Karlstad: Servicetekniker till Telos telemontage

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker till Telos telemontage i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-22 // Varaktighet: Heltid

Värdesätter du att arbeta med frihet under ansvar och samtidigt bidra till att dina kunder får en tryggare vardag? Trivs du även med att träffa kunder och leverera hög service med bra kvalité? Då kan detta vara rollen för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Telos- Telemontage har i över 30 år jobbat med säkerhet och teleteknik där de erbjuder sina kunder ledande produkter inom brandlarm, inbrottslarm, passagesystem och cctv. Deras samlade kompetens är bred med många års erfarenhet av att projektera, installera och underhålla säkerhetssystem. Telos-Telemontage ingår även i Prosero som möjliggör att de även har det stora företagets möjligheter med den lokala firmans personlighet och enkelhet. Deras ständiga mål är att hitta de bästa lösningarna så att kunderna kan jobba med så få störningsmoment som möjligt.

Som servicetekniker arbetar du i en omväxlande och serviceinriktad roll där du kommer vara delaktig och ansvara för att installera och driftsätta nya brand och säkerhetssystem till dina företagskunder. Beroende på uppdragets omfattning arbetar du antingen självständigt eller tillsammans med en kollega. Du ingår i ett positivt och sammansvetsat team om 10 stycken kollegor där stämningen är varm och inkluderande.

Då du i denna roll kommer ha stort inflytande över dina arbetsdagar ser vi att du som söker trivs med att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt! Du kommer arbeta med kunder i hela Värmland och utgår från något av deras kontor alternativt det egna hemmet.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Telos-telemontage.

ARBETSUPPGIFTER
- Ett omväxlande och självständigt arbete
- Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
- Förmånliga villkor i form av ett generöst friskvårdsbidrag, tjänstebil och 5 extra semesterdagar
- Ett gediget introduktionsprogram för att ge dig de allra bästa förutsättningarna att lyckas i rollen

VI SÖKER DIG SOM
Som servicetekniker hos Telos-telemontage arbetar du med att leverera högklassig service till dina kunder och trygga deras vardag i form av branschledande säkerhetslösningar.

Du kommer bland annat att:


* Installera och driftsätta nya brand och säkerhetssystem
* Underhålla och serva befintliga anläggningar samt ta hand om inkommande beställningar
* Dokumentation och viss administration ingår


Vi söker dig som:


* 1-2 års arbetslivserfarenhet av branschen alternativt arbetat i en liknande roll som Telos-telemontage bedömer som likvärdig
* Har ett manuellt B-körkort, då resor inom ett stort upptagsområde förekommer regelbundet
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Kan förstå och läsa av ett el-schema
* Talar och skriver obehindrat på svenska
* Har grundläggande kunskaper i engelska


Det är meriterande om du:


* Tidigare haft ett tekniskt arbete och/eller arbetat som elektriker


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Arbetstider: Flexibelt, 40/h i veckan
* Placering: Värmlands region
* För denna tjänst kommer det att krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställa detta i samband med att du söker tjänsten här: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.



INFORMATION OM FÖRETAGET
Telos Telemontage - Larm och säkerhetslösningar (telos-telemontage.se)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Drifttekniker, förbränningsstation

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Drifttekniker, förbränningsstation.

Personbilstekniker till Fryksdalens bil!

Läs mer Jul 5
I 20 år har Fryksdalens bil levererat bilar till nöjda kunder runt om i Värmland! Som en del av resan framåt behöver de stärka upp verkstadsteamet med en personbilstekniker. Du kan förvänta dig en härlig och familjär arbetsplats där du har möjlighet att växa, både personligt och professionellt. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Fryksdalens Bil är en fullserviceanläggning och auktoriserad verkstad för Mazda, Suzuki och Opel som säljer nya och begagnade bilar samt utför planerade reparationer. Som personbilstekniker kommer du att vara en viktig del av serviceverkstaden och fokusera på bilreparationer och felsökning. Du erbjuds även att på sikt kunna vidareutbilda dig inom ett specifikt bilmärke för att du ska kunna utvecklas och ta ett större ansvar.

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att anställas direkt av Fryksdalens Bil.

Du erbjuds
- En trygg arbetsplats som omfattas av kollektivavtal med marknadsmässig lön och förmåner
- Vara del av en ett hjälpsamt arbetslag med högt i tak!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Service och avancerade bilreparationer
* Servning och felsökning av personbilar
* Funktionskontroll på reparerade fordon
* Ge rekommendationer på ytterligare reparationer om det behövs


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Är obehindrad i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort
- Har god datavana

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en auktoriserad verkstad med bilmärken som Mazda, Opel och Suzuki

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Servicetekniker till Telos telemontage!

Läs mer Jul 22
Värdesätter du att arbeta med frihet under ansvar och samtidigt bidra till att dina kunder får en tryggare vardag? Trivs du även med att träffa kunder och leverera hög service med bra kvalité? Då kan detta vara rollen för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Telos- Telemontage har i över 30 år jobbat med säkerhet och teleteknik där de erbjuder sina kunder ledande produkter inom brandlarm, inbrottslarm, passagesystem och cctv. Deras samlade kompetens är bred med många års erfarenhet av att projektera, installera och underhålla säkerhetssystem. Telos-Telemontage ingår även i Prosero som möjliggör att de även har det stora företagets möjligheter med den lokala firmans personlighet och enkelhet. Deras ständiga mål är att hitta de bästa lösningarna så att kunderna kan jobba med så få störningsmoment som möjligt.

Som servicetekniker arbetar du i en omväxlande och serviceinriktad roll där du kommer vara delaktig och ansvara för att installera och driftsätta nya brand och säkerhetssystem till dina företagskunder. Beroende på uppdragets omfattning arbetar du antingen självständigt eller tillsammans med en kollega. Du ingår i ett positivt och sammansvetsat team om 10 stycken kollegor där stämningen är varm och inkluderande.

Då du i denna roll kommer ha stort inflytande över dina arbetsdagar ser vi att du som söker trivs med att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt! Du kommer arbeta med kunder i hela Värmland och utgår från något av deras kontor alternativt det egna hemmet.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Telos-telemontage.

ARBETSUPPGIFTER
- Ett omväxlande och självständigt arbete
- Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
- Förmånliga villkor i form av ett generöst friskvårdsbidrag, tjänstebil och 5 extra semesterdagar
- Ett gediget introduktionsprogram för att ge dig de allra bästa förutsättningarna att lyckas i rollen

VI SÖKER DIG SOM
Som servicetekniker hos Telos-telemontage arbetar du med att leverera högklassig service till dina kunder och trygga deras vardag i form av branschledande säkerhetslösningar.

Du kommer bland annat att:


* Installera och driftsätta nya brand och säkerhetssystem
* Underhålla och serva befintliga anläggningar samt ta hand om inkommande beställningar
* Dokumentation och viss administration ingår


Vi söker dig som:


* 1-2 års arbetslivserfarenhet av branschen alternativt arbetat i en liknande roll som Telos-telemontage bedömer som likvärdig
* Har ett manuellt B-körkort, då resor inom ett stort upptagsområde förekommer regelbundet
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Kan förstå och läsa av ett el-schema
* Talar och skriver obehindrat på svenska
* Har grundläggande kunskaper i engelska


Det är meriterande om du:


* Tidigare haft ett tekniskt arbete och/eller arbetat som elektriker


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Arbetstider: Flexibelt, 40/h i veckan
* Placering: Värmlands region
* För denna tjänst kommer det att krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställa detta i samband med att du söker tjänsten här: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.



INFORMATION OM FÖRETAGET
Telos Telemontage - Larm och säkerhetslösningar (telos-telemontage.se)

Ansök nu

Drifttekniker till Karlstads kommuns VA-avdelning!

Läs mer Aug 24
Som Drifttekniker arbetar du för samhällsnytta och bättre miljö! Du blir en del av VA-avdelningen som ansvarar för att säkerställa vattenförsörjning och avloppsrening till Karlstadsborna. Vill du få möjligheten att arbeta i en roll där du får vara delaktig i olika processer samt där du får ha många kontaktytor, såväl internt som externt? Ansök redan idag – vi arbetar med urval löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Drifttekniker på heltid till VA-avdelningens Avloppsenhet. Avloppsenhetens 17 medarbetare är indelade i två driftgrupper - centralort och kransort. Du kommer tillsammans med sex drifttekniker och en arbetsledare ingå i gruppen kransort.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Karlstads kommun. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig sex månader framåt inledningsvis. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* En roll med varierade arbetsuppgifter, stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.


ARBETSUPPGIFTER
Som drifttekniker kommer du att ha varierade arbetsuppgifter, både praktiska och administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta med drift, underhåll och skötsel av avloppsreningsverk och pumpstationer. Fokus kommer även att ligga på att myndighetskrav efterlevs.

Det dagliga arbetet består av:


* Driftövervakning och processoptimering.
* Rengöring, maskinunderhåll, rondering samt provtagning.
* Inköp av material, planering och beställning av arbeten.
* Dokumentation av utförda arbeten.


Inledningsvis kommer du att gå ett personligt introduktionsprogram samt gå bredvid dina kollegor för att komma in i rollen samt lära dig arbetsuppgifterna. På sikt kommer även beredskapstjänstgöring att ingå i tjänsten.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning.


* Har B-körkort.
* Har god datorvana.
* Kan utföra praktiska och mekaniska arbeten.


Det är meriterande om du har


* Arbetslivserfarenhet inom miljö/processindustri eller VA.
* Kunskap inom el/styr eller mekanik.
* Eftergymnasial utbildning inom exempelvis processteknik eller vatten- eller miljöteknik.


Som person är du


* Ansvarstagande
* Självgående
* Flexibel
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående.
* Omfattning: Heltid, 7.00 – 16.00.
* Placering: Karlstad (Kransort).
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Student och vill jobba som lagermedarbetare i Karlstad? Se hit!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 17
Som student har du nu möjlighet att arbeta som lagermedarbetare i kombination med dina studier. Du välkomnas in i ett prestigelöst och sammansvetsat team där arbetskulturen kännetecknas av öppenhet och laganda. Vi går igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

Nu söker vi för kunds räkning en student till deras lager i Karlstad med start efter sommaren. Som lagerarbetare kommer du ha en central del i arbetet med att säkerställa att orders tas emot och levereras i tid och på rätt sätt. Du kommer ha utrymme att ta eget ansvar, men de mer seniora kollegorna kommer att stötta dig vid behov. Här ges du möjligheten att knyta kontakter, samla erfarenheter för framtiden och arbeta i ett företag med fokus på kvalité och hållbarhet.

Vi kan i dagsläget inte förutspå frekvensen av arbetspassen och du förväntas därför vara flexibel och samarbetsvillig för att både trivas och passa i teamet då behov ibland kan komma att dyka upp med kort framförhållning. För att kvalificera för denna roll förväntas du tydligt skriva i ditt CV att du är studerande idag och kommer vara det minst 1,5 år framåt.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag där du samlar kunskap och erfarenhet kring lager och logistik
- Ett arbetsteam med god sammanhållning
- En dedikerad konsultchef som stöttar dig under uppdragets gång

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Plockning, utlastning och etikettering
* Godsmottagning och orderadministrering


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning på minst 50% och har minst 1,5 år kvar av studierna
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet
Det är meriterande för tjänsten om innehar truckkort A2, A4 och/eller B1. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i liknande roller på lager eller terminal. Det är också positivt om du tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Distributionselektriker till Degerfors Energi

Distributionselektriker
Läs mer Apr 15
Vill du vara med och säkerställa en stadig elförsörjning för Degerfors Energi? Vi söker nu en passionerad och driven Distributionselektriker som vill vara med och säkerställa en pålitlig elförsörjning för invånarna i Degerfors kommun.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Distributionselektriker hos Degerfors Energi kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att elnätet förblir pålitligt och effektivt för invånarna i Degerfors kommun. Genom att utföra underhållsarbete, delta i projekt för nätuppgraderingar och vara beredd att agera vid akuta situationer, kommer du att vara en nyckelperson för att upprätthålla en kontinuerlig elförsörjning. Med din expertis och ditt engagemang kommer du att bidra till att säkerställa att samhället fortsätter att fungera smidigt och att invånarna kan lita på att deras elbehov tillgodoses.

Du erbjuds
- Att bli en del av en familjär arbetsmiljö där du får möjlighet att verka lokalt och arbeta nära dina kollegor
- Ta del av en viktig roll där du aktivt bidrar till att säkerställa en kontinuerlig och pålitlig elförsörjning för invånarna i Degerfors kommun
- Bli en del av ett team där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra underhållsarbete och förstärkning av befintligt elnät
* Delta i projekt för nyinvesteringar eller reinvesteringsarbeten för att förbättra och modernisera elnätet
* Delta i beredskapsstyrkan och utföra röjningsarbeten vid behov
* Ansvara för tillsyn, felavhjälpning och skötsel av nätinfrastruktur samt dokumentera och rapportera avvikelser till arbetsledningen för åtgärd


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning inom el
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Arbetslivserfarenhet inom eldistribution eller liknande område är meriterande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Data Scientist till välkänt bolag med hållbarhet i fokus!

Dataingenjör
Läs mer Mar 18
Här finns unik möjlighet för dig som har ett självdriv och gillar att grotta ner sig i mer eller mindre diskreta problem. I rollen som Data Scientist får du verkligen utlopp för ditt tekniska intresse samtidigt som din analytiska förmåga dagligen sätts på prov. Låter det spännande? Sök tjänsten redan idag.

OM TJÄNSTEN
Som Data Scientist till vår kund kommer du att spela en avgörande roll i att stödja IT-teamet med utveckling, implementering och underhåll av analytiska modeller. En perfekt möjlighet för dig som vill växa i sin expertis inom dataanalys och databashantering och bidra till meningsfulla projekt som förbättrar företagsprestanda och hållbarhetsinsatser.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work där avsikten från samtliga parter är att en överrekrytering kommer ske.

Du erbjuds
- En unik miljö där du har möjlighet att växa inom IT!
- Möjligheten att arbeta med nytänkande och kreativa lösningar som skapar stor affärsnytta för dina kunder.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomförande av statistiska experiment och optimering av modeller för prestandauppgraderingar.
* Visualisering av data och skapande av rapporter för att kommunicera resultat och insikter till intressenter.
* Samarbeta med tvärfunktionella team för att förstå problem och bidra till datadrivna lösningar.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad universitetsexamen, eller förväntas ta examen i år, inom teknisk fysik, matematik eller datavetenskap
- Har kunskaper inom
- Behärskar problemfritt svenska och engelska i båda tal och skrift, då det är dessa språk du använder i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från liknande roll inom exempelvis analytiskt arbete eller systemoptimering
- Hanterat och arbetat med databaser

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och strukturerad med förmågan att hantera komplexa problem, vare sig de är teoretiska eller praktiska. Du är nyfiken och intresserad av att utveckla nya och förbättrade lösningar. Du trivs med att arbeta i ett stort nätverk och har förmågan att dela med dig av din kunskap och resultat på ett sätt som är anpassat för mottagaren.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Sommarjobb och deltidsarbete som skadereglerare på Kammarkollegiet!

Skadereglerare
Läs mer Apr 12
Just nu söker vi efter en driven student som vill ta sig an rollen som skadereglerare på Kammarkollegiet. En ypperlig möjlighet att få utöka ditt CV med statlig arbetslivserfarenhet! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. I rollen som skadereglerare kommer du handlägga skador eller försäkringsavtal i ett eller flera av försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring. Du kommer hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar.

Dina kollegor kommer givetvis finnas tillgängliga för frågor vid behov, men för att ha bästa möjliga förutsättningar att trivas i rollen är det viktigt att du som person är självgående, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt. Du kommer att spendera arbetsdagen på ett aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor! På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående och trygg i dig själv!

Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att starta på deltid redan i maj, för att sedan arbeta heltid under juni-augusti. Därtill är ambitionen att du ska arbeta deltid även till hösten.

Du erbjuds
- Ett varierande och spännande deltidsjobb
- Statlig arbetslivserfarenhet
- Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet
- Ett aktivitetsbaserat och nyrenoverat kontor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring.
* Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag.
* Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter.
* Göra bedömningar om ersättning.


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Har en pågående universitetsutbildning
- Har goda kunskaper i MS office
- Har körkort
- Är driven och besitter förmågan att enkelt kunna ta sig an nya arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har
- En pågående universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Strukturerad

Övrig information
- Start: I maj
- Omfattning: Inledningsvis på deltid, men heltid under sommarperioden
- Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. De fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Verksamheten bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. Även allmänna arvsfonden finns hos dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare.

Ansök nu

Sales Assistant till Academic Work i Karlstad

Account manager
Läs mer Apr 12
???Är du Business Smart??En del har det. Andra har det inte. Att vara Sales Assistant på Academic Work handlar mycket om att vara business smart. Att kämpa lite mer än alla andra. Att ha ambitionen att alltid komma längre, lyckas lite bättre och aldrig vara helt nöjd. En strävan att alltid utvecklas och utmana sig själv, sätta höga personliga mål och koncentrera sig på att uppnå sina mål. Känner du igen dig??

OM TJÄNSTEN
???Du kommer som?Sales?Assistant bli en viktig spelare i vår säljorganisation för att vi ska kunna fortsätta vår tillväxtresa.?Vi erbjuder dig med rätt utvecklingsfokus, driv och ambition möjligheten att jobba sida vid sida med våra Account Managers! Du kommer tillhöra vår interna?säljorganisation och arbeta med?att bidra till kontorets?utveckling och framgång. Rollen som?Sales?Assistant?innebär att stötta och underlätta för våra Account?Managers i sitt dagliga arbete?med?att söka upp och kontakta företag i behov av våra tjänster inom personaluthyrning och rekrytering.
?Det här är chansen för dig att få inblick i försäljningsaffären och samtidigt få?komma till en arbetsplats som andas vilja, målmedvetenhet och kämpaglöd.?Du kommer med din arbetsinsats att vara en viktig kugge?i vår säljorganisation i att?hitta nya affärsmöjligheter.
?
?Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.

?Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att styras av din egen utvecklingsbenägenhet vilket på sikt kan innebära mer ansvar, exempelvis att följa med ut på kundmöte med våra Account Managers.
?
?Vid lyckat samarbete efter färdiga studier ser vi att du med fördel och fortsatt intresse tar dig an rollen som Account Manager hos oss på heltid! Du kan läsa mer om rollen här .

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Se till att hitta nya möjligheter till affärer genom att prospektera nya obearbetade kunder.
* Kartlägga nya affärsmöjligheter genom att hitta obearbetade avdelningar hos våra nuvarande kunder.
* Boka möten
* Omvärldsbevakning av kunder
* Övriga arbetsuppgifter som underlättar arbetet för våra Account Managers


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar inom ekonomi, management, försäljning, affärsutveckling eller liknande med minst 1 år kvar av dina studier
- Är obehindrad i svenska och engelska, då båda språk används i arbetet
- Har intresse för försäljning
- Körkort: B

Det är meriterande om du har
- Dokumenterad erfarenhet av god prestation
- Tidigare erfarenhet av försäljning, med fördel B2B

?Som person är du målfokuserad och tar själv initiativ till att hitta nya kontaktvägar och driva resultat. Du är orädd och ihärdig och ger inte upp i första taget. Det är viktigt att du är trygg i dig själv. Du tror på dig själv men är medveten om dina begränsningar, samtidigt som du visar ödmjukhet inför uppgiften och din kompetens. Först då är du öppen för feedback som du kan använda för att utvecklas och bygga långvariga relationer med kollegor inom säljorganisationen


* Självgående
* Nätverkande
* Affärsinriktad
* Resultatinriktad


?Till dig som vill lite mer. Välkommen till oss.?We reward?ambition!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansvarig rekryterare: Sara Belicke: sara.belicke@academicwork.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
?Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart och vi tror därför på att ha roligt på jobbet, sprida vår energi, nå imponerande resultat och sträva efter att utvecklas.
?
?För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin https://www.academicwork.se/kontakt/press#/pressreleases/academic-work-baest-i-branschen-paa-medarbetarengagemang-2855888"> bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants
?tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen! Läs mer om vår https://www.academicwork.se/om-oss/var-kultur"> kultur och de https://www.academicwork.se/om-oss/karriar-hos-oss"> karriärvägar och möjligheter som finns hos oss. Vill du hänga med bakom kulisserna? Följ oss på Instagram!
??

Ansök nu

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 12
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Karlstad. Du kommer att ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

På Academic work har vi valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och därför kommer Rebecca Mattsson utöver att vara din närmsta chef även arbeta som Consultant Manager och driva rekryteringsprocesser tillsammans med resterande rekryteringsteamet. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

We reward ambition.

Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa våra konsultchefer och rekryteringskonsulter med uppgifter som du ska leverera på ett kvalitativt och effektivt sätt
* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med allt från att skriva kandidatpresentationer till lönehantering och arbetsgivarintyg
* Alltid ge bästa möjliga service till våra kandidater, konsulter och kunder
* Sträva efter att alltid utvecklas genom vårt training program som ger dig möjlighet att få mer ansvar och kompetens


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Kan arbeta två dagar per vecka

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka samt täcka upp semesterperioder

Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!
Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook

Ansök nu