Karlstad: Nu söker vi en rekryterare till vårt Team i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nu söker vi en rekryterare till vårt Team i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-29 // Varaktighet: Heltid

Nu utökar vi med ytterligare en rekryterare till vårt kontor i Karlstad, rollen för dig som är vetgirig och intresserad av att lära dig mycket om många branscher.


Som personalansvarig hos oss på Framtiden arbetar du i en varierande vardag kopplat till rekrytering och HR. Du ansvarar över hela rekryteringsprocessen, från uppstartsmöte till slutförd rekrytering och därefter har du konsultansvar.
I rollen ingår det rådgivning till våra kunder för att säkerhetsställa en modern och professionell rekryteringsprocess.
Vi är måna om att våra kandidater, konsulter och kunder är nöjda med det vi levererar!

För att du ska lyckas och trivas i rollen ser vi att du har:
• Arbetslivserfarenhet, med fördel från någon form av rekrytering eller försäljning
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B

Det är meriterande om du har:
• Relevant akademisk utbildning, HR, Personal, Psykologi, IT/teknik eller Sälj
• Erfarenhet av att arbeta med rekrytering

För att passa in i rollen gillar du att arbeta med frihet under ansvar. Vi ser gärna att du gillar att nå uppsatta mål och att du tycker om att jobba i ett högt tempo.
Du gillar att driva egna processer där du kan arbeta självständigt och trivs med att fatta egna beslut. Du trivs samtidigt med att jobba nära dina kollegor för att bolla idéer, utbyta kunskaper och att ha kul på jobbet!


OM OSS
Vi på Framtiden hjälper personer till deras första jobb och också nästa steg i karriären. Vi tror på människors energi och drivkraft. Genom möten med företag och talanger sammanför vi rätt person med rätt plats.
Framtiden arbetar med både uthyrning och rekrytering och vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom de Talanger som vi förmedlar. För oss är Talang inte något du föds med eller kopplat till ålder. För oss är Talang att du ser din förmåga som utvecklingsbar och du är villig att jobba för att uppnå din fulla potential!
Vi hjälper våra kunder främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Idag finns framtiden på sju orter i Sverige samt i Oslo. Vårt rekryteringsteam i Jönköping består idag av tre personer säljare.
Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet. För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt. Därför har vi exempelvis förtroendetid och möjlighet till flexibel arbetsplats som några av alla våra förmåner.
Vi strävar efter ständig utveckling i våra yrkesroller genom utbildning, träning, vetgirighet och hårt arbete. Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad!

Läs mer Apr 12
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Karlstad. Du kommer att ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

På Academic work har vi valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och därför kommer Rebecca Mattsson utöver att vara din närmsta chef även arbeta som Consultant Manager och driva rekryteringsprocesser tillsammans med resterande rekryteringsteamet. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

We reward ambition.

Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa våra konsultchefer och rekryteringskonsulter med uppgifter som du ska leverera på ett kvalitativt och effektivt sätt
* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med allt från att skriva kandidatpresentationer till lönehantering och arbetsgivarintyg
* Alltid ge bästa möjliga service till våra kandidater, konsulter och kunder
* Sträva efter att alltid utvecklas genom vårt training program som ger dig möjlighet att få mer ansvar och kompetens


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Kan arbeta två dagar per vecka

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka samt täcka upp semesterperioder

Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!
Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook

Ansök nu

Rekryterare till Procruitment

Läs mer Mar 21
Om oss
Procruitment?är Sveriges enda?Karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanar?rekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter för?personer?verksamma inom?techbranschen.?I Karlstad finns koncernens huvudkontor som idag består av tolv kollegor.?Vi sitter i fina lokaler i Ahlmarkshuset,?vill du bli en del av oss?

Om tjänsten
Som rekryterare eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search. Detta är roligt och utmanande, vilket också du måste tycka.
Vi jobbar också med att, i dialog med kandidater, hitta nästa rätta arbetsgivare i deras karriär. Kandidaten outsourcar sitt arbetssökande till oss helt enkelt. Career Managers har också ett konsultansvar. Vi tycker att det är så himla kul att inte bara matcha en kandidat och arbetsgivare rätt, utan att också på nära håll få se hur samarbetet utvecklas under den inledande tiden av anställningen.

Arbetsklimatet??
Tillsammans har vi mycket roligt att se fram emot! Att vara en kollega på?Procruitment?är roligt och fartfyllt. För oss är personligt engagemang, enormt driv och vilja att lyckas?med varje rekrytering?det?vi alltid?strävar efter,?detta kommer du snabbt att märka. Dessutom delar vi mer än gärna med oss av all vår erfarenhet till just dig, förmodligen under en energisk lunch.??Vi arbetar?effektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!
?
Vem söker vi???
Vi söker dig som:

- Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen, i butik eller som fastighetsmäklare

- Behärskar engelska och svenska i tal och skrift

- Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer

- Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål

- Innehar av B-körkort

Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! ????

Detta får du??
På Procruitment?kommer du att arbeta med?erfarna kollegor. Du kommer att bidra till att rekrytera nya medarbetare till din regions mest attraktiva arbetsgivare.?Du?kommer?att bli en del av ett? bolag med?värmländska rötter.?Vi strävar efter att vara en hållbar arbetsgivare, därför erbjuder vi alla våra anställda 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöra?sin dagliga träning under kontorstid?och på så sätt ha mer tid till nära och kära efter arbetstid. Du får också ett friskvårdbidrag på 5000 kr/år med möjlighet att koppla på en hälsocoach.??
Idag har vi kontor i?Karlstad, Stockholm och Jönköping.??

Vår verksamhet bygger på?djup kunskap, stort hjärta och stark glöd.?Läs gärna mer om oss här:?https://www.procruitment.se/??


Övrigt

Lön: Fast lön + rörlig lön
Omfattning:?Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:?Karlstad
Rollen kräver körkort


Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på jennie@procruitment.se alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Säljande konsultchef

Läs mer Feb 19
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag.

Wikan Personal Värmland etablerades 2020 och vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu behöver förstärkning för att utvecklas ytterligare. Är du en person som har en passion för människor och affärer? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig.

Om företaget
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 15 orter i Sverige, en omsättning på cirka 500 miljoner kronor och omkring 1000 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner.

Våra kontor styrs av varje orts unika förutsättningar och vi vill vara en samarbetspartner som är förankrad på den lokala marknaden. På Wikan fokuserar vi på uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan.

Inom vår koncern värderar vi ett nära samarbete mellan kollegor runt om i Sverige. Här finns en möjlighet att bli en värdefull del av vår verksamhet.

Välkommen till Wikan Personal – där vi tror på närhet, engagemang och långsiktiga relationer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Konsultchef hos Wikan Personal söker vi dig med en stark drivkraft och förståelse för kundens behov och verksamhet. Vi arbetar för att skapa robusta, kvalitetssäkrade och långsiktiga relationer med både företag och individer och detta kräver en lyhördhet och ett starkt engagemang gentemot varje kund och konsult.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Etablera kontakt med potentiella samarbetspartners och genomföra konstruktiva kundmöten.
-Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive offertskrivning, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
-I samarbete med dina kollegor på kontoret kontinuerligt utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser.
-Planera och genomföra effektiva marknadsaktiviteter.
-Upprätthålla regelbunden kontakt med dina konsulter, vilket kräver närvaro och lyhördhet. Hantera olika personalfrågor och relaterad administration för våra anställda.

Du kommer att ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som besitter gedigen branschkunskap och åtnjuter stort förtroende hos våra stora och små kunder. Som en del i vår spännande utvecklingsfas kommer du bidra till att stärka vår närvaro på marknaden genom innovativa idéer, marknadsföringsinsatser och kontinuerlig utveckling.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi letar efter dig med erfarenhet av rekryteringsprocesser. En högskoleutbildning inom personalarbete eller en jämförbar utbildning är meriterande. Alternativt kan du ha några års arbetslivserfarenhet inom ledarskap och försäljning. Om du har erfarenhet av säljarbete och har en naturlig talang för att etablera kontakt med nya kunder är det särskilt fördelaktigt. Dessutom ser vi positivt på att du har ett brett kontaktnät i Värmland.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Är du en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i ditt arbete men samtidigt gillar att prestera tillsammans med andra så kommer du trivas bra hos oss.

Du har B-körkort och bil.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlstad. Vårt kontor ligger i Inre hamn.
Vill du ansluta till vårt härliga gäng och ta dig an en utvecklande och givande roll? Tveka inte på att söka. Ansöker gör du via www.wikan.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval sker löpande.
Information och frågor om tjänsten tas med Emma Karlsson, Tele: 054-400 31 11.

Ansök nu

Rekryterare till Procruitment

Läs mer Feb 21
Om oss
Procruitment?är Sveriges enda?Karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanar?rekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter för?personer?verksamma inom?techbranschen.?I Karlstad finns koncernens huvudkontor som idag består av tolv kollegor.?Vi sitter i fina lokaler i Ahlmarkshuset,?vill du bli en del av oss?

Om tjänsten
Som rekryterare eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search. Detta är roligt och utmanande, vilket också du måste tycka.
Vi jobbar också med att, i dialog med kandidater, hitta nästa rätta arbetsgivare i deras karriär. Kandidaten outsourcar sitt arbetssökande till oss helt enkelt. Career Managers har också ett konsultansvar. Vi tycker att det är så himla kul att inte bara matcha en kandidat och arbetsgivare rätt, utan att också på nära håll få se hur samarbetet utvecklas under den inledande tiden av anställningen.

Arbetsklimatet??
Tillsammans har vi mycket roligt att se fram emot! Att vara en kollega på?Procruitment?är roligt och fartfyllt. För oss är personligt engagemang, enormt driv och vilja att lyckas?med varje rekrytering?det?vi alltid?strävar efter,?detta kommer du snabbt att märka. Dessutom delar vi mer än gärna med oss av all vår erfarenhet till just dig, förmodligen under en energisk lunch.??Vi arbetar?effektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!
?
Vem söker vi???
Vi söker dig som:

- Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen, i butik eller som fastighetsmäklare

- Behärskar engelska och svenska i tal och skrift

- Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer

- Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål

- Innehar av B-körkort

Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! ????

Detta får du??
På Procruitment?kommer du att arbeta med?erfarna kollegor. Du kommer att bidra till att rekrytera nya medarbetare till din regions mest attraktiva arbetsgivare.?Du?kommer?att bli en del av ett? bolag med?värmländska rötter.?Vi strävar efter att vara en hållbar arbetsgivare, därför erbjuder vi alla våra anställda 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöra?sin dagliga träning under kontorstid?och på så sätt ha mer tid till nära och kära efter arbetstid. Du får också ett friskvårdbidrag på 5000 kr/år med möjlighet att koppla på en hälsocoach.??
Idag har vi kontor i?Karlstad, Stockholm och Jönköping.??

Vår verksamhet bygger på?djup kunskap, stort hjärta och stark glöd.?Läs gärna mer om oss här:?https://www.procruitment.se/??


Övrigt

Lön: Fast lön + rörlig lön
Omfattning:?Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:?Karlstad
Rollen kräver körkort


Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på jennie@procruitment.se alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Säljande konsultchef

Läs mer Jan 18
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag.

Wikan Personal Värmland etablerades 2020 och vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu behöver förstärkning för att utvecklas ytterligare. Är du en person som har en passion för människor och affärer? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig.

Om företaget
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 15 orter i Sverige, en omsättning på cirka 500 miljoner kronor och omkring 1000 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner.

Våra kontor styrs av varje orts unika förutsättningar och vi vill vara en samarbetspartner som är förankrad på den lokala marknaden. På Wikan fokuserar vi på uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan.

Inom vår koncern värderar vi ett nära samarbete mellan kollegor runt om i Sverige. Här finns en möjlighet att bli en värdefull del av vår verksamhet.

Välkommen till Wikan Personal – där vi tror på närhet, engagemang och långsiktiga relationer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Konsultchef hos Wikan Personal söker vi dig med en stark drivkraft och förståelse för kundens behov och verksamhet. Vi arbetar för att skapa robusta, kvalitetssäkrade och långsiktiga relationer med både företag och individer och detta kräver en lyhördhet och ett starkt engagemang gentemot varje kund och konsult.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Etablera kontakt med potentiella samarbetspartners och genomföra konstruktiva kundmöten.
-Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive offertskrivning, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
-I samarbete med dina kollegor på kontoret kontinuerligt utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser.
-Planera och genomföra effektiva marknadsaktiviteter.
-Upprätthålla regelbunden kontakt med dina konsulter, vilket kräver närvaro och lyhördhet. Hantera olika personalfrågor och relaterad administration för våra anställda.

Du kommer att ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som besitter gedigen branschkunskap och åtnjuter stort förtroende hos våra stora och små kunder. Som en del i vår spännande utvecklingsfas kommer du bidra till att stärka vår närvaro på marknaden genom innovativa idéer, marknadsföringsinsatser och kontinuerlig utveckling.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi letar efter dig med erfarenhet av rekryteringsprocesser. En högskoleutbildning inom personalarbete eller en jämförbar utbildning är meriterande. Alternativt kan du ha några års arbetslivserfarenhet inom ledarskap och försäljning. Om du har erfarenhet av säljarbete och har en naturlig talang för att etablera kontakt med nya kunder är det särskilt fördelaktigt. Dessutom ser vi positivt på att du har ett brett kontaktnät i Värmland.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Är du en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i ditt arbete men samtidigt gillar att prestera tillsamman med andra så kommer du trivas bra hos oss.

Du har B-körkort och bil.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlstad. Vårt kontor ligger i Inre hamn.
Vill du ansluta till vårt härliga gäng och ta dig an en utvecklande och givande roll? Tveka inte på att söka. Ansöker gör du via www.wikan.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval sker löpande.
Information och frågor om tjänsten tas med Emma Karlsson, Tele: 054-400 31 11.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Framtiden i Sverige AB .

Junior Beräkningsingenjör till Sweco!

Beräkningsingenjör, elkraft
Läs mer Apr 9
Ingenjör med intresse för teknik och beräkningar? Då har du hittat rätt – vi söker dig med en ingenjörsutbildning inom maskinteknik, teknisk fysik eller kanske mekanik som vill bli en av en inspirerande & inkluderande arbetsplats. Tillsammans med Sweco söker vi nu en beräkningsingenjör till Karlstad. In med din ansökan redan idag.


Om jobbet
Sweco arbetar med att planera och utforma framtidens hållbara samhällen. Tillsammans med sina kunder utvecklar Swecos 21.000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbansineringen & utvecklingen av samhället. Sweco är ett av Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur.


Om rollen
I rollen som beräkningsingenjör kan du förvänta dig en bred roll med stor variation. Du kommer arbeta tätt med kollegor i teamet samt med andra avdelningar och professioner. Här kommer du arbeta med allt från beräkningsmodeller i såväl nybyggen som underhållsprojekt till dokumentation. De flesta projekten är inom processindustri, papper/massa.

Du förväntas att på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt redovisa din del av projekten till kollegor och projektledare. Arbetet kräver dels teknisk kunskap gällande beräkningar, analyser och inläsning av normer/regler, dels en del administrativt arbete.
Mer information om företag och arbetsuppgifter ges under intervjutillfället.


Om dig
Vi söker dig med högskoleutbildning inom maskinteknik, mekanik eller teknisk fysik. Vi ser att du som söker har arbetat med beräkningsrelaterade uppgifter inom tryckkärl & rör tidigare, minst 12 månader. Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift samt har b-körkort.

Har du dessutom en civilingenjörsutbildning samt branscherfarenhet från processindustrin är detta meriterande. Vi värdesätter att du arbetat med fem-beräkningar tidigare.

Som person ser vi gärna att du med driv och engagemang tar dig an nya uppgifter och projekt med nyfikenhet. Du vill driva din utveckling samt projektets utveckling framåt, detta kräver att du är kommunikativ samt pedagogisk. Du är en person som uppskattar att arbeta i team, du värdesätter ett bra samarbete och försöker alltid bidra till gruppens välmående.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Sweco.


Rekryteringsprocess
· CV-urval
· Intervju (Framtiden)
· Referenser (Framtiden)
· Intervju med kund
· Beslut


Villkor
Startdatum: Augusti 2024
Ort: Karlstad
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex.

Ansök nu

Junior Instrumentingenjör till AFRY Karlstad

Instrumentingenjör, fysik
Läs mer Feb 23
Tillsammans med en av Sveriges bästa arbetsgivare – AFRY – är vi på jakt efter en driven och duktig instrumentingenjör. Vi söker dig med relevant utbildning inom elektroteknik, automation eller process, kanske har du en utbildning inom maskinteknik? Till den här möjligheten söker vi dig som är på jakt efter oändliga möjligheter, ett teamwork i världsklass och utvecklande projekt! Sök rollen som instrumentingenjör till AFRY i Karlstad redan idag – missa inte chansen!


Om AFRY
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. De hjälper sina kunder med att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Deras omfattande utbud av tjänster innefattar allt från strategi, teknisk rådgivning, design och ingenjörskonst till projektledning och drift. AFRY finns över hela världen inom infrastruktur, industri och energi. Inom AFRY kan utvecklingsmöjligheterna vara oändliga, endast du sätter gränsen.


Om rollen
I rollen som instrumentingenjör tillhör du en bred avdelning och arbetar mycket tillsammans med andra funktioner så som tex el/automation. Du arbetar mycket mot process- och tillverkningsindustri, även inom papper/massa-industrier. Som instrumentingenjör förväntas du i rollen bland annat:

• Konstruera kretsscheman i CAD

• Stötta seniora kollegor i diverse projekt

• Framtagning av detaljritningar, tekniska beskrivningar samt vara delaktig i inköpsprocesser

• Delta i installationer och driftsättningar

• Besök på kundsite


Mer information om företag och arbetsuppgifter ges under intervjutillfället.


Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning på minst YH-nivå – gärna inom elektroteknik, automation eller maskinteknik. Har du tidigare erfarenhet av arbete som industrielektriker, inom process/tillverkande-industri är detta meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har en högre utbildningsnivå än yrkeshögskola.
Kunskaper inom autocad och databas ses som meriterande.

Rollen kräver att du har B-körkort samt att du behärskar svenska samt engelska i såväl tal som skrift.

Som person tror vi att du är en driven och engagerad person som vill fortsätta utveckla såväl den egna kompetensen som projekten. Du motiveras av att arbeta i team, strävar efter ett gott samarbete med kollegor och partners. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att bygga relationer.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY.


Rekryteringsprocess

• CV-urval

• Intervju (Framtiden)

• Referenser (Framtiden)

• Intervju med kund

• Beslut


Villkor
Startdatum: Våren 2024
Ort: Karlstad
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider

Ansök nu

Projektör inom fjärrvärme till AFRY

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 22
Är du en handlingskraftig och analytisk person som älskar konstruktion? Nu har du den unika chansen att bli del av ett glatt gäng och samtidigt vidare utveckla din karriär hos en av Sveriges bästa arbetsgivare. Stämmer detta in på dig? Vänta inte med din ansökan!


VEM ÄR DU?

Om du är en person med stark kommunikativ förmåga och en passion för dynamiska arbetsdagar, kommer du att trivas i denna position. Du får chansen att bygga relationer med både kunder och kollegor, samtidigt som du driver dina uppdrag framåt med engagemang och framgång. Du är inte rädd för utmaningar, utan söker aktivt efter lösningar och ställer frågor när du behöver. Du har också en positiv inställning som smittar av sig på andra. Du vågar och gör!

För att lyckas i rollen bör du ha:

•Minimum av 2 års erfarenhet som konstruktör/projektör inom fjärrvärme eller ledningar i mark (t.ex VA, el, gas etc)
•Eftergymnasialutbildning inom maskin, energi och miljö, byggteknik (inriktningen VA), konstruktion eller annat relevant område
•BAS – P
•AutoCAD
•Flytande svenska
•Körkort B

Meriterande för tjänsten är om du har:

•Flytande engelska
•Bakgrund som konsult
•Gått kurs eller utbildning inom fjärrvärme

OM TJÄNSTEN

Som konstruktör hos AFRY kommer du att arbeta i gruppen "District Heating and Cooling" som erbjuder konsulttjänster inom projektering av energisystem. I denna grupp får du chansen att bidra till en bättre miljö och ett mer hållbart samhälle, där just energisystemen är en viktig komponent! Du kommer arbeta med uppdrag mot Stockholms och Mälardalens främsta energibolag. Du kommer sitta mestadels inhouse hos AFRY dock platsbesök kan förekomma. För denna tjänst kan du utgå från ett AFRY kontor men rapporter till gruppchef som sitter i Stockholm.

Exempel på några arbetsuppgifter är:

•Konstruktion i AUTOCAD
•Hållfasthetsberäkningar
•Dimensionering
•Samordning av ledningar
•Platsbesök för startmöten, inmätningar, etc.


OM AFRY

AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och transformativa segment.

OM FRAMTIDEN AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg:

•CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande.
•Kortare telefonavstämning.
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden.
•Referenstagning.
•Slutintervjuer med AFRY.

VILLKOR

Start: augusti/september 2024
Ort: flexibelt - Linköping, Norrköping, Örebro, Karlstad, Västerås
Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flex och hybrid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Junior elprojektör till Karlstad

Konstruktör, el-tele
Läs mer Apr 3
Är du en nyfiken person, som har du lätt för att skapa och bibehålla relationer och vill ha ett roligt samt varierande arbete? Då har du hittat rätt! Just nu söker vi en junior elprojektör till PE i Karlstad för att stärka upp deras grymma team ytterligare. Läs mer om tjänsten nedan.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som elprojektör hos PE kommer du bland annat att arbeta med underlag för elinstallationer, rita el-projektering i CAD för främst nybyggnationer och ta fram teknisk dokumentation inför projekten. I din roll ingår givetvis att förvalta och vårda befintliga kundrelationer, men också att jobba proaktivt för att utveckla och hitta nya samarbeten och affärsmöjligheter. Projekten varierar i storlek och innefattar elprojektering av allt ifrån belysning till brandlarm och kabeldragning med mera. Arbetet sker till största del på kontoret i Karlstad, men platsbesök ute hos kund görs också. Du kommer till en början att gå bredvid en mer senior kollega för att komma in i rollen på ett bra sätt. Mer info om rollen ges vid intervjutillfället.

OM FÖRETAGET
PE är en av Sveriges främsta arkitekt- och teknikkonsult med fokus på byggnader och deras närmiljö. Oavsett om det är en helhetslösning eller enskild tjänst som behövs, har de alla kompetenser hos sig. De erbjuder bred erfarenhet, hög teknisk och gestaltande expertis samt innovativa och hållbara lösningar med målet att skapa högsta möjliga kundvärde i deras uppdrag. Läs gärna mer om PE på deras hemsida: https://www.pe.se/

DIN PROFIL
Nu söker vi dig, som har grundläggande kännedom av el/tele-branschen och som har minst två års erfarenhet av installation från gymnasiet eller eftergymnasial utbildning. Vi tror att du är en driven lagspelare som nu vill fortsätta att utvecklas och bli en i gänget på PE i Karlstad. Stor vikt läggs vid din personlighet – det är viktigt att du är nyfiken på branschen, och visar engagemang i dina arbetsuppgifter! Vi ser även att du är initiativrik, ödmjuk och flexibel.

Skallkrav
• Relevant utbildning inom El eller Tele
• Tidigare erfarenhet av installation
• Svenska i tal och skrift
• B-körkort

Meriterande
• Erfarenhet av MagiCAD eller Revit
• Tidigare erfarenhet av yrket

OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

VILLKOR
Startdatum: 1/3–24 eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Karlstad
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobba som innesäljare hos oss!!

Innesäljare
Läs mer Mar 15
Arbetsuppgifter:
Som innesäljare kommer du att ha en nyckelroll i att ta emot och bearbeta beställningar från våra kunder inom dagligvaruhandeln. Du kommer att ringa befintliga kunder för att ta upp beställningar på varor såsom frukt, grönsaker, charkuterier och ost till butiker som ICA och Coop. Dessutom kommer du att hantera inkommande samtal och beställningar. Med stöd av befintliga kundlistor och schemalagda kontakter kommer du att säkerställa korrekta beställningar och agera som en viktig länk mellan kunden och vårt sortiment.


Om företaget:
Vår kund är en av Sveriges främsta livsmedelsgrossister för restaurang- och livsmedelsbranschen. Med en stark närvaro över hela landet, från Luleå till Malmö, erbjuder de noggrant utvalda produkter från både internationellt erkända varumärken och lokala producenter. Vårt engagemang är lokalt förankrat och vi strävar efter att leverera högkvalitativa råvaror till allt från storkök till din lokala dagligvaruhandel.

Din profil:
Vi söker dig som är framåt, positiv och utåtriktad med förmågan att agera professionellt även i stressiga situationer. Du är alert i kommunikationen och vågar ställa följdfrågor för att säkerställa korrekta beställningar.
Kompetenskrav:
•Gymnasieutbildning, gärna med erfarenhet från arbete inom restaurangbranschen eller matbutik.
•Flytande svenska i tal och skrift.
•God datavana, inklusive hantering av Office-paketet.
Meriterande:
•Erfarenhet av restaurangbranschen eller serviceyrket.
•Tidigare arbete med beställningar från leverantörer.


Om oss:
Framtiden är en rekryterings- och bemanningsfirma som strävar efter att göra skillnad i människors liv genom att matcha rätt talanger med rätt företag. För denna tjänst kommer du initialt att vara anställd via Framtiden för att sedan övergå till anställning direkt hos vår kund.


Villkor:
Tidsperiod: vecka 23 till vecka 32.

Ansök nu

Supportmedarbetare - Vi söker teknikintresserade studenter!

Växeltelefonist
Läs mer Jan 25
Vi söker engagerade och teknikintresserade studenter som vill arbeta som supportmedarbetare hos en väletablerad kund i Karlstad. Tjänsten är perfekt för dig som gärna vill kombinera extraarbete med studier. Här kommer du arbeta ca två dagar i veckan samt heltid under sommaren.

Som supportmedarbetare hos vår kund kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att svara på inkommande samtal och mejl från tekniker ute i landet som arbetar med landets fibernät. Urval sker löpande så tveka inte, sök redan idag!



Arbetsuppgifter

Som supportmedarbetare förväntas du arbeta kundfokuserat och effektivt med att supportera tekniker runtom i Sverige. Du har daglig kontakt med entreprenörer och kollegor, något som kräver att du är en social och serviceinriktad person.
Hos vår kund finns det goda möjligheter att utvecklas inom flera olika områden då företaget arbetar med många olika tekniska lösningar i en spännande bransch.
Du kommer inledningsvis och fortlöpande att gå interna utbildningar för att kunna hantera komplexa ärenden samt fortsätta utvecklas.

Här kommer du förväntas genomföra arbetsuppgifter som:
- Svara på inkommande telefonsamtal samt mejl
- Dokumentera de ärenden du tar emot samt uppdatera register
- Vara behjälplig för tekniker runt om i landet gällande supportärenden
- Bistå med information och säkerställa kvalitet i arbetet

Mer information om rollen ges vid intervjutillfället.

Du erbjuds
Tjänsten som supportmedarbetare erbjuder:
- Flexibla arbetstider ca två dagar per vecka
- Sommarjobb på heltid
- Meriterande arbetsuppgifter att skriva på ditt CV


Profil

Vi söker dig som tar ansvar och arbetar noggrant, som trivs i att arbeta i team samt har en naturlig anda för service.

Vi ser att du:
- Studerar en eftergymnasial utbildning vid högskola eller universitet
- Har minst 2 år kvar av studierna
- God vana från dator och-/eller system
- Kunskaper i svenska samt engelska i såväl tal som skrift

Meriterande om du har erfarenhet av teknisk support eller från telekom.
Har du tidigare arbetat i en teknisk roll där du förväntats supportera kollegor eller dylikt ser vi det som meriterande.



Om Oss

Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd hos Framtiden.



Villkor

Startdatum: Enligt överenskommelse
Plats: Karlstad
Omfattning: 2 dagar i veckan (Heltid under sommaren)
Arbetstid: Generellt 08.00-16.30


Rekryteringsprocess

1. Cv-granskning och urval

2. Intervju med Framtiden

3. Intervju med vederbörande företag


Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!

Ansök nu