Karlstad: Senior redovisningskonsult - Bli en del av vårt a+Team

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior redovisningskonsult - Bli en del av vårt a+Team i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-27 // Varaktighet: Heltid

Är du redovisningskonsulten med kvalité i ryggmärgen, brinner för kundrelationer och dessutom är nyfiken på nya utmaningar? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!
Du drivs av god kvalité, kundkontakter och att vara en del av ett redovisningsteam där vi tillsammans månar om våra kunders framgång. Accountors kundföretag finns i många olika branscher och olika storlekar där du som kundansvarig har en viktig roll. Att arbeta som redovisningskonsult på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete där våra olika kunduppdrag ger dig nya utmaningar och möjlighet till utveckling.


Ansvarsområden:
Rollen som kundansvarig redovisningskonsult innebär att du tillsammans med teamet ansvarar för en leverans helt i linje med våra kundlöften. I rollen ingår arbete med redovisning såsom avstämning, rapportering, analys, bokslut, årsbokslut, inkomstdeklarationer och kvalitetssäkring. Dessutom får du möjlighet att agera mentor till juniora kollegor, vilket du tycker är en naturlig och rolig del av ditt arbete.


Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Teamet du kommer att tillhöra sitter i stora ljusa lokaler i Inre hamn och tycker att det är kul att gå till jobbet.


Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig även:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad redovisningskonsult hos SRF för att stärka din position på marknaden.
Flexibla arbetstider och möjlighet att jobba på distans.
Löpande kompetensutveckling via bl.a. vår egen moderna digital utbildningsportal.



Vem är du?
Du är noggrann, driven, gillar siffror och vill lämna god kvalité till kunden. För att trivas i rollen så ska du tycka att det är inspirerande att prata med dina kunder om deras behov. Du gillar att omges med kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi. Du har förmågan att planera ditt arbete väl, hitta lösningar, samt arbeta proaktivt. Rätt personlighet och driv är av största vikt i denna roll och väger tyngre än år av erfarenhet.

Kvalifikationer:
Självständigt göra årsbokslut.
Några års erfarenhet av att arbeta med redovisning.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.


Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!


Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner någon som du tror skulle vara nyfiken på oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Redovisningskonsult.

Senior redovisningsekonom

Läs mer Jan 29
Vi söker en energifylld & social lagspelare - Senior redovisningsekonom.
I takt med att redovisning blir mer och mer automatiserad, ökar behovet av adderad affärsnytta som komplement till redovisning och bokslut. Vi anpassar våra leveranser utifrån bolagens behov så att kunden kan fatta smartare ekonomiska beslut.
Den vi söker
Vi söker Dig som tycker om service, tycker det är viktigt att trivas på jobbet och ser det som naturligt att skapa en god relation med dina kollegor. Du är mån om nöjda kunder, tror på partnerskap, är kvalitetsinriktad och förtroendeingivande. Med god förståelse för redovisning, bokslut, analys och uppföljning driver du affärer nära kunderna. Din sociala förmåga, där du både lyssnar och presenterar, gör att du trivs med att arbeta relationsskapande. Du är en viktig pusselbit i en helhetslösning för våra kunder både i juniora och mer seniora arbetsuppgifter med en vilja att utvecklas.


Då projektekonomi är ett växande affärsområde hos oss, är det meriterande (men inget krav) om du har erfarenhet av att hantera redovisning, budgetering och rekvirering kopplat till projekt.


Dina teoretiska kunskaper bottnar till exempel i en högskole-/universitetsutbildning inom redovisning. Har du i stället relevant arbetslivserfarenhet eller annan motsvarande utbildning, är du också varmt välkommen att söka till oss.
Arbetsuppgifter
Du kommer primärt att arbeta som kundansvarig med arbetsuppgifter som löpande redovisning, affärsrådgivning och bokslut i olika spännande uppdrag. På Nya Ekonomikompetens är vi alltid flera personer involverade i ett kunduppdrag för att underlätta vid semester/frånvaro samt för att göra det mer dynamiskt och kul att arbeta.
Vi börjar alltid med vårt introduktionsprogram. Så att du känner att du får en grund och förståelse för Nya Ekonomikompetens och vårt sätt att arbeta. Och även för att du skall lära känna dina nya kollegor. Som ekonomileverantör kan vi sedan i hög grad anpassa vilken typ av kunder, storlek på uppdrag etc. som du kommer att arbeta med. Beroende på din kompetens och dina tidigare erfarenheter.
Våra kunder är enmansföretag såväl som noterade koncerner.
Del av vårt team
På Nya Ekonomikompetens är du i högsta grad del av vårt team. Vi erbjuder stor frihet under ansvar, har högt i tak och trivs på jobbet. På helårsbasis är målsättningen att vi arbetar mot en debiteringsgrad som ger utrymme för utbildning, internutveckling och gemenskap.
Vårt ’förmånspaket’ för alla medarbetare är omfattande, och inkluderar till exempel sex veckor semester och 7-timmarsarbetsdagar under sommarmånaderna.
Vissa delar har Du med dig, andra delar utvecklar Du tillsammans med oss:
· God övergripande förståelse för redovisnings- och ekonomiprocesser
· En fördel är om du har tidigare erfarenhet i något affärssystem.
· Lätt att förstå och sätta dig in i digitala hjälpmedel
· Bra på att kommunicera (främst svenska men även på engelska) i tal och skrift

Kamratskap & aktiviteter
Vi tycker att det är jättekul om Du även gillar att ta en after work någon gång, nätverka och umgås med oss andra. Kanske hänga i en fjällstuga eller annan typ av kick off. Glädje och gemenskap. Våra medarbetare gillar även fysisk aktivitet och vi tränar tillsammans varje vecka (på arbetstid). Alla har årskort på gym.


Klart du skall söka
Känner Du att vår beskrivning passar dig? Kontakta oss med följande:
· Ansökan skall vara digitalt skickad till mailadressen nedan
· Kort beskrivning av Dig själv
· CV
· Bostadsort Karlstad med närområde.
· B-körkort och tillgång till bil.
Tjänsten är stationerad i moderna lokaler i Karlstads fantastiska Inre Hamn.
Som anställd i Nya Ekonomikompetens ingår du även i vår koncern Freedom Group som idag består av 28 byråer.
Vi går igenom urvalet löpande och annonseringen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Märk Din ansökan med "Senior redovisningsekonom". Maila ansökan till anna-karin.dahlqvist@nyaek.se. Senast 23 februari 2025.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta vår Konsultchef Ekonomi Anna-Karin Dahlqvist på telefon 072-228 64 86.
Varmt välkommen med Din ansökan till oss!
Extern hjälp för rekrytering avböjs vänligt.

Ansök nu

Erfaren konsult till ekonomiföretag

Läs mer Dec 23
Arbetar du inom redovisning, känner dig självgående och är ute efter en utmaning där du får arbeta i ett tillväxtbolag med stora möjligheter att påverka? Vill du få chansen att påverka din egen arbetsmiljö samtidigt som du hjälper företag att uppnå deras mål? Läs mer på lagerwallekonomi.se


Lagerwall Ekonomi - Din partner inom ekonomi och strategi
På Lagerwall Ekonomi strävar vi efter att vara den pålitliga partnern för våra kunder kring alla ekonomiska behov och frågor. Vi erbjuder en komplett ekonomifunktion och nu behöver Lagerwall Ekonomi dig. Vi har funnits sedan 2022 vilket gör oss unga men vi har desto mer erfarenhet i verksamheten.


Om Arbetet
I rollen som konsult hos Lagerwall Ekonomi kommer du att arbeta i direkt kontakt med kunderna. Att du är social är en styrka då det är genom relationer vi hjälper företagen att skapa affärsmässig nytta. Arbetsuppgifterna anpassas efter dig och din erfarenhet men rör i stort: löpande redovisning, månadsbokslut och avstämningar, rapportering till kund och årsredovisnings- och bokslutsarbete.


Vi söker dig
som har jobbat några år inom redovisning och som är trygg inom ekonomi och redovisning, troligen har du erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning. Har du intresse av försäljning är det ett plus. Du har också en ekonomisk utbildning från universitet, YH eller liknande.
För att trivas hos Lagerwall Ekonomi är det viktigt att du är positiv och lösningsorienterad då du kommer ha löpande kontakt med befintliga och potentiella kunder. Du behöver också vara noggrann och strukturerad då en del arbete sker självständigt.


Vad vi erbjuder
Hos Lagerwall Ekonomi finns möjlighet att utvecklas inom det område som intresserar dig mest. Här är det viktigt att du ska kunna kombinera ditt arbete med privatliv, därför tillämpar vi flextid och möjlighet att arbeta på distans (hybridarbete). Självklart har vi även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.


Företaget är beläget i centrala Karlstad


För frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Victor på telefon: 073 65 45 254 eller skicka ett mail till victor@lagerwallekonomi.se


Är det här en arbetsplats som du tror passar dig så skicka in din ansökan till info@lagerwallekonomi.se så snart som möjligt, senast 26/1.

Ansök nu

Junior rådgivare/redovisningskonsult

Läs mer Dec 21
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa!
Om rollen
Som Junior rådgivare ekonomi kommer du, i nära samarbete med dina kollegor i teamet, att hjälpa våra kunder inom alla branscher med:
Löpande redovisning
Avstämningar
Förberedande av bokslut
Inkomstdeklarationer

Hos oss i Karlstad blir du en del av ett team där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Startdatum är flexibelt, men med en önskan om att du kan ansluta till oss så snart som möjligt. Goda möjligheter till förlängning finns om du trivs hos oss och presterar väl.
Vi erbjuder
Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis:
????Flextid & möjlighet till distansarbete.
????Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret.
????Friskvårdsbidrag 5000 kr.
????Utfyllnad av föräldralön.
Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här
Vi söker dig
För att passa i rollen hos oss:
Pågående studier eller nyligen tagit akademisk examen inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet.
Meriterande är tidigare erfarenhet från ekonomi



Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team.
Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningskonsult till Aspia, Karlstad

Läs mer Dec 27
Studerar du/har du studerat ekonomi på universitet eller högskola och nyfiken på att börja arbeta som redovisningskonsult? Kom till oss på Aspia! Vi söker just nu redovisningskonsulter till vårt kontor i Karlstad, där du blir en del av ett härligt gäng kollegor i ett bolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv. Hos oss får du lära dig redovisningsyrket från grunden samtidigt som du får en varierande och utvecklande roll där du får möjlighet att arbeta med kunder i olika branscher. Välkommen med din ansökan!



Om rollen

Att arbeta som redovisningskonsult hos oss på Aspia innebär att du får du vara med och utveckla våra kunders företagande, samtidigt som du själv utvecklas och utmanas tillsammans med dina kollegor i vardagen.

Arbetet sker primärt på vårt eget kontor men kan också komma att ske ute hos kund. Vi arbetar alltid i team i våra uppdrag och du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till våra kunder!

Som junior redovisningskonsult, kommer dina arbetsuppgifter främst att bestå av:


- Löpande bokföring

- Upprättande av månadsbokslut

- Månatliga avstämningar

- Rapportering till kund

Du erbjuds

Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Vill du läsa mer om våra förmåner och om hur det är att arbeta på Aspia? Läs mer här: Jobba på Aspia | Aspia



Vem är du?

För denna roll, söker vi dig som:


- Studerar/har studerat ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast september 2025 eller januari 2026.

- Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se).

- Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i en relationsbyggande roll där kundvård, rådgivning och service är i fokus. Du trivs i mötet med kunden, har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter och besitter en god kommunikativ förmåga.

Då vi arbetar i team tror vi att det är bra om du tycker om att arbeta nära dina kollegor, samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.



Praktiskt om tjänsten


- Tjänsten är på heltid med primärt tillträdesdatum i september 2025 eller januari 2026. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

- Placeringsort: Karlstad.

Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Aspia Sverige ingår i Aspia Group, tillsammans med varumärkena Accountor och Skeppsbron Skatt. Tillsammans är vi inom Aspia Group över 3100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina.

Aspia är det självklara valet både för dig som söker ditt första jobb och för erfarna experter som vill ta nästa steg i karriären. Hos oss får idéer och individer växa i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Ekonomikonsult

Läs mer Nov 25
Har du jobbat något eller några år inom redovisning och är ute efter en utmaning där du får arbeta i ett tillväxtbolag med stora möjligheter att påverka? Vill du få chansen att påverka din egen arbetsmiljö samtidigt som du hjälper företag att uppnå deras mål? Läs mer på lagerwallekonomi.se


Lagerwall Ekonomi - Din partner inom ekonomi och strategi
På Lagerwall Ekonomi strävar vi efter att vara den pålitliga partnern för våra kunder kring alla ekonomiska behov och frågor. Vi erbjuder en komplett ekonomifunktion och nu behöver Lagerwall Ekonomi dig. Företaget är ungt men har desto mer erfarenhet av arbete i avancerade roller och funktioner.


Om Arbetet
I rollen som ekonomikonsult hos Lagerwall Ekonomi kommer du att arbeta i direkt kontakt med kunderna. Att du är social är en styrka då det är genom relationer vi hjälper företagen att skapa affärsmässig nytta. Arbetsuppgifterna anpassas efter dig och din erfarenhet men rör i stort: löpande redovisning, månadsbokslut och avstämningar, rapportering till kund och årsredovisnings- och bokslutsarbete.


Vi söker dig
som har en jobbat något eller några år inom redovisning och som är trygg inom ekonomi och redovisning, troligen har du erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning. Längden på din erfarenhet är inte lika viktig som din drivkraft och vilja att lösa problem åt kunder. Du har också en ekonomisk utbildning från universitet, YH eller liknande.
För att trivas hos Lagerwall Ekonomi är det viktigt att du är positiv och lösningsorienterad då du kommer ha löpande kontakt med befintliga och potentiella kunder. Du behöver också vara noggrann och strukturerad då en del arbete sker självständigt.


Vad vi erbjuder
Hos Lagerwall Ekonomi finns möjlighet att utvecklas inom det område som intresserar dig mest. Här är det viktigt att du ska kunna kombinera ditt arbete med privatliv, därför tillämpar vi flextid och möjlighet att arbeta på distans. Självklart har vi även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.


Företaget är beläget i centrala Karlstad


För frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Victor på telefon: 073 65 45 254 eller skicka ett mail till victor@lagerwallekonomi.se


Urval och intervjuer sker löpande och vi ser fram emot att få in din ansökan till info@lagerwallekonomi.se senast 15/12.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB .

Redovisningskonsult till Accountor Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 8
Accountor befinner sig i en expansiv fas. Nu ska vi växa och bli fler. Har du erfarenhet inom redovisning, är serviceinriktad, tycker om att arbeta i team samtidigt som du vill ha väldigt kul på jobbet? Bra, då är det här tjänsten för dig!
Från vårt kontor i Karlstad kommer du arbeta tillsammans med ett drivet och glatt gäng på 35 personer som alla bidrar till att skapa en stimulerande och givande arbetsplats. Vi hjälps åt och bollar idéer, lyfter och stöttar varandra såväl som att lägga stor vikt vid att alla ska trivas och känna att varje arbetsdag är givande och stimulerande. I rollen som redovisningskonsult har du stor fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Du rapporterar direkt till din Team Manager Julia.
Rollen som redovisningskonsult innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för en leverans helt i linje med våra kundlöften. I rollen ingår främst arbete med reskontrahantering och löpande redovisning, avstämning och kvalitetssäkring.
Accountors kundföretag finns i många olika branscher och olika storlekar där du som redovisningskonsult har en viktig roll. Att arbeta som redovisningskonsult på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete där våra olika kunduppdrag ger dig nya utmaningar och möjlighet till personlig utveckling.
Vad kan Accountor erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Hybrid arbetsplats. Jobba från kontoret eller hemifrån.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.



Vem är du?
Vi tror att du har jobbat i några år med redovisning och gärna har jobbat på byrå sedan tidigare. Du är självgående med löpande redovisning och månadsavstämningar för företag inom K2-regelverket. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande är ett krav. För att trivas i rollen är det viktigt att du är utåtriktad, har lätt för att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera god kontakt med våra kunder. Som person är du glad, positiv och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Det är meriterande om du har arbetat i Fortnox.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
OBS vi bearbetar ansökningar från och med 2024-08-05

Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Julia Carlsson; julia.carlsson@accountor.se.
Mer nyfiken?
Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss här eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.

Ansök nu

Redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Aug 3
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att ge service till dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till ditt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
Accountor söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta med redovisning och ekonomi och nu vill fortsätta utvecklas i en spännande roll som redovisningskonsult. Här erbjuds du en flexibel och ansvarsfull roll där du får möjlighet att fortsätta bredda dina kunskaper inom området redovisning.
Som anställd på Accountor erbjuder vi dig en tillsvidareanställning med fast månadslön och fina förmåner såsom 5000 kr i friskvårdsbidrag. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad vi på Accountor kan erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga kollegor i ditt team. Här blir du en del av ett positivt gäng i ett innovativt och snabbväxande företag, där arbetsmiljön präglas av samarbete och god stämning. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta hemifrån eller från kontoret i Karlstad.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 375 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 7
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår.
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad kan vi erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga seniora kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Du kommer att tillhöra ett glatt team som sitter i ljusa trevliga lokaler i Inre hamn.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Maj 2
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår.
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad kan vi erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga seniora kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Du kommer att tillhöra ett glatt team som sitter i ljusa trevliga lokaler i Inre hamn.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu

Lönekonsult till Accountor i Karlskoga / Karlstad

Löneadministratör
Läs mer Mar 20
Vill du jobba i en spännande och stimulerande miljö där teamwork står i fokus? Vi är ett gäng på 15 glada och lösningsorienterade kollegor som nu söker efter nästa lönekonsult till vårt team. Vad sägs, vill du vara med på vår resa och ta vår verksamhet till nästa nivå?
På Accountor ser vi hela tiden till att ligga i framkant. Vi vill faktiskt påstå att vi är en Sveriges mest moderna fullservicebyråer inom lön och ekonomi. Som lönekonsult hos oss kommer du alltid jobba utifrån den mest moderna tekniken, där digitalisering och utveckling är A och O. Samtidigt är vi noga att aldrig glömma det som gör oss bäst; det mänskliga. En grundförutsättning till ett bra arbete börjar därför med att känna att man har kul och trivs med sina kollegor. Du kommer tillhöra ett team där vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där det inte finns några dumma frågor.
Just nu söker vi dig som vill axla rollen som lönekonsult från vårt kontor i Karlskoga eller Karlstad, beroende på vart du bor. Det finns stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön och rollen passar dig som uppskattar problemlösning och vill utvecklas i din profession.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för löneberedning för olika kunder tillsammans med kollegor.
Arbeta parallellt med robotar i olika delar av löneprocessen.
Arbeta proaktivt för att säkerställa god leverans och kvalitet.
Arbeta med ständiga förbättringar tillsammans med kollegor.

Accountor är ett karriärföretag som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du utvecklas och trivs hos oss. Därför erbjuder vi:
Löpande kompetensutveckling.
SRF-auktorisation - auktorisationen är personlig och stärker ditt eget varumärke.
Flexibla arbetstider.
Hybrid arbetsplats, jobba hemifrån eller på kontoret.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.

Vem är du?
Du är en strukturerad och noggrann person som gillar ordning och reda. Dessutom är du lyhörd och har förmågan att samarbeta med olika typer av människor.
Kvalifikationer:

YH eller KY-utbildning med inriktning lön och/eller arbetslivserfarenhet inom lön. Utöver detta ser vi gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal.
Har du tidigare erfarenhet av Hogia Lön Plus och Flex HRM ses det som mycket meriterande. Har du en bakgrund av att ha jobbat i en konsultroll eller kommer ifrån servicebranschen ses det som ett stort plus!
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Accountor tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan
Vill du vara en del utav en Sveriges mest moderna fullservicebyråer du också, där du har chansen att växa och utvecklas? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Daniel Lundström, rekryteringskoordinator, daniel.lundstrom@accountor.se

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Feb 28
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår.
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad kan vi erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga seniora kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Du kommer att tillhöra ett glatt team som sitter i ljusa trevliga lokaler i Inre hamn.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu