olika uppgifter, allt från att hjälp våra kunder i cafét till att baka och beställa varor från olika leverantörer. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

Om Dig
Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus. Du är initiativtagande, flexibel och du gillar ett högt arbetstempo och lägger i en extra växel när det behövs. Du ser det som en självklarhet att hålla ordning runt omkring dig och att hjälpa dina kollegor där det behövs.

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har erfarenhet från caféarbete. 

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet , Sparsamhet , Handlingskraft , Ordning och Reda samt Flexibilitet .

Sista ansökningsdag: 2024.03.17
Arbetsplats/placering: Biltema Karlstad
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 2024.12.31
Sysselsättningsgrad: Deltid 47%, ca 18h/v
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Fredrik Hultman, manager.karlstad@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare Varuplock, visstidsanställning

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Feb 1
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten:
Nu söker vi butiksmedarbetare som tycker om att arbeta med kroppen och som är på jakt efter ett roligt arbete. Då varorna kommer tidigt och för att få upp varorna snabbt kräver detta arbeta att du kan börja redan kl 06:00 på morgonen.

Som varupplockare på Biltema jobbar Du med att fylla på varor och se till att det ser snyggt ut i hyllorna.

Du är Biltemas ambassadör i varuhuset och det är Du som ser till att kundens upplevelse blir positiv och minnesvärd genom att se till att varuhuset alltid är välfyllt och städat och att kunden alltid får den hjälp och uppmärksamhet de behöver.

Kvalifikationer:
Du gillar ett högt arbetstempo, vill jobba med kroppen och lägger i en extra växel när det behövs. Att hålla ordning runt omkring dig ser du som en självklarhet. Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus.

Vi ser gärna att Du har arbetat inom detaljhandeln eller dagligvaruhandeln tidigare, och att Du är van att arbeta med många bollar i luften i en vardag där den ena dagen inte är den andra lik.

Givetvis delar Du Biltemas värderingar Enkelhet , Sparsamhet , Handlingskraft , Ordning och Reda samt Flexibilitet .

Om Du ger oss Ditt driv, ger vi Dig chansen att arbeta i ett expansivt företag med goda utvecklingsmöjligheter!

Sista ansökningsdag: 2024.02.25
Arbetsplats/placering: Biltema Karlstad
Anställningsform: Visstidsanställning mellan 1 mars-31 maj
Sysselsättningsgrad: Deltid, 20h/v
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger


Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare Kundservice & Café - Vikariat

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 4
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten
Som medarbetare i kundservice och café får du sköta en mängd olika uppgifter, allt från att hjälp våra kunder i cafét och i kundservice till att baka och beställa varor från olika leverantörer. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

Om Dig
Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus. Du är initiativtagande, flexibel och du gillar ett högt arbetstempo och lägger i en extra växel när det behövs. Du ser det som en självklarhet att hålla ordning runt omkring dig och att hjälpa dina kollegor där det behövs.

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har erfarenhet från kassa och/eller caféarbete. Om du dessutom tycker att det är viktigt med ordning och reda kommer du att trivas hos oss.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Sista ansökningsdag: 2023.12.31
Arbetsplats/placering: Biltema Karlstad
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 2024.12.31
Sysselsättningsgrad: Heltid, 38,25h/v
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Fredrik Hultman, manager.karlstad@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare Café - Vikariat

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 4
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten
Som medarbetare i vårt café får du sköta en mängd olika uppgifter, allt från att hjälp våra kunder i cafét till att baka och beställa varor från olika leverantörer. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

Om Dig
Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus. Du är initiativtagande, flexibel och du gillar ett högt arbetstempo och lägger i en extra växel när det behövs. Du ser det som en självklarhet att hålla ordning runt omkring dig och att hjälpa dina kollegor där det behövs.

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har erfarenhet från caféarbete. Då det ingår mycket ansvar i tjänsten ser vi att du som söker måste ha fyllt 18 år.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Sista ansökningsdag: 2023.12.31
Arbetsplats/placering: Biltema Karlstad 
Anställningsform: Vikarat t.o.m. 2024.12.31
Sysselsättningsgrad: Deltid, ca 20h/v
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Fredrik Hultman, manager.karlstad@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare Café - Extra

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 4
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten
Som medarbetare i vårt café får du sköta en mängd olika uppgifter, allt från att hjälp våra kunder i cafét till att baka och beställa varor från olika leverantörer. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

Om Dig
Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus. Du är initiativtagande, flexibel och du gillar ett högt arbetstempo och lägger i en extra växel när det behövs. Du ser det som en självklarhet att hålla ordning runt omkring dig och att hjälpa dina kollegor där det behövs.

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har erfarenhet från caféarbete. Då det ingår mycket ansvar i tjänsten ser vi att du som söker måste ha fyllt 18 år.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Sista ansökningsdag: 2023.12.31
Arbetsplats/placering: Biltema Karlstad
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställnig 
Sysselsättningsgrad: Deltid, ca 10h/v 
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Fredrik Hultman, manager.karlstad@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare, extra- och sommarjobb

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 25
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten

Som Butiksmedarbetare på Biltema är du en viktig del av kundernas upplevelse i varuhuset. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att kunderna får bästa tänkbara service. Din arbetsdag består av flera olika moment och varierar mellan varuplock, kassaarbete och arbete i kundservice. 

Om Dig

Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln och då gärna inom kundservice, kassa och reklamationshantering. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och produktområden eller caféverksamhet.

Givetvis delar du Biltemas värderingar  Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Tveka inte att söka redan idag då urval sker fortlöpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. För dig som visar framfötterna finns goda möjligheter till extrajobb även under höst/vinter.

Sista ansökningsdag:  2023.05.21
Arbetsplats/placering:  Biltema Karlstad
Anställningsform:  Visstid, deltid extra och sommarjobb 1/6-13/8 med chans till förlängning
Lön:  Enligt avtal
Arbetstider:  Arbetstiderna varierar över veckan, innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten:  Varuhuschef, Fredrik Hultman, manager.karlstad@biltema.com

 

Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu