Nordic Paper Bäckhammar AB jobb i Karlstad

Hitta lediga jobb hos Nordic Paper Bäckhammar AB i Karlstad. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Karlstad.

Customer Service Manager till Nordic Paper

Kundtjänstchef
Läs mer Jul 12
Leda ett engagerat och drivet team
Arbeta i omväxlande miljö
Kundservice för internationell handel

Vill du arbeta som ledare för ett engagerat och drivet team? Har du dessutom sinne för riktig god service och kunskaper inom logistik? Då kanske du är vår nya kollega!
I den här rollen befinner du dig mitt i vår affär, där du och ditt team tillsammans arbetar för att skapa goda kundupplevelser. Här kommer varje dag att se olika ut och planeringen kan snabbt ändras. Detta är ett arbete för dig som gillar dynamiska arbetsdagar och både vill jobba operativt och strategiskt.
Teamet består av erfarna, kompetenta och drivna medarbetare. Ditt arbete kommer att bestå av att coacha, leda och utveckla både din avdelning och dina medarbetare.
Du ansvarar för avdelningens måluppfyllelse, budget och resultat, vilket bland annat innebär ansvar för att upprätta mätbara mål, driva strategisk utveckling och ta fram och följa upp nyckeltal. Du kommer att arbeta för systematisk utveckling av avdelningens arbete och ansvara för kvalitet och dokumentation och upprätta instruktioner.
Du rapporterar till Direktör för Supply Chain & IT och är placerad på vårt kontor i Karlstad. I uppdraget ingår resor till alla våra skandinaviska enheter.
Vem söker vi?
Du har...
Eftergymnasial examen inom ekonomi, logistik, teknik eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Flerårig erfarenhet av arbete inom logistik, internationell handel och/eller kundservice.
Tidigare arbetat som chef eller haft personalansvar.
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Goda datakunskaper.
B-körkort.

...och kanske till och med:
Ytterligare språkkunskaper.

Vi söker en ny kollega och ledare som:
Har ett gott ledarskapstänk, där du tillsammans med din personal skapar en god arbetsmiljö, goda resultat och goda relationer.
Har ett utpräglat servicetänk i möten med människor, i alla sammanhang.
Gillar omväxlingen i att både arbeta operativt och strategiskt.
Uppskattar bredd av olika arbetsuppgifter.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkar högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra om dem igen.
Sista ansökningsdag är 4 augusti men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta David Högström, Direktör för Supply Chain & IT via mejl, david.hogstrom@nordic-paper.com.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media- och rekryteringsbolag.

Ansök nu

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 6
Har du intresse och fallenhet för att hitta lösningar till utmanande planeringspussel med många ingående parametrar? Trivs du att jobba analytiskt och samtidigt inneha en nyckelroll där du har direkt påverkan på företagets resultat och framgång? Då söker vi dig som vår nästa Produktionsplanerare på Nordic Paper!
I samband med en kommande pensionavgång finns nu möjligheten att jobba som Produktionsplanerare hos oss på Nordic Paper. Produktionsplanerarna är för oss länken mellan våra olika produktionsenheter och vår säljavdelning. Rollen är avgörande för att Nordic Paper ska kunna tillgodose och överträffa kundernas förväntan, samtidigt som optimerade produktionsprocesser och ett effektivt resursutnyttjande säkerställs.
I din vardag som Produktionsplanerare arbetar du bland annat med att:
Kommunicera och samarbeta med kollegor från övriga avdelningar såsom Produktion, Logistik & Försäljning
Skapa och underhålla produktions- samt leveransplaner med hjälp av digitala verktyg
Proaktivt identifiera och adressera kapacitets- eller körbarhetsbegränsningar och rekommendera optimeringsförslag
Bidra till att skapa, analysera och underhålla högkvalitativ master data
Löpande arbete med ständiga förbättringar och nytänkande

Vem söker vi?
Vi söker dig som tidigare arbetat som produktions- eller materialplanerare och nu vill axla rollen i ett större företag med ökad komplexitet inom området. Alternativt har du arbetat i planeringsprocessens närområden med produktion eller kundservice. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom för rollen relevant område samt om du har tidigare erfarenhet av processindustrin, i synnerhet papperstillverkning.
Som person är du ansvarstagande och analytisk med ett sinne för detaljer. Du har en utmärkande förmåga att växla mellan att arbeta strategiskt och proaktivt, samt med att vara lösningsfokuserad och flexibel. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar att arbeta självständigt med siffror och digitala verktyg, samtidigt som du behöver söka samförstånd och lösningar med intressenter inom ett brett internt nätverk. Vidare är möjligheten och ansvaret att ha direkt påverkan på Nordic Papers resultat något som tilltalar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på något av våra pappersbruk i Bäckhammar, Säffle eller Åmotfors. Resor i tjänst till våra produktionsanläggningar förekommer. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 24 Mars 2024 men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.


Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Andreas Lalin, Supply Chain Manager, via mejl, andreas.lalin@nordic-paper.com.


Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Hållbarhetscontroller

Hållbarhetsutvecklare
Läs mer Feb 16
Vill du arbeta i ett bolag där hållbarhet är en affärsdrivare? Har du dessutom sinne för siffror så kanske du är vår nya kollega!
Vi söker en hållbarhetscontroller med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du ingår i en central funktion för bolagets hållbarhetsarbete som ansvarar för utarbetande av hållbarhetsstrategi, styrning och rapportering av hållbarhetsprestanda samt kommunikation av hållbarhetsarbetet.
Du utvecklar, driver och implementerar rapporteringen av bolagets hållbarhetsdata enligt nuvarande och kommande lagstiftning och standarder.
Du utvecklar insamling och hantering av hållbarhetsdata från interna och externa källor. Du koordinerar underlag till Nordic Papers hållbarhetsredovisning i årsredovisning och hållbarhetsrapport.
Dina analyser av hållbarhetsdata ligger till grund för utvecklingen av hållbarhetsstrategin och den operativa styrningen av hållbarhetsarbetet.
Du bedriver omvärldsbevakning inom området och säkerställer intern kontroll över hållbarhetsdata



Vem söker vi?
Vi ser att du har en ingenjörsexamen eller annan för tjänsten relevant akademisk examen till exempel inom miljö, naturvetenskap eller industriell ekonomi. Du har efter examen arbetat flera år med hållbarhetsfrågor i någon form till exempel i ett större industribolag eller som konsult.
För att lyckas hos oss tror vi att detta passar in på dig:
Du har ett genuint intresse för hållbarhet.
Du gillar att arbeta med siffror och är en fena på excel.
Du har erfarenhet av arbete med hållbarhetsredovisning.
Du har kännedom om lagstiftning som styr hållbarhet, i huvudsak CSRD.
Du har fallenhet för struktur, är noggrann och analytisk samt trivs med att arbeta i processer och projekt med eget ansvar.
Du uppskattar bredden av olika arbetsuppgifter, är initiativrik och självgående.
Förutom svenska och engelska är även kunskaper i franska meriterande men inte ett krav. En av våra produktionsanläggningar är en fransktalande miljö.

Körkort är ett krav.

Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Hos oss kan du förvänta dig omväxlande arbetsuppgifter, där du med hjälp av eget driv i mångt och mycket är med och styr din egen vardag och har stora möjligheter att vara med och påverka. Dessutom får du massor med kompetenta och trevliga kollegor!
Vi erbjuder kompetensutveckling skräddarsydd för rollen.
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering.

Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 17 mars men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Henrik Essén, hållbarhets- och kommunikationschef via mejl, henrik.essen@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Customer Service Specialist

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 25
Är du intresserad av ett jobb som Customer Service Specialist, sök då till vår avdelning för kundservice!

- Var länken mellan våra interna och externa partners

- Ge våra kunder professionell service och bidra till kundnöjdhet

- Kontaktperson och ansvarig i dina processer

Som Customer service specialist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara länken mellan våra kunder och Agenter, Sales Managers, transportleverantörer, produktionsplanering och andra interna och externa parter. Ditt uppdrag är att ge våra kunder professionell service och därmed bidra till kundnöjdhet.

Som kontaktperson och ansvarig för tilldelade kunder hanterar du kundfrågeställningar, kundorder och transporter. Du uppdaterar kunderna om orderstatus och eventuella avvikelser.

Om vårt team
Vår kundservice hanterar flödet från order till leverans och säkerställer att våra kunder får den service de förväntar sig av oss som leverantör av ett av marknadens bästa papper inom sektionerna Greaseproof och Kraft.

Du kommer att ingå i vårt team som arbetar på avdelningen för Kundservice, där du kommer att vara involverad i hela processen från order till fakturering, innebärande ordermottagning, fraktbokning bil och båt, framtagning av certifikat och hantering av remburser samt fakturering.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:

- Har en Ekonomisk, Administrativ eller Logistikutbildning på eftergymnasial nivå eller likvärdig arbetslivserfarenhet

- Behärskar svenska och engelska, muntligt och skriftligt

Meriterande är om du:

- Erfarenhet av att arbeta med orderhantering, transportbokning, fakturering, skeppningsdokument och remburser.

- Goda kunskaper i Microsoft Office framför allt Word och Excel.

- Erfarenhet av dokumenthanteringssystem och affärssystem

Som person är du:

Utåtriktad och noggrann i ditt arbete och du gillar att leverera service på högsta nivå. Du är strukturerad och stresstålig samt gillar att tillhöra ett team och jobba i en grupp.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi?
Utöver flextid, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Du får också ta del av bonussystem, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp.

Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.

Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.

Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med provanställning med placeringsort Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.

Sista ansökningsdag är 25 februari men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Kundservicechef Eva Götenstedt via mejl eva.gotenstedt@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com

I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Virkeschef (Wood Procurement Manager)

Virkeschef
Läs mer Dec 5
Är du en affärsmässig, handlingskraftig och relationsskapande person som ser framtiden i skogen? Nu söker vi en Virkeschef!
Detta är en chefsroll som har stor betydelse för företagets fortsatta framgång och med en unik kategorikompetens har du stora möjligheter att påverka och göra skillnad för Nordic Paper och våra kunder
Som Virkeschef har du ansvar för att leda vårt kategoriarbete inom ved och skogsråvara.
Det här är rollen för dig som trivs med möjligheten och ansvaret att påverka resultatet och företagets utveckling.

Vi erbjuder dig en utvecklande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten vid ett av landets mest intressanta skogsföretag. Som virkeschef ansvarar du för vår försörjning av ved och flis samt bränslen, med ett övergripande ansvar för att leda och vidareutveckla arbetet. Du är en viktig kugge i vårt arbete med att vara den naturliga ledaren inom specialpapper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Råvarustrategi och virkesprognoser
Förhandlings- och leverantörsansvar för samtliga vedråvaruaffärer
Logistik och materialflöde in till vårt massabruk i Bäckhammar
Budgetansvar vedråvara
Omvärldsbevakning av virkesmarknaden
Virkesmätningsfrågor

Du rapporterar till Inköpschefen och ingår i inköpsteamet, din befattning kommer att vara Kategorichef Ved. Tjänsten är hybrid med en bas vid Bäckhammars bruk samt kontoret i Karlstad.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en skoglig eftergymnasial utbildning samt god erfarenhet från skogsbranschen generellt och virkesmarknaden till industrier specifikt. Det är meriterande om du har erfarenhet inom logistik, materialförsörjning eller inköp/försäljning. Du har goda kunskaper om och förståelse för hur skogsbruk bedrivs och vilka utmaningar som finns. Du kommer att behöva resa inom verksamhetsområdet, varför B-körkort är en förutsättning.
Dina personliga egenskaper
Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift och sprida kunskap i frågor om Virkesmarknaden och virkesförsörjning.
Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att prioritera och driva parallella aktiviteter på ett strukturerat sätt.
För att lyckas i tjänsten tror vi att du är självgående, har en stark analytisk förmåga samt ett gott affärssinne.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare och hybrid med med en bas vid Bäckhammars bruk och kontoret i Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 7 januari men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

IT specialist, Integration och BI

IT-strateg
Läs mer Nov 20
Är du en engagerad specialist som vill arbeta med moderna teknologier och driva framtidens utveckling av spännande högteknologiska lösningar? Vi behöver förstärka vår organisation med en IT-specialist inom BI och integrationer!
Vi söker dig som har starkt intresse för Business Intelligence och vill fortsätta utvecklas och ligga i framkant.
Detta är en ny roll på företaget och du får vara drivande i utmanande och varierande projekt inom en mycket spännande bransch
Det är ett arbete som ställer höga krav på kvalitet och noggrannhet, men som också innebär spännande utmaningar och möjligheter till innovation i gränslandet mellan IT och analys

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i ett hållbart och expansivt bolag som sätter din personliga utveckling i fokus. Med vår strävan att ständigt bli bättre blir du, oavsett roll, alltid en viktig och högt värderad spelare i vårt lag.
IT-avdelningen på Nordic Paper ansvarar för att tillhandahålla affärsstödjande IT-funktioner och tjänster och är en viktig del av Nordic Papers verksamhet. Vårt IT-landskap består idag av konfigurerade standardsystem, egenutvecklade system och molntjänster. Rollen som IT specialist, Integrationer och BI innebär att stötta IT och verksamheten i det operativa och praktiska arbetet inom rapportlösningar.
I arbetsuppgifterna ingår
Agera som systemförvaltare inom området - Arbeta med kravställning, utveckling och testning.
Jobba nära verksamheten och omsätta behov i relevanta analysstöd.
Databasmodellering och design av Data Warehouse-lösningar

Det är meriterande om du har kunskap om och förståelse för följande områden:
Microsofts BI-plattform ( Server), Power BI, Qlik.
Azure Integration Services, Logic Apps, Service Bus, Functions.
God teknisk kunskap av REST API och Meddelandehantering.
Förståelse kring säkerhetslösningar inom integration och API:er.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:
Har en examen inom IT, teknik eller motsvarande som kan anses som likvärdig. Antingen har du även haft en roll som specialist inom IT och teknik, alternativt har längre dokumenterad erfarenhet inom området och vill ta nästa steg i karriären. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT som gjort att du byggt dig en mycket stadig grund inom området, samt att du är väl insatt i både hård- och mjukvaruutveckling.
För att trivas i rollen tror vi även att du trivs med ett dynamiskt arbetssätt vad gäller att ta initiativ till att driva projektet framåt, samtidigt som du är lyhörd till berörda personer och dess kunskap i din omgivning. Du har förmåga att planera och prioritera för att leverera inom givna tidsramar och med önskad kvalitet. Du är även kommunikativ, social och vägledande där du kan fungera som en hjälpande hand för organisationen.
Vad erbjuder vi?
Utöver flextid, generösa pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Patric Johansson, IT-chef, via mejl, patric.johansson@Nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Projektinköpare

Inköpare
Läs mer Nov 15
För att vi ska kunna möta våra kunders framtida krav och behov är din expertis av yttersta vikt för oss på Nordic Paper! Därför söker vi nu dig – vår nästa Projektinköpare!
Vi söker en Inköpare med erfarenhet från process- eller tillverkningsindustrin
Ditt huvudansvar är att leda upphandlingsaktiviteter inom kategorin Investeringar och Projekt
Du kommer att ha ett nära samarbete med dina inköpskollegor samt Operations på våra bruk.

Har du en god känsla för att bygga relationer, ett sinne för affärer och viljan att utvecklas tillsammans med oss? Bra - då kan vi vara en match! Med korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter är du med och formar organisationen och hur vi arbetar tillsammans framåt!
Som projektinköpare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp för koncernens samtliga projektinköp.
Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvar för att ta in anbud, förhandla med leverantörer och underentreprenörer, utföra kontraktsskrivningen och mycket mer.
Du agerar som kravställare mot leverantör utifrån avtalade förutsättningar.
Identifiera förbättringsmöjligheter såsom ex kostnadsbesparingar eller hållbarhetsförbättringar, i tätt samarbete med producerande enheter

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en affärsmässig förståelse och god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt och systematiskt samt är van att samarbeta med intressenter på alla nivåer i organisationen. Vidare är du väl bevandrad i grundläggande inköpsprocesser och verktyg och har ett gott affärssinne.
Vi vet inte vem du är, än – men vi har god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
Sannolikt har du en relevant akademisk utbildning, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom längre relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom process- eller verkstadsindustrin.
Van vid att förhandla med leverantörer samt teckna avtal, inklusive tekniska specifikationer.
Erfarenhet från projektledning är meriterade.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.


Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du rapporterar till Inköpschefen. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kommunikatör till Nordic Paper

Marknadskommunikatör
Läs mer Aug 29
Vill du hjälpa oss att driva förändring med hjälp av kommunikation?
Vill du arbeta med hållbara lösningar från förnyelsebar råvara?
Är du en driven kommunikatör med erfarenhet av att arbeta med flera olika målgrupper?

Då kanske du är vår nya kollega!
Vi söker en kommunikatör med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du ingår i en bolagsövergripande central funktion för kommunikation som bland annat ansvarar för Nordic Papers varumärkesplattform, för all extern kommunikation inklusive marketing och PR samt internkommunikation. Den centrala kommunikationsfunktionen ligger organisatoriskt nära funktionerna för hållbarhet, verksamhetsutveckling och investerarkommunikation.
Om tjänsten
Dina dagliga arbetsuppgifter är bland annat att utifrån en kommunikationsstrategi och varumärkesplattform producera innehåll för kommunikationen i alla kanaler, att förvalta och utveckla intranätet och externwebben, liksom att stötta våra ledare i sin kommunikativa utveckling. Du kommer att delta i eller självständigt driva projekt och samarbeta tätt med kollegor och produktionspartners. Du är delaktig i vidareutveckling av bolagets kommunikationsstrategi och verksamhetsplan. Hos oss är den ena dagen sällan den andra lik!
Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Hos oss kan du förvänta dig omväxlande arbetsuppgifter, där du med hjälp av eget driv i mångt och mycket är med och styr din egen vardag och har stora möjligheter att vara med och påverka. Dessutom får du massor med kompetenta och trevliga kollegor! Vi erbjuder kompetensutveckling skräddarsydd för rollen.
Vad söker vi?
Vi ser att du har relevant universitetsutbildning och flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete där du arbetat både strategiskt och operativt mot flera målgrupper så väl externt som internt.
För att lyckas hos oss ser vi att:
Du har förmågan att kommunicera på ett lättbegripligt och inspirerande sätt med budskap som är målgruppsanpassade där så behövs.
Du har stort intresse för digital kommunikation i alla former. Du är van vid att arbeta med webben, kunskaper i Drupal är meriterande.
Du har ett intresse för hållbarhetsfrågor och erfarenhet från hållbarhetskommunikation är meriterande.
Vi värdesätter om du är ordningsam, har ett strukturerat arbetssätt och attraheras av att delta i flera olika projekt parallellt.
Du uppskattar bredden av olika arbetsuppgifter, är initiativrik och självgående.
Förutom svenska och engelska är även kunskaper i franska meriterande men inte ett krav. En av våra produktionsanläggningar är en fransktalande miljö.
Du har intresse för bildhantering och gärna film och redigering.
Körkort är ett krav.

Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Om processen
Sista ansökningsdag är 24 september men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Henrik Essén, Hållbarhets- och Kommunikationschef via mejl, henrik.essen@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.
Om oss
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Customer Service Specialist, föräldravikariat

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkas naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.


Just nu söker vi en Customer Service Specialist till ett föräldravikariat.
Vår kundservice hanterar flödet från order till leverans och säkerställer att våra kunder får den service de förväntar sig av oss som leverantör av ett av marknadens bästa papper inom sektionerna Greaseproof och Kraft.
Du kommer att ingå i vårt team som arbetar på avdelningen för Kundservice, där du kommer att vara involverad i hela processen från order till fakturering, innebärande ordermottagning, fraktbokning, tulldokument, fakturering och remburser samt att kommunicera med våra kollegor, kunder och agenter på en internationell marknad.
Arbetsuppgifterna kommer också att omfatta hantering av avdelningens styrande dokument, framtagning av instruktioner och rutiner samt utveckling av både intern och extern webbportal.


Krav för tjänsten
Ekonomisk, administrativ eller logistikutbildning på eftergymnasial nivå eller likvärdig arbetslivserfarenhet
Körkort
Behärskar svenska och engelska, muntligt och skriftligt



Meriterande är
Erfarenhet av att arbeta med orderbehandling, transportbokning, fakturering, skeppningsdokument och remburser.
Goda kunskaper i Microsoft Office framför allt Word och Excel.
Erfarenhet av dokumenthanteringssystem och produktionssystem



Vem är du?
Du är utåtriktad och noggrann i ditt arbete och du gillar att leverera service på högsta nivå. Du är strukturerad och stresstålig samt gillar att tillhöra ett team och jobba i en grupp. Vi kommer även att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Vi är ett expansivt företag som drivs av utveckling där alla hjälps åt.
- Flextid
- Friskvård


Information om tjänsten
Vi söker en vikarie till ett föräldravikariat på 12-månaders anställning där din arbetsplats kommer att vara i Karlstad på Nordic Papers huvudkontor. Resor till koncernens övriga enheter förekommer. Tillträde snarast!
Sista ansökningsdag är 30 april. Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta vår kundservicechef Eva Götenstedt på eva.gotenstedt@nordic-paper.com.
Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Poul Reumert på 072 207 96 28.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med medie-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Systemförvaltare/specialist till produktionssystem (MES)

Projektledare, IT
Läs mer Maj 24
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.


Vill du bli en nyckelperson med ansvar för ett av våra produktionskritiska IT-system? Vill du vara med på resan när vi inför ett nytt och modernt system som lägger grunden för framtida utveckling av Nordic Paper?
I den här rollen kommer ingen dag vara den andra lik och du kommer tillsammans med kollegorna hantera de olika utmaningar och möjligheter som dyker upp.
IT-avdelningen spelar en central roll inom Nordic Paper och nu står vi inför en spännande fas då vi ska uppdatera och byta vårt MES-system. Därför behöver vi förstärkning av ytterligare en kollega vars främsta arbetsuppgifter så småningom blir att förvalta det nya MES-systemet och vårt system för orderhantering och transportbokning. . Initialt handlar dina arbetsuppgifter till stor del om att delta i upphandling och implementation, innan rollen övergår till en förvaltarroll där du blir huvudansvarig för långsiktig planering och utveckling av MES-systemet.
I tjänsten kommer det också ingå att ta fram förvaltningsplan och budgetunderlag, liksom att förvalta och utveckla systemet tillsammans med verksamheten. Utöver det räknar vi med att du kommer säkerställa att systemstödet är effektivt, att du sköter kontakter och förvaltning med leverantörer, samt arbetar en hel del med testning av funktioner för garanterad driftsäkerhet. Vi är en tight grupp som alla hjälper till där det behövs.


Vi söker dig som
Har en relevant högskole-/unviersitetsutbildning eller gedigen erfarenhet av systemutveckling.
Du har erfarenhet av att driva projekt.
God förståelse för integrationer inom IT och grundläggande -kunskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning i liknande system.


Vem är du?
För att trivas hos oss besitter du goda kommunikativa egenskaper. Du är pedagogisk och kan förklara komplexa system på ett lättbegripligt sätt.
Du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. IT-avdelningen är en supportfunktion och övriga medarbetare på bolaget är våra kunder.
Vi hoppas även att du har ett driv och en vilja att att förbättra verksamheten genom att vara lyhörd och snabbt sätta dig in i hur verksamheten fungerar och hänger ihop.
Egna initiativ uppskattas, liksom ett strukturerat och långsiktigt arbetssätt.


Vad erbjuder vi?
- Friskvård
- Flextid
- Flera möjligheter till kompetensutveckling
Som en del av Nordic Paper får du möjlighet att vara med i ett expansivt bolag som är världsledande inom våra nischer. Vi tillverkar miljövänliga produkter och placerar säkerhet och övriga hållbarhetsfaktorer högt på agendan.
Placeringsort är på vårt huvudkontor i centrala Karlstad. Resor till våra övriga enheter kan förekomma. Sista ansökningsdag är 19 juni men urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Patric Johansson, IT-chef: 070-644 37 15.

Ansök nu

Marknadsassistent till kundtjänst

Marknadsassistent
Läs mer Apr 20
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.
Just nu söker vi en marknadsassistent som vill följa med på vår spännande resa.
Om tjänsten
Vår kundservice på affärsområde Greaseproof består av 7 medarbetare och 7 medarbetare på affärsområde Kraft som hanterar flödet från order till leverans och säkerställer att våra kunder får den service de förväntar sig av oss som leverantör av ett av marknadens bästa papper inom Greaseproof och Kraft.
Du kommer att ingå i team för att arbeta på vår avdelning för Kundservice, du kommer där att arbeta med hela processen från order till fakturering, innebärande ordermottagning, skeppningsplanering, tulldokument, fakturering och remburser samt att kommunicera med våra kunder och agenter på en internationell marknad.
Krav för tjänsten
Ekonomisk eller administrativ utbildning/Internationell marknadsutbildning på gymnasienivå
Körkort
Behärskar svenska och engelska muntligt och skriftligt

Meriterande är
Relevant högskole-/universitetsutbildning eller likvärdig YH-utbildning.
Erfarenhet av att arbeta med orderbehandling, fakturering, skeppningsdokument och remburser.
Goda kunskaper i Microsoft Office.
Erfarenhet av produktionssystem, CSM.

Vem är du?
Du är utåtriktad och noggrann i ditt arbete och du gillar allt leverera service på högsta nivå. Du arbetar strukturerad och stresstålig samt gillar att tillhöra ett team och jobba i en grupp.
Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Vi är ett expansivt företag som drivs av utveckling där alla hjälps åt.
- Flextid
- Friskvård
- Kompetensutveckling skräddarsydd för din roll
Information om tjänsten
Vi söker en tillsvidareanställd med en 6 månaders provanställning där din arbetsplats kommer att vara i Karlstad på Nordic Papers huvudkontor. Resor till koncernens övriga enheter förekommer.
Sista ansökningsdag är 8 maj. Urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Chef kundservice Natural Greaseproof Cissi Brunzell på 070 130 50 10. Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Poul Reumert på 072 207 96 28.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med medie-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Ledningssystemskoordinator

Kvalitetskoordinator
Läs mer Apr 8
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.
Nu söker vi en ledningssystemskoordinator till gruppen för verksamhetsutveckling.
Du ingår i ett team om tre personer där du rapporterar till chef verksamhetsutveckling.
Du kommer att vara en nyckelperson i förvaltning och utveckling av vårt systematiska kvalitetsarbete för att säkerställa ett effektivt verksamhetssystem som bedrivs i enlighet med våra certifierade ledningssystem. I rollen kommer du arbeta centralt men i samarbete med alla delar av bolaget.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av att förvalta vårt dokumenthanteringssystem, samordna avvikelsehantering, koordinera lagefterlevnad och driva utvecklingsprojekt inom området. Du kommer även vara involverad i planering och utförande av intern- och externrevision.


Vem är du?
Du är en drivande och självständig person som gillar att jobba tillsammans med andra.
Du tar egna initiativ och arbetar strukturerat.
Du uppskattar nya utmaningar och är lösningsorienterad.


Krav för tjänsten
Behärskar svenska och engelska muntligt och skriftligt.
Körkort och tillgång till bil.


Meriterande är
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Relevant högskole-/universitetsutbildning.
Tidigare kunskap/arbete med ledningssystem (t.ex ISO 9001, 14001, 22000, 45001 och/eller FSC, PEFC).


Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Vi är ett expansivt företag som drivs av utveckling där alla hjälps åt.
- Valfri placeringsort på någon av koncernens enheter i Sverige
- Flextid
- Friskvård
- Kompetensutveckling skräddarsydd för din roll


Information om tjänsten
Vår verksamhet är förlagd i Sverige (Karlstad, Bäckhammar, Säffle och Åmotfors), Norge (Greåker) och Kanada (Québec). Resor till koncernens övriga enheter förekommer.
Sista ansökningsdag är 29 april. Urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Chef Verksamhetsutveckling Jenny Sjöstedt på 070 895 10 95. Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Linus Westling på 072-203 51 13.

Ansök nu

Sommarjobba på Nordic Paper

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 8
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.


Nu söker vi sommarjobbare till alla våra bruk och avdelningar. Ta chansen och sök en tjänst du har intresse för inom vårt snabbt växande bolag!


Inför sommaren behöver vi vikarier till alla våra anläggningar, Säffle, Bäckhammar, Åmotfors och även till huvudkontoret i Karlstad. Du väljer själv den plats som du vill jobba på när du skickar in din ansökan.
Vi söker allt från processoperatörer till marknadsassistenter. Skriv med i din ansökan vad du är mest intresserad av. Om du är osäker på vad som kan tänkas vara spännande att prova på så kan du spana in våra olika avdelningar och tjänster på karriärsidan.
Vi lägger hög vikt vid dina personliga egenskaper
Under sommaren finns där otroligt många tjänster att välja på. Ta då chansen och sök något som du är intresserad av! Är du tekniskt intresserad så kanske underhållsavdelningen är något för dig? Detta är en perfekt ingång i arbetslivet för dig som avslutar din utbildning till sommaren, eller kanske du som är sugen på ett karriärbyte.
Vad kan detta leda till?
Linnea Leiviskä började hos oss med ett sommarjobb 2020. Idag har hon fast anställning som redovisningsekonom. Linnea är en av flera som har gjort en liknande resa, sommarjobb är en fantastisk möjlighet för dig som vill få in foten i arbetslivet.
Vad erbjuder vi?
Beroende på vart du vill jobba och vilken tjänst, så har vi olika förmåner för våra anställda. T.ex tillgång till gym, flextid, friskvårdsbidrag, lunchrestaurang, trivselpeng och flera utbildningsmöjligheter.
Sista ansökningsdag är 31 mars. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kan du kontakta partner_linus.westling@nordic-paper.com. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Ansök nu