Karlstad: Säljare till Pressbyrån Karlstad Centralstation

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare till Pressbyrån Karlstad Centralstation i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2021-07-05 // Varaktighet: Deltid

Varför Pressbyrån?

Att arbeta på Pressbyrån är kul. I vår omtänksamma kultur arbetar människor som inte bara är trevliga, utan som på riktigt bryr sig om varje enskild kund. Som rekommenderar en bra tidning till resan, bjuder på ett glas vatten till den som är törstig eller lånar ut ett paraply när det regnar ute. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till behövande flyktingar, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Allt det här kan du bli en del av.

Rollen som säljare

Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och framförallt att vara en omtänksam glädjespridare i vardagen. I det ansvaret ligger allt ifrån kassaarbete, bakning, varuhantering till städning. Du är handlingskraftig, positiv och offensiv. Du har god känsla för teamwork och gillar ett högt tempo.

Dina erfarenheter

Du har fyllt 18 år och har gått i gymnasiet och pratar och skriver flytande svenska. Du gillar att ha det rent och fräscht omkring dig och du är stresstålig och villig att jobba varierande tider som innebär tidiga öppningar och sena stängningar. Vi ser även att du kan lämna referenser från 2 personer.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tjänsten är på deltid på 20h/veckan. Dina arbetstider kommer variera. Lön enligt Handelsavtal.

Läs mer om Pressbyrån, och vem vi söker som säljare på Pressbyrån.se

Varmt välkommen!

Sveriges modernaste kiosk. Pressbyråns vision är att göra vardagen lite enklare och trevligare med smarta måltider/mellanmål, tjänster i tiden och läsning.

Franchising

Butikskonceptet drivs som en franchisekedja, vår övertygelse är att driver man sin egen butik så blir resultatet det bästa.

Våra butiker

Pressbyrån ska vara det snabba och enkla alternativet, alltid tillgängliga vid knutpunkter där många människor är i farten. Pressbyrån är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

REITAN CONVENIENCE

Pressbyrån ägs av det Norska familjebolaget REITAN som bedriver convenience i sju länder vilka tillsammans omsätter 15,9 miljarder NOK 2017. REITANS vison är att vara Europas mest lönsamma och snabbast växande conveniencekedja. Tillsammans med 7-Eleven utgör Pressbyrån REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror.

Butiksplock Karlstad

Läs mer Apr 2
Vi söker en medarbetare som vill plocka upp varor i butik.
Du är självgående, noggrann, morgonpigg och glad.
Körkort och egen bil är ett krav. Milersättning utbetalas.
Tjänsten är en timanställning.
Upplärning innan start, sen jobbar du själv med löpande kontakt med din Teamledare på distriktet.
Vi söker en medarbetare som vill plocka upp varor i butik.
Du är självgående, noggrann, morgonpigg och glad.
Körkort och egen bil är ett krav. Milersättning utbetalas.
Tjänsten är en timanställning.
Upplärning innan start, sen jobbar du själv med löpande kontakt med din Teamledare på distriktet.

Ansök nu

Sommarens roligaste jobb? - Vi söker Hallvärd till Forsbergs i Karlstad

Läs mer Mar 18
Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs Fritidscenter vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med?
Vi söker en positiv och driven Hallvärd till vårt center i Karlstad!
Tycker du om att arbeta med människor, är lösningsorienterad, drivs av ordning och reda samt att arbeta mot tydligt uppsatta mål? Då passar du in hos oss.
Som Hallvärd på Forsbergs…
… är du en viktig del i Forsbergs möte med kund. Du arbetar med försäljning, lagerhantering, inköp och sortimentsexponering gällande artiklar som berör tillbehörsavdelningen. Du ser till att kunderna blir behjälpta på bästa sätt och att våra kundytor ser trevliga, säljande och inbjudande ut.
Då du arbetar både med interna kollegor samt externa kunder, förväntas du kunna kommunicera på ett bra sätt och vara handlingskraftig för att skapa effektiva processer och en förstklassig kundupplevelse.
Du förväntas därtill ta eget ansvar i att säkerställa att du under arbetats gång ser till att hela tiden lära dig så att du har rätt kunskap och de verktyg du behöver för att representera Forsbergs på bästa sätt och bidra till att uppnå företagets mål. Det finns väldigt många tillbehör och reservdelar till en husvagn/husbil och du blir aldrig fullärd!
Du ingår i Försäljningsavdelningen och rapporterar till Försäljningschef. Försäljningschefen jobbar regionalt över region norr och är därför inte på plats dagligen men på plats i Karlstad har du både Säljare, Servicechef, Servicerådgivare och Fordsonstekniker som närmsta kollegor och ni samarbetar över avdelningarna Försäljning och Eftermarknad för att få till en så sömlös och smidig kundresa som möjligt. Utöver kollegorna på centret i Karlstad får du ett stort gäng duktiga kollegor på våra andra 6 center samt huvudkontoret.
Vi söker dig som...
... är nyfiken, handlingskraftig och serviceminded. Du är inte rädd för att ha flera bollar i luften samtidigt och du ser det som en självklarhet att hjälpa våra kunder och dina kollegor på bästa möjliga sätt med ett leende på läpparna och en positiv attityd, oavsett om det handlar om en reklamation, ta betalt i kassan, ett råd kring en liten reservdel eller ett större inköp av ett nytt tält. Du är noggrann och organiserad, tycker om att lära dig nya saker och söker ständiga förbättringar och effektiviseringar i vardagen. Ett affärsmässigt tänk och förmågan att se vad som behöver göras och hjälpa till där det behövs kommer naturligt för dig.
Praktisk information om tjänsten:
Tjänsten som Hallvärd är en säsongsanställning för att täcka upp bemanningen under vår högsäsong. Arbetstiden är heltid, dagtid samt helg och anställningen sträcker sig mellan mitten av april - 30 september. Då tjänsten ska täcka upp bemanningsbehovet när vi har som mest att göra och under semesterperiod förväntas du kunna arbeta hela juni, juli och augusti, då vi inte kommer kunna bevilja någon längre ledighet under dessa månader.
Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag!
För frågor om tjänsten, kontakta Jörgen Sjuls, på jorgen.sjuls@ffc.se
Varför Forsbergs Fritidscenter?
På Forsbergs lever vi våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang.
Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi strax under 100 anställda och stolt del av KVD-koncernen.
Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester.
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll samt ett drogtest innan eventuellt avtal om anställning träffas, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare, trygga arbetsmiljön för våra medarbetare och möta regelkrav.

Ansök nu

Merchandiser för Celsius – Värmland/Örebro

Läs mer Apr 15
Är du en kreativ och självgående person med öga för varuexponering? Vill du representera ett starkt och välkänt varumärke? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Som merchandiser för Celsius kommer du att ha en central roll i att stärka varumärkets synlighet och driva försäljning i butiker runtom i Värmland och Örebro. Ditt uppdrag omfattar:
Optimering av produktplacering.
Varuexponering enligt kampanj- och säljstrategier.
Dagliga butiksbesök.
Samarbete med butikspersonal och säljare för att maximera försäljningspotentialen.

Tillsammans med Celsius planerar du insatser som lyfter produkterna och skapar inspirerande butiksmiljöer. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett naturligt driv och ett öga för detaljer. Du är lösningsorienterad och gillar att komma med nya idéer för att förbättra exponering och försäljning. Du är van vid att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
Tidigare erfarenhet från butik eller liknande roll inom merchandising.
Förmåga att arbeta strukturerat, effektivt och målinriktat.
God samarbetsförmåga – du trivs med att arbeta i team men också självständigt.
Ett intresse för varumärken och visuellt uttryck.

Krav:
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift.

Anställningsform Du blir anställd av Storesupport by Job&Talent; och arbetar ute hos vår kund Celsius. Detta är ett vikariat med start enligt överenskommelse. Uppdraget börjar med en 6 månaders provanställning med chans för förlängning. 
Ansökan
Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl på grund av GDPR, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Celsius är den ursprungliga funktionella energidrycken som skapades av människor som lever ett hälsosamt och aktivt liv. Den lanserades för första gången i Sverige 2009, vilket blev en enorm framgång som förvandlade den svenska kategorin av funktionella drycker och energidrycker. Att vara hälsosam innebär inte bara att träna, det är ett tankesätt, en beslutsamhet och en livsstil. Det är för den livsstilen som Celsius är den perfekta drycken. Celsius är, och har alltid varit, helt vegansk, fri från kolhydrater och innehåller bara naturliga smak-och färgämnen. De strävar efter att erbjuda den bästa smakprofilen av alla funktionsdrycker och att ge den perfekta mängden energi för att prestera bättre under både träning och i vardagen
Celsius Sweden AB är ca 55 anställda i Sverige med en global omsättning på över 10 miljarder. Varumärket finns på 3 kontinenter och 15 i länder. Företaget marknadsför och säljer, med stor framgång, varumärket Celsius till dagligvaru-, service-, fackhandeln samt gym. På Celsius Sweden AB brinner medarbetarna för att inspirera och motivera andra människor till en hälsosam livsstil. Därför har företaget valt att distribuera en innovativ hälsoprodukt. Värderingar är att produkterna som distribuerar skall vara hälsosamma, smaka gott och fylla en funktion. Vänligen läs mera på www.celsiussverige.se.

Ansök nu

Merchandiser för Celsius – Värmland/Örebro

Läs mer Apr 14
Är du en kreativ och självgående person med öga för varuexponering? Vill du representera ett starkt och välkänt varumärke? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Som merchandiser för Celsius kommer du att ha en central roll i att stärka varumärkets synlighet och driva försäljning i butiker runtom i Värmland och Örebro. Ditt uppdrag omfattar:
Optimering av produktplacering.
Varuexponering enligt kampanj- och säljstrategier.
Dagliga butiksbesök.
Samarbete med butikspersonal och säljare för att maximera försäljningspotentialen.

Tillsammans med Celsius planerar du insatser som lyfter produkterna och skapar inspirerande butiksmiljöer. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett naturligt driv och ett öga för detaljer. Du är lösningsorienterad och gillar att komma med nya idéer för att förbättra exponering och försäljning. Du är van vid att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
Tidigare erfarenhet från butik eller liknande roll inom merchandising.
Förmåga att arbeta strukturerat, effektivt och målinriktat.
God samarbetsförmåga – du trivs med att arbeta i team men också självständigt.
Ett intresse för varumärken och visuellt uttryck.

Krav:
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift.

Anställningsform Du blir anställd av Storesupport by Job&Talent; och arbetar ute hos vår kund Celsius. Detta är ett vikariat med start enligt överenskommelse. Uppdraget börjar med en 6 månaders provanställning med chans för förlängning. 
Ansökan
Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl på grund av GDPR, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Celsius är den ursprungliga funktionella energidrycken som skapades av människor som lever ett hälsosamt och aktivt liv. Den lanserades för första gången i Sverige 2009, vilket blev en enorm framgång som förvandlade den svenska kategorin av funktionella drycker och energidrycker. Att vara hälsosam innebär inte bara att träna, det är ett tankesätt, en beslutsamhet och en livsstil. Det är för den livsstilen som Celsius är den perfekta drycken. Celsius är, och har alltid varit, helt vegansk, fri från kolhydrater och innehåller bara naturliga smak-och färgämnen. De strävar efter att erbjuda den bästa smakprofilen av alla funktionsdrycker och att ge den perfekta mängden energi för att prestera bättre under både träning och i vardagen
Celsius Sweden AB är ca 55 anställda i Sverige med en global omsättning på över 10 miljarder. Varumärket finns på 3 kontinenter och 15 i länder. Företaget marknadsför och säljer, med stor framgång, varumärket Celsius till dagligvaru-, service-, fackhandeln samt gym. På Celsius Sweden AB brinner medarbetarna för att inspirera och motivera andra människor till en hälsosam livsstil. Därför har företaget valt att distribuera en innovativ hälsoprodukt. Värderingar är att produkterna som distribuerar skall vara hälsosamma, smaka gott och fylla en funktion. Vänligen läs mera på www.celsiussverige.se.

Ansök nu

Sommarjobb på heltid i butik - Norra Värmland

Läs mer Apr 11
Letar du efter ett sommaräventyr där du får jobba med service, träffa nya människor och samtidigt bo i en ny miljö nära den norska gränsen? Då har vi jobbet för dig!
Vi söker butiksmedarbetare som kan jobba på plats i Långflon, vecka 25–32 – du bor i stuga eller hus under hela perioden (boende ordnas av oss!). Perfekt för dig som vill testa något nytt och samtidigt tjäna pengar. Arbetsuppgifter
Stå i kassan och ge kunderna ett glatt bemötande
Fylla på varor och hålla butiken snygg och välorganiserad
Hjälpa till i förbutiken vid behov

När & var?
Arbetsplatsen ligger i Långflon, nära gränsen till Norge
Upp till heltid under veckorna 25–32
Arbetspass förläggs på dagar, kvällar och helger mellan kl. 06:00–21:00
Du bor med fördel i Långflon, Säffle, Torsby eller Höljes

Det finns stora möjligheter att fortsätta jobba extra i vår pool, i andra delar av Värmland, efter sommaren. Viktigt att veta: Det här jobbet innebär att du bor i Långflon under hela perioden (v. 25–32) – det går alltså inte att pendla dagligen om du bor långt bort Butiken ligger precis vid gränsen till Norge, i norra Värmland Körkort och egen bil krävs för att kunna ta dig dit och runt i området Vi söker dig som:
Är minst 18 år
Gillar att ge service, tar egna initiativ och är självgående
Har gärna butikserfarenhet (men det är inget krav!)

Vi erbjuder dig: Boende under sommaren Traktamente + mil- och restidsersättning Introduktion och utbildning på plats Möjlighet till extrajobb efter sommaren Om Storesupport by Job&Talent; Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansök nu! Skicka in din ansökan via vårt formulär (vi tar inte emot ansökningar via mejl) Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera Urval sker löpande – så vänta inte!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB .

Vill du bli egen företagare och driva butik? Sök till Pressbyrån Karlstad.

Butikschef
Läs mer Jul 8
Varför Pressbyrån?
Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa.

Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar.
Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån
Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik.

Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter.

Dina erfarenheter
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal.

Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss.

Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar!

För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat.

Om Pressbyrån
Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige.

Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept.

Reitan Convenience i Sverige
Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

Ansök nu