Karlstad: Löneadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2021-02-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.



Du kommer att tillhöra HR-enheten vars uppdrag är att stötta medarbetare och chefer inom löne- och personalfrågor.

HR-enheten tillhör staben som jobbar mot Parkab samt tre förvaltningar i kommunen: miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen och teknik- och fastighetsförvaltningen. Vi sitter i aktivitetsbaserade lokaler i Inre hamn.

HR-enheten består av sju medarbetare varav en snart ska vara föräldraledig, därför söker vi nu dig som vill vikariera som löneadministratör hos oss!

 

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör är din huvudsakliga uppgift att arbeta med löneadministration i personalsystemet Heroma. Du kommer bland annat att göra löneregistreringar, registrera nyanställningar, planera och registrera scheman och mer därtill. Lönearbetet innebär att jobba mot deadlines och en stor del består av kontakter med chefer och medarbetare där du är ett stöd i olika lönefrågor.



Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller ekonomiska inriktning. Du ska också ha läst en påbyggnadsutbildning till lönespecialist eller liknande, alternativt att du har några års arbetslivserfarenhet av lönearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete inom offentlig sektor och personalsystemet Heroma.

För att trivas som löneadministratör behöver du tycka om att att ge service till andra och ha många kontakter. Vidare förväntar vi oss att du är noggrann, känner dig bekväm med ett digitalt arbetssätt, har en förmåga att själv planera ditt arbete och att du trivs i att jobba både självständigt och i team.   

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Löneadministratör.

Löneadministratör tillgänglig omgående

Läs mer Apr 4
Har du erfarenhet av löneadministration och är tillgänglig för uppdrag på 80 %? Vår kund baserad i Karlstad behöver förstärka löneteamet under tiden de inväntar en ny rekrytering. Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå fram till sommaren. Bolaget är en stor global aktör på marknaden och här får du stötta med klassiskt lönearbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Löpande löneadministration och frågor kopplat till det
- Bokföring och avstämningar kopplat till lön
- Sjukfrånvarohantering
- Avstämning av semesterlöneskuld
- Retroaktiva löner


Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av liknande arbete inom lön. Du är självgående och van att arbeta både högt och lågt. Du har erfarenhet av olika kollektivavtal, både kopplat till arbetare och tjänstemän och det är mycket meriterande om du har arbetat i Adga PS. Som person ser vi att du har en prestigelös inställning, förmåga att ta egna initiativ och noggrann.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acqusition Manager Frida Dalevik på 0702-071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Löneadministratör på deltid sökes

Läs mer Jan 29
LÖNEADMINISTRATÖR PÅ DELTID SÖKES
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som löneadministratör kommer du att ha en flexibel roll där du själv planerar när och var du gör arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera noggrann lönehantering och administration, där kunskap och erfarenhet av Agda är avgörande. Du förväntas också vara duktig på att hantera kollektivavtal för att säkerställa korrekt och rättvis lönehantering för våra medarbetare. Flexibilitet och anpassningsförmåga till olika uppgifter kommer att vara en del av din vardag, och du kommer att vara en viktig länk för att upprätthålla hög kvalitet och effektivitet inom löneadministrationen.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker en engagerad och kompetent löneadministratör med specifik erfarenhet av Agda. Du bör vara bekant med systemets olika funktioner och kunna använda dem effektivt. Vidare är det önskvärt att du har tidigare erfarenhet av att hantera kollektivavtal för att säkerställa att vi lever upp till branschstandarder och krav. Noggrannhet och precision är nyckelord för att lyckas i rollen, och vi söker dig som kan arbeta självständigt och samtidigt samarbeta effektivt med övriga teamet. Då rollen är på deltid är det viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig till varierande arbetsbelastning.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag på deltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Junior Lönespecialist till Valmet AB

Läs mer Dec 22
Om Valmet

When everything works together!

Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 17.500 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Our commitment to moving our customers' performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how - and above all, teamwork.

Join the team! www.valmet.com/careers



Valmet erbjuder

Vi erbjuder utvecklande arbete med många varierande uppgifter och uppdrag i ett globalt företag.

Som anställd på Valmet får du tillgång till en flora av förmåner så som friskvårdsbidrag, personalcykel, friskvårdstimme, sjukvårdsförsäkring, hyra Valmetstugor/lägenheter i Sverige och utomlands. Framförallt är lärande och utveckling viktigt för oss. Tillsammans sätter vi årliga mål för kompetensutveckling och uppmuntrar till intern rörlighet inom företaget.

Läs gärna mer om oss på www.valmet.com

Vi förstärker vårt payroll team och söker dig som vill utvecklas som lönespecialist i ett globalt och innovativt företag där personalen, miljön och tekniken ligger i fokus.

Om rollen

Som lönespecialist har du och ditt team en central roll i att säkerställa en kvalitativ och effektiv hantering av vår löneadministration liksom att skapa en positiv upplevelse för de anställda.

Efter din onboarding och med stöd från ditt hjälpsamma och kunniga team, ansvarar du tillsammans med dina kollegor för löneadministrationen för vårt svenska och norska bolag. I dina arbetsuppgifter ingår att utföra lönekorrigeringar och avstämningar av semester, kompskuld, bokföring och AGI samt att administrera pensionsavsättningar och relaterade processer. Du besvarar och följer upp kundärenden från medarbetare, chefer och externa parter i vårt ärendehanteringssystem. Vi förväntar oss även att du kommer med förbättringsförslag och bidrar till en kreativ och god arbetsmiljö.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen som lönespecialist:

* Hantera redovisningar till myndigheter, inklusive intern återrapportering
* Sammanställa statistik till myndigheter och internt
* Ansvara för schemahantering
* Tillämpa sjukhanteringsrutiner
* Delta i årsrutiner och hantering av semesterårsskiften
* Uppdatera lönesystemet vid nyanställningar och förändringar samt hantera konsulter
* Följa och utveckla rutiner och riktlinjer för löneadministration
* Vid behov genomföra utbildningar och presentationer



Tjänstens placeringsort är Karlstad, Göteborg eller Sundsvall.



Vem är du?

Vi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet av löneadministration och som kan hantera löneberäkningar i lönesystem och program, gärna med erfarenhet av Agda PS. Du har grundläggande kunskaper inom arbetsrättsliga och skatterättsliga regler, en analytisk förmåga och är noggrann med siffror. Här trivs, levererar och utvecklas du som tycker att löneadministration är roligt och givande och som tänker dig en lång karriär inom löneadministration. Du är en kommunikativ lagspelare som tar ansvar för att driva ditt och teamets arbete framåt. Självklart behärskar du svenska och engelska väl i både i tal och skrift och vi ser det som meriterande om du har en certifiering inom löneadministration.



Kontaktperson och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Valmet med Jefferson Wells, ManpowerGroup.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrika Matsson, ulrika.matsson@jeffersonwells.se eller Payroll Manager Ulrika Lindegren, ulrika.lindegren@valmet.com

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 21 januari 2024, för att få möjlighet att vara del av ett suveränt team i ett globalt företag!

Observera att vi inte kan och får ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev via Jefferson Wells karriärsida.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Livsviktigt sommarjobb inom Larm och service!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 7
Vårt erbjudande
Nu finns möjligheten för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb!

Vi erbjuder en marknadsmässig lön enligt kollektivavtal, bra förmåner och möjlighet till arbete hela eller delar av sommaren.

Förutom att du får massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor får du ett meningsfullt och viktigt arbete där du träffar personer med olika behov.

Vad gör man hos oss?
På enheten Larm- och service har vi flera olika spännande arbetsuppgifter. Vårt största uppdrag är att besvara larm inom hela Karlstads kommun. Just larm är en av de välfärdstekniska tjänster och produkter som vi ansvarar för. Vi tar även hand om hemtjänstens omsorgstagare de första dygnen efter hemkomsten från slutenvården och vi utför hälso- och sjukvårdsuppgifter. Ett arbetspass hos oss är inte det andra likt. ????

Arbetstiderna är varierande, dag, kväll och helg. Vi utgår från vår lokal på Kolvgatan 7. 

Vem är du?
Det här är lämpligt för dig som pluggar till sjuksköterska, är utbildad undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du har fyllt 18 år och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
B-körkort är ett krav då vi tar oss till omsorgstagarna med bil.

Intervju sker löpande via Teams eller fysiskt, så vänta inte med din ansökan om du känner att det här är något för dig. Välkommen att söka! 

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vi söker ledsagare, kontaktperson, korttidsfamilj och avlösare

Ledsagare
Läs mer Apr 2
Beskrivning
Är du en person som är engagerad och vill hjälpa andra?

Vi erbjuder arvoderade uppdrag till dig som vill vara med och skapa bra dagar för någon eller några Karlstadbor som behöver extra stöd.

För att få ett uppdrag hos oss behöver du ha ett engagemang och intresse för andra människor samt lite extra tid i din vardag. Vi har inga krav på utbildning men du måste vara minst 18 år.


Ledsagare

Som ledsagare kan du underlätta för en person med funktionsnedsättning att komma ut på aktiviteter i samhället. Det kan till exempel vara att gå på bio, följa med på träning, åka till badhus eller att ta en promenad. Ledsagarservice ska vara en personlig service, anpassad efter varje individ.

Som ledsagare får du ersättning per timme. Om du har utlägg i samband med ditt uppdrag så får du tillbaka pengar mot uppvisande av kvitto.

Kontaktperson

Som kontaktperson är du en kompis som kan hjälpa till att hitta fritidsaktiviteter eller ge råd i vardagssituationer och därmed minska social isolering. Innebörden med uppdraget är att ge en annan människa en meningsfull fritid med möjlighet till ökad självständighet.

Som kontaktperson får du ersättning i form av ett arvode och en omkostnadsersättning.

Korttidsfamilj

Som korttidsfamilj tar du emot ett funktionsnedsatt barn eller ungdom i ditt hem ett bestämt antal dygn per månad.

Som korttidsfamilj får du ersättning i form av arvode.

Avlösare

Som avlösare tar du tillfälligt över omvårdnaden av ett barn eller ungdom med funktionsnedsättning från föräldrarna. Du ger föräldrarna möjlighet att ägna tid åt eventuella syskon eller för egna aktiviteter.

Som avlösare får du en timlön och eventuella tillägg för obekväm arbetstid.

Övrigt
Intervjuer kommer ske fortlöpande. Uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden löpt ut.

Innan bekräftat uppdrag efterfrågar vi utdrag ur belastningsregistret.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarjobb eller timvikarie inom vård- och omsorgsförvaltningen!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 15
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Vårt erbjudande
Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. 

Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. 

Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär.

Vårdboenden/ Trygghetsboenden
Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. 

Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. 

Hemtjänst
Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem.
Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika.

Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb.

Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun.

Städ- och serviceenheten

Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem.

Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare.

Funktionsstöd
Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn.

Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag.

Personlig assistans

Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv.

Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla.

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. I år kommer vi att ha intervjuer både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarjobb eller timvikarie inom vård- och omsorgsförvaltningen!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Vårt erbjudande
Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. 

Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. 

Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär.

Vårdboenden/ Trygghetsboenden
Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. 

Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. 

Hemtjänst
Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem.
Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika.

Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb.

Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun.

Städ- och serviceenheten

Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem.

Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare.

Funktionsstöd
Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn.

Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag.

Personlig assistans

Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv.

Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla.

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. I år kommer vi att ha intervjuer både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarvikariat personlig assistent med möjlighet som tillsvidare

Personlig assistent
Läs mer Apr 9
Beskrivning
Personlig assistans är ett stöd som finns för att personer med omfattande funktionsnedsättningar ska kunna vara delaktiga i samhället och kunna leva ett självständigt liv.

Målet med insatsen är att personerna ska kunna leva ett liv som andra. Den personliga assistansen utgår från individens behov och kan därför skilja sig åt mycket i praktiken.

Arbetsuppgifter
Du ser till att barnet har det bra, genom gott bemötande och användande av hjälpmedel och annan medicinsk/teknisk utrustning som behövs för barnets hälsa och välbefinnande. Som assistent följer du med till förskola för att där vara stöd i att interagera med andra barn och möjliggöra deltagande i de pedagogiska uppgifterna. I uppdraget ingår även andra platser som är viktiga för barnet.

För rätt person finns möjlighet till tillsvidare jobb efter sommaren. 

Kvalifikationer
Barnet behöver hjälp med omvårdnad och omsorg så lämplig utbildning är vårdutbildning eller barn och fritidsutbildning i någon form. Utbildning är dock inget krav då introduktion och utbildning för barnets behov ges av arbetsgivaren. Ett krav är att du är rökfri och talar, skriver och förstår det svenska språket. Du behöver också ha en god fysik för att klara arbetsuppgifterna, samt körkort och tillgång till bil då kollektivtrafiken är begränsad till arbetsplatsen. Du ska även kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret. 

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på https://karlstad.se/jobbahososs

Innan bekräftad anställning efterfrågar vi utdrag ur belastningsregistret.

Vänta inte med din ansökan då tjänsterna kan komma att tillsättas innan det att ansökningsdatumet löpt ut.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Projektkoordinator till Värmlands projektparaply

Organisationsutvecklare
Läs mer Mar 26
Beskrivning
Värmlands projektparaply, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen i Karlstad, behöver rekrytera en till två projektkoordinatorer under förutsättning att sökta medel till nytt projekt inom Europeiska Socialfonden beviljas.

Tjänsten är placerad på Staben, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen.

Arbetsuppgifter
Som projektkoordinator ansvarar du för övergripande samordning, utveckling, drift och rapportering av projekt. Projekt som drivs av Värmlands projektparaply består ofta av delprojekt i medverkande kommuner för aktuellt projekt. Projektkoordinator stöttar delprojekten när det gäller frågor kring projektgenomförande, samverkansfrågor, redovisning och administration. Projektkoordinator har även ett nära samarbete med de lokala delprojekten och deras styrgrupper samt ansvarar för kompetensutvecklingsinsatser, projektledarträffar och projektmedarbetardagar för erfarenhetsutbyte och lärande.

Kopplat till projekten i Värmlands projektparaply finns en central projektägare och styrgrupp. Projektkoordinator ingår i ett projektteam tillsammans med övrig personal så som koordinatorer, ekonomer och administratörer. Inom ramen för Värmlands projektparaply arbetar teamet också med att skriva nya ansökningar. För att på bästa sätt kunna leda utvecklingsarbete i projekten behöver projektkoordinator ha kunskap om aktuella områden, hålla sig uppdaterad inom dessa och vara aktiv i omvärldsspaning.

Arbetet förutsätter gott samarbete med ingående aktörer i respektive kommun och innebär en del resor. Inom Värmlands projektparaply drivs också projekt med internationella inslag. Arbete med jämställdhet, tillgänglighet och icke-diskriminering ska integreras i projekten och genomsyrar projektens utformande och verksamhet.

Värmlandsprojektparaply håller på att bli en HBTQI-certifierad verksamhet och arbetar för mångfald på arbetsplatsen.

Läs mer om oss på vår hemsida!

https://varmlandsprojektparaply.se/

Kvalifikationer
För anställningen krävs högskoleutbildning/universitetsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt relevant arbetslivserfarenhet.

Som projektkoordinator bör du ha intresse och kompetens av att arbeta med utvecklingsfrågor, samverkan och strategiskt arbete. Kunskap inom följande områden är meriterande: Socialt arbete, arbetsmarknadsfrågor, utbildningsfrågor och arbete med utsatta målgrupper. Erfarenhet av arbete i offentlig sektor och främst kommunal verksamhet är meriterande. Projekten arbetar ofta med utmaningar som rör flera sektorer och kunskap om dessa är meriterande för tjänsten.

Du som söker ska ha en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt förmåga att planera och administrera. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper så som ledaregenskaper, förmåga att arbeta självständigt, driva, ta egna initiativ samt att kunna inspirera, engagera och samarbeta med andra. Tidigare erfarenhet av projektledning och arbete med ESF-projekt eller annan EU-finansiering är meriterande.

Arbetet kräver god datavana.

Körkort är ett krav då arbetet innefattar en hel del resor.

God engelska i tal och skrift är meriterande.

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu