Karlstad: Projektledare klimatanpassning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare klimatanpassning i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-11 // Varaktighet: Heltid

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

På enheten för Samhällsbyggnad arbetar vi med frågor som rör boende och byggande, kulturmiljö, infrastruktur, miljömål, grön infrastruktur och klimatanpassning.

ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare för klimatanpassning innebär arbetet att genomföra åtgärder enligt Länsstyrelsens handlingsplan för klimatanpassning. I arbetet ingår bland annat att upprätthålla kontakter internt och externt för att genomföra åtgärderna, analysera nya klimatdata och sammanställa detta till uppdaterat regionalt planeringsunderlag, bevaka klimatanpassningsfrågor i Länsstyrelsens övriga arbete och stötta arbetet internt på myndigheten inom övriga uppdrag samt bidra till omvärldsbevakning inom området.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha relevant akademisk utbildning för området, till exempel inom naturvetenskapligt eller tekniskt område med inriktning på biologi, kemi, hydrologi, meterologi, riskhantering eller liknande områden.

Meriterande är erfarenhet av :
• arbete med klimatanpassningsfrågor i en liknande roll
• arbete i en samordnande roll
• arbete i en projektledarroll och arbete i projektform

Erfarenheter och kunskap av att arbeta med GIS och digitala karttjänster är också meriterande.

Du är driven och resultatorienterad med god förmåga till självständigt arbete i projektform. Du är duktig på att prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare leder och samordnar du grupper på ett sätt som skapar engagemang, trivsel och delaktighet. Du har en god förmåga att kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Miljö- och klimatstrateg

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Miljö- och klimatstrateg.

Strateg inom social hållbarhet/ jämställdhet till Hållbarhetsenheten

Läs mer Feb 4
Vill du göra skillnad? Region Värmlands avdelning för Hållbar utveckling söker en engagerad strateg som vill bidra till en hållbar framtid.

Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där olikheter ses som en styrka. Bli en del av vårt team och var med och skapa en bättre värld, i linje med Agenda 2030!

Din arbetsplats
Region Värmlands avdelning för Hållbar utveckling är en agil och etablerad aktör som verkar för att Värmland ska kunna möta framtida samhällsutmaningar med relevanta och värdeskapande tjänster som är socialt, miljömässigt och ekonomiskt hållbara, samtidigt som vi bidrar till de globala hållbarhetsmålen enligt Agenda 2030. Hos oss arbetar medarbetare med kompetenser inom mänskliga rättigheter, hållbarhet, miljö, innovation och utveckling.

Hållbar utveckling är en verksamhet där olikheter i medarbetarnas bakgrund och erfarenheter ses som en styrka. Samtidigt delar vi ett engagemang för att bidra till arbetet med komplexa samhällsfrågor. Du har som medarbetare möjlighet till ständig utveckling av din kompetens både genom eget görande, genom fortbildning och genom teambaserat arbete. Inom avdelningen tillämpas väl utvecklade digitala arbetssätt vilket möjliggör del av arbete på distans.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som strateg är placerad på Hållbarhetsenheten och innebär att driva, stötta och samordna det interna hållbarhetsarbetet i Region Värmland, med fokus på social hållbarhet. En stor del av tjänsten innebär arbetsuppgifter inom jämställdhetsområdet, men även andra rättighetsområden.

Arbetet driver du tillsammans med strateger på enheten som arbetar med uppdrag inom miljö, jämställdhet och mänskliga rättigheter. Detta genom att stötta och genomföra strategiska och politiskt beslutade mål och planer, bland annat den Strategiska jämställdhetsplanen, i linje med Agenda 2030 och ett rättighetsbaserat arbetssätt.

Som strateg driver du sakområdet framförallt inom regionen, men också i förhållande till externa aktörer, leder egna uppdrag samt utbildar verksamheter. I ansvaret ligger också att svara på motioner, utveckla och bidra till kunskapsspridning samt följa upp och rapportera inom sakområdet.

Som strateg kommer du att samarbeta med olika arbetsgrupper i organisationens verksamheter. Rollen innebär att du växlar mellan strategiska och mer operativa arbetsuppgifter, vilket betyder att många olika processer ofta pågår samtidigt och du ser möjligheter i komplexa förhållanden.

I rollen ligger också ansvaret för att kommunicera och synliggöra sociala hållbarhetsfrågor både internt och externt. Vid behov och förfrågningar är du föredragande i ledningsgrupper, politiska sammanträden eller andra liknande konstellationer och grupperingar.

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader. 

Dina kunskaper och kompetenser
Du som söker ska ha relevant akademisk examen med inriktning mot samhällsvetenskap/ hållbarhet eller utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.

Du har mångårig erfarenhet av arbete med jämställdhetsintegrering och sociala hållbarhetsfrågor, gärna inom styrning och ledning. Vidare besitter du kunskap om de globala hållbarhetsmålen och rättighetsperspektiv i ett brett perspektiv, har förmåga att kunna applicera dessa till den verksamhet som Region Värmland bedriver och vårt uppdrag. Du har erfarenhet av att driva, stötta och samordna samt följa upp förändringsarbete eller kapacitetsutvecklande verksamhet, samt samverkan med olika typer av aktörer.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, likaså av att arbeta i en politiskt styrd organisation, men också att ha arbetat i olika roller under ditt arbetsliv och rört dig över olika sektorer. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Som person är du initiativtagande och kan engagera och inspirera andra. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och vana av att arbeta i team, samt har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du har ett lösningsfokuserat förhållningsätt och kan driva och planera ditt arbete självständigt. Du är noggrann, strukturerad och kan driva flera processer samtidigt.

Då vi är måna om att finna rätt person för uppdraget kommer vi att lägga stor vikt på personlig lämplighet. 

Vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! 

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Miljösamordnare

Läs mer Nov 20
Beskrivning
Nu söker vi en driven och engagerad miljösamordnare som ska stärka vårt team och bidra till kommunens mål om att bli klimatneutrala till år 2030.

Tjänsten är tillsvidare och är placerad på avdelningen för miljöstrategi där det i dagsläget är nio medarbetare som arbetar med kommunens stöd och genomförande av miljöstrategiskt arbete. Förutom det arbetar även avdelningen med miljökommunikation, utåtriktade projekt inom hållbar konsumtion, hållbart resande och vattenstrategiska frågor samt energi- och klimatrådgivning. Arbetsplatsen är i placerad i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn där vi har ett modernt aktivitetsbaserat kontor. 



Arbetsuppgifter
Arbetet består av olika arbetsuppgifter för att underlätta vägen mot ett klimatneutralt Karlstad 2030. 

Exempel på detta är uppdraget att arbeta med att ta fram och genomföra åtgärder inom ramen för kommunens Energi- och klimatplan, framtagande av analyser som ger bra beslutsunderlag för kommunen men även för karlstadsbor och företag. Inom ramen för Klimatneutrala Karlstad 2030 samverkar vi med aktörer i samhället och andra delar i kommunen för att stödja deras arbete i omställningen och minska vårt klimatavtryck.  

Du kommer att ingå i ett team med miljöstrateger och miljösamordnare samt arbeta med andra kompetenser inom kommunen inom ramen för arbetet. Hos oss finns möjligheten att tillämpa distansarbete upp till två dagar per vecka och vi har många attraktiva personalförmåner. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot hållbar utveckling, miljövetenskap samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom miljömässig hållbarhet. Det är meriterande om du tidigare har jobbat inom offentlig sektor. 

Du har ett intresse för miljö- och klimatfrågor och är både drivande och skicklig på att samordna, samtidigt som du trivs med självständigt arbete. Arbetsuppgifterna kräver en viss grad av analytisk förmåga och du kan jobba med komplexa frågor samt har en hög förmåga att leverera resultat. Vi ser att du har erfarenheter av och är bra på att samverka och föra dialog med olika aktörer då det är en stor del av tjänsten. 

Om Karlstads kommun

Miljöförvaltningens cirka 40 medarbetare arbetar förebyggande för människors hälsa och livsmiljö. Genom myndighetsutövning ser vi till att lagar och regler följs som rör livsmedel och miljö. Vi driver flera miljö- och klimatprojekt, ger rådgivning i miljö- och klimatfrågor och arbetar strategiskt för att Karlstad ska utvecklas på ett hållbart sätt.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Strateg med intresse för miljö och klimat

Läs mer Okt 30
Vill du arbeta med utvecklingsfrågor och omvärldsbevakning inom kultur- och fritidsförvaltningen i Karlstads kommun? Då är du personen vi söker!

Beskrivning

I Karlstads kommun får du utvecklas tillsammans med professionella kollegor
som vill göra skillnad redan idag.

Vi söker nu en strateg med intresse för klimat och miljö hos oss på Kultur- och fritidsförvaltningen.

Arbetet har stor bredd och rollen är viktig för att förvaltningen ska nå sina utvecklingsmål. Du är en del av förvaltningens stabsfunktion som, tillsammans med bland annat ekonomi, HR, kommunikation och administration är ett nära stöd till politiken och förvaltningens verksamheter. Tjänsten är ett vikariat t.om mars 2026. 


Arbetsuppgifter
Som strateg arbetar du med utveckling av vår verksamhet i ett längre tidsperspektiv inom förvaltningens samtliga verksamhetsområden. Det innebär att du ska arbeta med att strategiskt utveckla verksamheten baserat på kunskap om omvärldsfrågor, forskning och samhällstrender. Du förväntas hantera utvecklingsbehoven i relation till andra förvaltningar och omvärlden i stort.

I rollen ingår att utveckla och driva miljö- och klimatarbetet inom förvaltningen. Du är även stödfunktion till verksamheterna, ledning samt i vissa fall politiken rörande miljö - och klimatfrågor. Vi är sedan 2016 miljödiplomerade och klimat- och miljöfrågor är viktiga för oss. 

Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med frågorna för att skapa engagemang och utveckling kring förvaltningens miljöarbete. Du arbetar självständigt på uppdrag av både förvaltningsledning och verksamhetschefer med handläggning av ärenden, besvaranden av remisser samt utredningsuppdrag. Du deltar även som bärare av förvaltningens perspektiv i planering och samråd i frågor rörande samhällsbyggnadsprocessen.

 

Kvalifikationer

Du har en akademisk utbildning med inriktning mot statsvetenskap, samhällsvetenskap, miljöstrategi eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Om din utbildning inte är inriktad mot klimat eller miljö, behöver du ha relevant arbetslivserfarenhet inom miljö- och/eller klimatarbete, miljödiplomering eller miljöledningssystem.

Har du dessutom erfarenhet av att jobba med verksamhetsutveckling och strategiskt arbete inom kultur- och fritidssektorn, offentlig förvaltning, digitaliseringsprocesser eller projektledning är det meriterande. 

För att lyckas i arbetet behöver du vara en person som har lätt för att samarbeta med andra och har en helhetssyn. Du ser vad som behöver göras och du gör det! Självklart har du intresse för att jobba strategiskt. 

Det är viktigt för oss att du är rätt person, därför läggs stor vikt vid din personliga lämplighet  .

Om Karlstads kommun

Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus.

Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet.

Kultur- och fritidsförvaltningens stab är en stödjande och styrande funktion till nämnden, förvaltningsledningen och förvaltningens verksamheter i frågor som rör stabens ansvarsområden. Staben deltar även i koncernövergripande nätverk och arbetsgrupper som arbetar tillsammans med koncernövergripande frågor. Stödet sker bland annat genom utredningar, projektsamordning, samt i att säkerställa att lagar, policyer och andra styrdokument följs. Staben ger stöd i kommunikationsfrågor, ekonomi- och personalfrågor samt sköter förvaltningens diarium.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vattenstrateg

Läs mer Aug 12
Beskrivning
Vill du vara med och bidra till att Karlstads kommun blir en av Sveriges bästa miljökommuner?

Nu söker vi en medarbetare inom det vattenstrategiska området där du kommer jobba i ett team med en vattensamordnare men också med övriga kollegor inom kommunen samt med externa aktörer.

Tjänsten är placerad på avdelningen för miljöstrategi där vi i dagsläget är 10 medarbetare som förutom övergripande miljöstrategiskt arbete, även arbetar med miljökommunikation, utåtriktade projekt inom hållbar konsumtion, hållbart resande och vattenstrategiska frågor samt energi- och klimatrådgivning. Arbetsplatsen är i Samhällsbyggnadshuset i inre hamn där vi har ett modernt aktivitetsbaserat kontor. 

Arbetsuppgifter
Karlstads kommun har som mål att bli en av Sveriges bästa miljökommuner och kommunen har en viktig roll i att kunna påverka kvaliteten på våra vatten genom sin styrning och verksamhetsutövning. Som vattenstrateg kommer du att samordna kommunens arbete utifrån åtgärdsprogrammet för vatten för att uppnå mål utifrån EU:s vattendirektiv samt arbetet med Karlstads kommuns vattenplan.

I arbetet ingår att samordna och delta i nätverk av olika funktioner såväl inom kommunen som externa intressenter i syfte att säkra en långsiktig och hållbar vattenkvalité samt åstadkomma en god vattenstatus. Du kommer därmed att hålla samman kommunens interna arbete och samordna kommunens insatser gentemot externa intressenter såsom andra kommuner, organisationer och företag.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har relevant akademisk utbildning gärna med inriktning mot vattenfrågor/vattenförvaltning. 

Det är även meriterande om du har någon eller några av nedanstående erfarenheter:

- Arbetslivserfarenhet inom sakområdet. 
- Arbetat med strategiska frågor.
- Arbetat med analys och utredningar inom vattenförvaltning.
- Kunskap om lagstiftning inom vattenområdet.



Du har ett brett samhällsperspektiv och god analysförmåga. Vidare har du förmågan att engagera andra i frågor som rör området och skapar med hjälp av din expertis förtroendefulla samarbeten mellan olika intresseområden på olika nivåer såväl inom som utanför kommunen.

I rollen krävs att du har lätt för att kommunicera och uttrycker dig väl i tal och skrift samt har förmåga att omsätta EU:s vattendirektiv till strategiskt arbete på lokal nivå.

Om Karlstads kommun

Miljöförvaltningens cirka 40 medarbetare arbetar förebyggande för människors hälsa och livsmiljö. Genom myndighetsutövning ser vi till att lagar och regler följs som rör livsmedel och miljö. Vi driver flera miljö- och klimatprojekt, ger rådgivning i miljö- och klimatfrågor och arbetar strategiskt för att Karlstad ska utvecklas på ett hållbart sätt.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Hållbarhetsexpert på IUC Stål & Verkstad

Läs mer Maj 20
IUC Stål & Verkstad söker en hållbarhetsexpert för att driva insatser hos regionens industriföretag inom hållbarhetsarbetets tre aspekter: Social-, Miljömässig- och Ekonomisk hållbarhet.
Vi söker dig som är en engagerad hållbarhetsexpert för att delta i ett spännande EU-finansierat Interreg-projekt. Du kommer att arbeta med hållbarhetsinsatser för industriella företag i Värmland och Kongsvingerregionen i nära samarbete med kollegor från svenska och norska industrikluster.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Att bistå i utvecklingen av miljö- och hållbarhetsmål för deltagande företag.
Att driva och rapportera hållbarhetsinsatser enligt projektets riktlinjer och målsättningar.
Att genomföra intressentanalyser för att identifiera och engagera relevanta aktörer.
Att kommunicera miljö- och hållbarhetsarbetet både internt och externt för att öka medvetenheten och engagemanget.
Att bevaka lagstiftning inom området och säkerställa att företagen följer relevanta bestämmelser.
Att utföra riskbedömningar för att identifiera och hantera potentiella hållbarhetsrisker.

De personliga egenskaper vi söker hos dig inkluderar:
En relevant högskoleutbildning inom miljö, hållbarhet, ingenjörsvetenskap eller liknande område.
Erfarenhet av att arbeta med miljö- och hållbarhetsfrågor, gärna inom industrisektorn.
God kommunikationsförmåga både på svenska och engelska, både i tal och skrift. Norsk språkkunskap är meriterande.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team och att driva projekt framåt mot uppsatta mål.
En stark analytisk förmåga och förmåga att hantera komplexa frågor.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning knuten till Interreg-projektet Grön Industriväxt med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att bidra till verkliga förändringar för en hållbar framtid.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Länsstyrelsen i Värmlands län

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Länsstyrelsen i Värmlands län .

Handläggare risk och säkerhet tillika signalskyddschef

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 4
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Enheten Risk och säkerhet arbetar med uppgifter inom totalförsvar, civil beredskap, säkerhet och riskhantering.

Verksamheten befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och vi behöver därför stärka upp vårt team. Inom enheten arbetar vi för att utveckla länets förmåga och samverkan mellan aktörer, med syftet att säkerställa en hög beredskap och effektiv hantering av samhällsstörningar. Vi arbetar utmed hela hotskalan, det vill säga till vardags, vid kriser eller allvarliga samhällsstörningar samt inför och under höjd beredskap. 

Arbetsuppgifter
Som handläggare tillika signalskyddschef ingår du i både området Civil beredskap och Säkerhet. Inom säkerhetsuppdraget arbetar vi med myndighetens interna säkerhetsskydd, informationssäkerhet och signalskydd. Arbetet går i första hand ut på att säkerställa myndighetens interna säkerhet i olika aspekter men vi arbetar också stödjande gentemot regionala och lokala aktörer med bland annat utbildnings- och samordningsinsatser.
 
Som handläggare inom civil beredskap leder och driver du i nära samarbete med dina kollegor uppdrag inom civilt försvar och krisberedskapsområdet. Det handlar om att stödja och samarbeta med kommuner, regionen och andra aktörer i länet. Du deltar i och driver externa nätverk inom enhetens ansvarsområden. I arbetet ingår även att utveckla verksamheten och stödet till Länsstyrelsen internt. Du kommer även delta i omvärldsbevakning, analys, rapportering och remisshantering.

Som signalskyddschef är du ansvarig för att förvalta och utveckla Länsstyrelsens olika signalskyddssystem. Du agerar som ledare för planering och i införandet av signalskydd i länets kommuner samt övriga aktörer.

I tjänsten som helhet ingår regionala samordningsinsatser, utbildningsinsatser och sammankallande av regionala nätverk. Samverkan med andra aktörer är en central arbetsuppgift.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

- Samverkan med frivilligorganisationer
- Samverkan med kommunerna vad gäller energiberedskap
- Lägesrapporteringar
- Arbete med att stärka hemberedskap
- Utveckla och stärka förmågan i länet att använda säkerhetsskyddsklassificerad information
- Utforma rutiner och riktlinjer
- Leda nätverk i länet

Kvalifikationer
Krav för tjänsten är:

- Lämplig högskole-/universitetsutbildning
- God kunskap om aktuella signalskyddssystem
- Utbildning som signalskyddschef
- Erfarenhet av att leda och använda signalskydd
- Tidigare arbete inom både kommunal och statlig verksamhet
- Kunskap inom områdena säkerhetsskydd och informationssäkerhet

Meriterande är:

- Erfarenhet av Rakel och WIS
- Erfarenhet av samverkan med Försvarsmakten och civila totalförsvarsmyndigheter
- Erfarenhet av att utbilda samt leda övning
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter såsom att skriva mötesanteckningar och protokoll
- God kännedom om Länsstyrelsens roll och uppdrag inom det civila beredskapssystemet

Som person är du nyfiken och har förmåga att driva arbetet framåt. Du är pedagogisk,
kommunikativ och anpassar innehåll och tilltal efter målgrupp och syfte i både muntlig och skriftlig kommunikation. Du har förmåga att snabbt ta till dig ny kunskap och sätta dig in i nya områden. Du arbetar strukturerat med uppdraget i fokus. Du har goda kunskaper i Microsoft Office-programmen och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Den genomförs av länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.

Villkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Handläggare till vattenförvaltningen och LOVA

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 21
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Tjänsten är placerad på Miljöanalysenheten där vi arbetar med vattenförvaltning, kalkning, fiskevård, restaurering av vattendrag,  åtgärdsprogram för hotade arter, miljöövervakning, lokala vattenvårds- och naturvårdsprojekt och hantering av invasiva främmande arter.

Arbetsuppgifter
Tjänsten ingår i beredningssekretariatet vars fokus är arbete med vattenförvaltning enligt EU:s Ramdirektiv för vatten samt EU:s Dricksvattendirektiv. Målet är att uppnå god ekologisk och kemisk status i våra sjöar och vattendrag, god kvantitativ och kemisk status i grundvatten samt att skydda människors hälsa från skadliga effekter av alla slags föroreningar av dricksvatten. 

Arbetet inom vattenförvaltningen innebär att driva det regionala arbetet i enlighet med EU:s vattendirektiv. Du kommer att arbeta med att kartlägga miljötillstånd, analysera påverkan och åtgärdsbehov samt med normsättning av yt- och grundvatten. Du kommer att tillsammans med kollegor ansvara för frågor som rör miljögifter, grundvatten och dricksvatten.

I tjänsten ingår även handläggning av Lokala vattenvårdsprojekt (LOVA). LOVA-bidrag syftar till att genomföra lokala åtgärder för att förbättra havs- och vattenmiljön. Bidraget kan användas för olika insatser, som att bekämpa övergödning, minska spridningen av miljögifter från fritidsbåtar, restaurera vattenmiljöer, samordna åtgärder och ta hand om förlorade fiskeredskap.

Kvalifikationer
Du ska ha högskole- eller universitetsutbildning inom relevant naturvetenskapligt eller tekniskt ämne eller annan utbildning som Länsstyrelsen bedömer lämplig.

Du ska ha tidigare arbetslivserfarenhet av arbete med vattenfrågor. Det är särskilt meriterande med tidigare arbete inom vattenförvaltningen, särskilt inom miljögifter respektive grundvatten. Arbete på Länsstyrelse eller annan myndighet är meriterande liksom erfarenheter från myndighetsarbete, arbete med dricksvattenfrågor samt arbete med samverkansprocesser.

Arbetsuppgifterna kräver god datorvana. Erfarenhet av arbete med GIS och ärendehanteringssystemet Platina är meriterande. Du ska vidare ha god förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket både i tal och skrift.

Som person är du noggrann, systematisk och har problemlösande analytisk förmåga samt vana av att ha ett helhetsperspektiv i ditt arbete. Tjänsten kräver också ett reflekterande och kritiskt granskande arbetssätt och flexibilitet. Du ska självständigt kunna planera och strukturera ditt arbete. Du som söker ska ha en god samarbetsförmåga och du förväntas bidra till att gruppen har ett utvecklande arbetsklimat. Du ska också ha erfarenhet av att skapa goda relationer och upprätthålla dessa.

Villkor
B-körkort krävs

Tjänsten är en SÄVA, heltid  till och med 20250531 med möjlighet till förlängning.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ytterligare upplysningar lämnas av Annika Nilsson, Karin Enfjäll eller Linda Nilsson och nås via växeln.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Vilthandläggare, vikariat

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 29
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Tjänsten som vilthandläggare är placerad på enheten Djurskydd & Vilt där vi arbetar med älg- och rovdjursförvaltning och handläggning av jakt- och viltärenden.

Vi genomför också kontroll enligt djurskyddslagen, ansvarar för veterinära frågor samt kontroll av livsmedel och foder. För närvarande arbetar 23 personer på enheten.



Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med jakt- och viltförvaltning. Arbetet innebär i huvudsak handläggning av jakt- och viltärenden samt klövvilt- och rovdjursförvaltning.

Information och kunskapsstöd till allmänhet och intresseorganisationer, kontakt med media samt uppgifter kopplade till Viltförvaltningsdelegationen är en del av arbetet. Samverkan med andra länsstyrelser och centrala myndigheter förekommer också, liksom sammanställning av data och rapportskrivning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en naturvetenskaplig högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot viltförvaltning, biologi eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. B-körkort är ett krav.

Meriterande är:

- Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning
- Erfarenhet av arbete med viltförvaltning
- Kunskap om jaktlagstiftningen
- Kunskap och erfarenhet inom GIS


För att passa för jobbet måste du trivas i rollen som myndighetsperson. En stor del av arbetet innebär kontakt med människor i olika sammanhang där förmåga att arbeta serviceinriktat och i god dialog är viktig. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska behövs för att lyckas i rollen. Ett strukturerat och noggrant arbetssätt är nödvändigt för att klara arbetsuppgifterna, liksom förmåga att prioritera och ta egna initiativ. Arbetet innehåller uppgifter av olika karaktär vilket innebär att du behöver vara flexibel och kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Då arbetet ibland kan innebära hantering av motstående intressen och frågor med hög konfliktnivå behöver du ha en personlig mognad, vara trygg i dig själv och kunna skilja mellan det personliga och det professionella.

Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö.

Villkor
Vikariat tom 2025-12-31 med möjlighet till förlängning.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Vilthandläggare

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 29
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Tjänsten som vilthandläggare är placerad på enheten Djurskydd & Vilt där vi arbetar med älg- och rovdjursförvaltning och handläggning av jakt- och viltärenden.

Vi genomför också kontroll enligt djurskyddslagen, ansvarar för veterinära frågor samt kontroll av livsmedel och foder. För närvarande arbetar 23 personer på enheten.



Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med jakt- och viltförvaltning. Arbetet innebär i huvudsak handläggning av jakt- och viltärenden samt klövvilt- och rovdjursförvaltning. Information och kunskapsstöd till allmänhet och intresseorganisationer, kontakt med media samt uppgifter kopplade till Viltförvaltningsdelegationen är vanligt förekommande. Samverkan med andra länsstyrelser och centrala myndigheter ingår i uppgifterna liksom utvecklingsarbete, sammanställning av data och rapportskrivning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en naturvetenskaplig högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot viltförvaltning, biologi eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. B-körkort är ett krav.

Meriterande är:

- Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning
- Erfarenhet av arbete med viltförvaltning
- Kunskap om jaktlagstiftningen
- Kunskap och erfarenhet inom GIS


För att passa för jobbet måste du trivas i rollen som myndighetsperson. En stor del av arbetet innebär kontakt med människor i olika sammanhang där förmåga att arbeta serviceinriktat och i god dialog är viktig. Ett strukturerat och noggrant arbetssätt är nödvändigt för att klara arbetsuppgifterna, liksom förmåga att prioritera och ta egna initiativ. I en stor del av arbetsuppgifterna behövs god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska är därför en förutsättning för att lyckas i rollen. Arbetet innehåller uppgifter av olika karaktär vilket innebär att du behöver vara flexibel och kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Då arbetet ibland kan innebära hantering av motstående intressen och frågor med hög konfliktnivå behöver du ha en personlig mognad, vara trygg i dig själv och kunna skilja mellan det personliga och det professionella.

Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö.

Villkor
Provanställning tillämpas.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Länsledningsadministratör

Chefssekreterare
Läs mer Sep 27
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Länsledningen består av landshövding Georg Andren och länsrådet Emma Spak.

Som länsledningsadministratör stöttar du länsledningen i det dagliga arbetet med att leda myndigheten och landshövdingen i dennes ämbetsroll i ett team tillsamman med andra funktioner som pressansvarig tillika länsledningskoordinator, länsledningens chaufför och residensets husföreståndare. 



Arbetsuppgifter
Länsledningsadministratören ansvarar för landshövdingens och länsrådets dagliga administrativa stöd. Du har en nyckelroll i landshövdingens och länsrådets dagliga verksamhet. Arbetet innebär kontakter med många olika människor i skilda roller både internt och externt, vilket ställer höga krav på flexibilitet, integritet och social kompetens.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat samordning och planering av interna och externa möten för länsledningen och all administrativ hantering som kopplar till detta som resebokningar, administration av kallelser, besöksanmälningar, minnesanteckningar och liknande. I dina arbetsuppgifter ingår även att besvara inbjudningar samt att utforma länsledningens inbjudningar och administrera dessa. Du ansvarar också för länsledningens dokumenthantering och enklare ekonomihantering kopplad till länsledningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande roller, exempelvis som chefssekreterare, VD-assistent eller andra kvalificerade administrativa roller.

Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är meriterande.

Du har avslutad gymnasieutbildning. Eftergymnasial utbildning inom administration eller motsvarande är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Du är en van användare av officepaketet och en erfaren användare av digital kommunikation. Tidigare erfarenhet av digital dokument- och ekonomihantering är meriterande.

I denna roll lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Som person behöver du vara självständig, stabil och trygg i din relation med kollegor, besökare och uppdragsgivare. Du har god förmåga att arbeta strukturerat och samtidigt ha kapacitet att hantera snabbt uppkomna situationer och nya förutsättningar. Din erfarenhet och ditt lugn gör att människor känner förtroende för dig och för att du får jobbet gjort. Du är säkerhetsmedveten och förutseende. Utöver det är du öppen, har lätt för att bygga relationer och trivs i olika sociala sammanhang.

Villkor
Svenskt medborgarskap är ett krav då tjänsten innebär krav på säkerhetsklassning. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.


Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation. 

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Handläggare förorenade områden

Miljöhandläggare
Läs mer Aug 23
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Tjänsten är placerade på enheten Miljöskydd.

Vi söker en tjänst inom funktionen Förorenad mark. På Miljöskydd jobbar totalt 23 personer med prövning och tillsyn enligt miljöbalken inom miljöfarlig verksamhet, förorenade områden, och naturvård.
Vi arbetar även med tillsynsvägledning gentemot länets kommuner

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med tillsyn av förorenade områden vid pågående och nedlagda verksamheter där Länsstyrelsen är tillsynsmyndighet. Tillsynsarbetet innebär bland annat kommunikation med berörda verksamhetsutövare och fastighetsägare, utformning av förelägganden, granskning av provtagningsplaner och undersökningsrapporter och riskklassning av objekt.
I funktionens arbetsuppgifter ingår även bidragshantering för utredningar och saneringsåtgärder. Du kommer att vara kontaktperson gentemot några av länets kommuner när det gäller förorenade områden och ansvara för tillsynsvägledning gentemot dessa. Du kommer även att bidra med din kompetens rörande förorenade områden i ärenden och projekt som hanteras av andra funktioner och enheter på Länsstyrelsen.
Arbetet är självständigt men även ett teamarbete med avstämningar av inriktning, prioritering och bedömningar inom gruppen.
Arbetsuppgifterna kommer till viss del att kunna styras utifrån din tidigare erfarenhet, kompetens- och intresseområden.

Kvalifikationer
Vi söker dig med teknisk eller naturvetenskaplig universitets/högskoleutbildning med inriktning mot miljö, kemi, geologi, hydrogeologi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med frågor gällande förorenade områden, framför allt inom prövning eller tillsyn enligt Miljöbalken.
Det är meriterande om du också har erfarenhet av att arbeta med utrednings- och åtgärdsfrågor kopplat till förorenade områden och efterbehandling.
Du bör vara förtrogen med Naturvårdsverkets Metodik för Inventering av Förorenade områden (MIFO).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad och bra på att planera och prioritera i ditt arbete. Du kan driva dina egna ärenden framåt självständigt samtidigt som du bidrar till gruppens arbete och samverkan och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och månar om ett bra och professionellt bemötande.

B-körkort är ett krav för tjänsten.





Villkor
Länsstyrelsen Värmland erbjuder förmånliga arbetsvillkor, läs mer om våra förmåner på vår hemsida.
https://www.lansstyrelsen.se/varmland/om-oss/jobba-hos-oss.html

Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.
Provanställning kan komma att tillämpas.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu