Till rollen som fordons- och ekonomiadministratör söker vi en serviceinriktad, social och noggrann person som är trygg med att arbeta självständigt under eget ansvar. Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat i cirka ett och ett halvt år.
Om rollen
I din roll som fordons- och ekonomiadministratör kommer du ansvara för administrationen av alla bilar som säljs hos oss samt förbereda och genomföra leverans av bilar till kund. Du kommer ha mycket kontakt såväl med kunder som leverantörer samt dina medarbetare, framförallt på säljavdelningen. Du kommer även assistera ekonomiavdelningen i det dagliga ekonomiarbetet, t.ex. löpande bokföring, avstämningar och fakturering.
Om dig
Rollen är en nyckelfunktion hos oss eftersom du kommer ha personlig kontakt med de flesta av våra kunder och bli vårt ansikte utåt vilket ställer krav på att du är serviceinriktad, professionell samt har god ordning och struktur. Du ska sträva efter att alltid leverera en hög servicenivå samtidigt som du ska kunna ha många bollar i luften.
Det mesta av arbetet sker i datasystem utvecklade särskilt för bilhandel samt i Excel, därför är god datorvana en förutsättning. Eftersom du kommer jobba med betalningar, bokföring och ekonomisk avstämning är det även viktigt att du har lätt för grundläggande matematik och ekonomi.
Krav
B-körkort
God svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska
God datorvana och erfarenhet från Office-paketet
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på heltid med start kring 1 juni och under ca ett och ett halvt år framåt. Arbetstiden är normalt vardagar 9-18.
Skicka din ansökan till jobb@svemabil.se, bifoga personligt brev och CV. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Ansök nu