Polismyndigheten jobb i Karlstad

Hitta lediga jobb hos Polismyndigheten i Karlstad. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Karlstad.

Handläggare inom förvaltningsrätt, Karlstad

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 17
Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi fler vapenhandläggare för tillsvidareanställning till rättsavdelningen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor få möjligheten att utvecklas och få nya erfarenheter. Samtidigt får du vara med och bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden, samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Handläggningen av ärenden utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättssektioner.
Till Karlstad söker vi handläggare för tillsvidaretjänst, för att handlägga ärenden enligt vapenlagen.

ARBETSUPPGIFTER
Som vapenhandläggare kommer du att arbeta med att handlägga ärenden där privatpersoner eller organisationer ansöker om tillstånd att få inneha vapen, till exempel för jakt- eller målskytteändamål. Du kommer att bedöma personers lämplighet att inneha vapen, vilket kommer ställa stora krav på din förmåga att vara noggrann och att ha integritet. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antingen ska föredra för din chef eller själv besluta i. I arbetet ingår också att utföra tillsyn enligt vapenlagen (inspektion vapenhandlare, vapenreparatörer och kontroll av enskilds vapenförvaring). I arbetet förekommer också att vi hanterar vapen fysiskt, ex. vapen för skrotning samt inlösen av vapen.
Handläggningen av ärenden sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem varför du behöver vara bekväm med att arbeta med dator som arbetsverktyg.


KVALIFIKATIONER
• 3-årig gymnasiekompetens, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer
som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God datorvana
• Körkort behörighet B

Meriter
• Minst 6 månaders yrkeserfarenhet av handläggning av ärenden i närtid som
arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning i närtid som arbetsgivaren
bedömer relevant
• Har kunskap inom relevant lagstiftning för tjänsten som arbetsgivaren bedömer
relevant, exempelvis vapenlagen, förvaltningslagen eller liknande
• Erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som handläggare ska du vara intresserad av handläggningsarbete, arbeta självgående och trivas med ett tidvis högt tempo. Du är trygg med att fatta beslut och har ett strukturerat arbetssätt som gör att du kan prioritera rätt saker i ditt arbete. Då tjänsten innebär många kontaktytor behöver du samverka med andra och ha en god samarbets- och kommunikationsförmåga, både internt och externt. Vi ser gärna att du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
Polisförbundet, SACO-S, ST och SEKO nås via Polisens växel 114 14

Placeringsort: Karlstad

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27 november 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Finansiell utredare till Karlstad

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 13
Se hela annonsen via länken!
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/finansiell-utredare-till-karlstad/
Arbetsbeskrivning
Som finansiell utredare arbetar du uppdragsbaserat, vilket innebär att du ingår i olika utredningar på olika avdelningar. Bland annat håller du förhör och kartlägger en eller flera personers inkomster, tillgångar och skulder. Syftet är för att återta brottsvinster och ta fram bevisning i utredningarna. Arbetet leder till att du säkrar pengar för eventuellt skadestånd alternativt förverkande av brottsvinster. Du biträder även med din expertis kring den finansiella delen i andra utredningar, vilket sker i nära samarbete med utredare och förundersökningsledare. Du är delaktig i hela utredningskedjan, från att ärendet kommer in till polisen och till att det slutredovisas till åklagare. Du föredrar ditt arbete inför förundersökningsledare och åklagare samt lämnar rekommendationer inför beslut eller vidare åtgärder.
Resor och övernattning i tjänsten kan förekomma.
Exempel på vad arbetet kan innefattas av:
Handlägga och utreda finansiella utredningar
Biträda åklagare i rätten vid kvarstads- och huvudförhandling avseende finansiella utredningsmoment och återtagande av brottsvinster.
Strategiskt ansvariga för att utveckla och införa kunskapsbaserade metoder i utredning av finansiell brottslighet.
Ge stöd och utbildningar till andra funktioner inom Polismyndigheten
Främja samverkan med interna och externa aktörer i syfte att utreda och förebygga finansiell brottslighet
Rapportskrivande
Det kan även tillkomma allmänna arbetsuppgifter efter verksamhetens behov



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Relevant utbildning skulle till exempelvis kunna vara inom juridik, ekonomi eller kriminologi.
Minst två års relevant arbetslivserfarenhet för funktionen (på heltid och i närtid) exempelvis som utredare inom ekonomiskt arbete på migrationsverket, socialtjänsten, försäkringskassan, bank, finans, försäkringsbolag, skatteverket eller kronofogden.
Svenskt B-körkort (manuell växel)
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.



Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av tillgångsutredning
Erfarenhet av i analys och visualiseringsprogram
Erfarenhet av att ha arbetat med stora datamängder i exempelvis Excel
Erfarenhet av att utreda brott av ekonomisk karaktär
Erfarenhet av ekonomisk redovisning
Juridisk arbetserfarenhet eller utbildning inom området
Polisexamen i enlighet med Polisförordning (2014:1104)



Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget ser vi att du har ett gott omdöme, är rätts- och säkerhetsmedveten och har en tydlig moralisk kompass. I det här uppdraget ställs du inför utmanande situationer. Därför är din grundtrygghet avgörande för rollen. Du är trygg och stabil och har en förmåga att effektivt driva utredningar självständigt. Du arbetar minst lika bra självgående som i nära samarbete med kollegor eller andra externa parter. Du är kommunikativ och har inga problem med att sammanställa och föredra ärenden inför grupp på ett tydligt sätt. Arbetet innebär att det i perioder är höga arbetstoppar, vilket ställer krav på att du kan hantera uppdrag med kort framförhållning under tidspress parallellt med andra uppdrag. Som person är du både analytisk och nyfiken, du gillar att arbeta med siffror och kommer gärna med idéer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansök nu

IT-tekniker, Karlstad

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 29
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till vårt team i Karlstad söker vi nu en IT-tekniker som är engagerad, pålitlig och ansvarstagande. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens IT-avdelning har ca 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 35 500 medarbetare. Vårt kontor är beläget i centrala Karlstad där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider.
Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.
Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/


Arbetsbeskrivning
Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser.
Du kommer som IT-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge IT-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheten samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet. Det förekommer mycket resor inom arbetsområdet och en del logistikhantering. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår i tjänsten. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som kan bedömas likvärdigt
Minst två års arbetslivserfarenhet de senaste fem åren av arbete som IT tekniker/Supporttekniker.
Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och/ eller nätverkskommunikationsutrustning.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
B-körkort och vana att köra bil.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Vana vid ärendehanteringssystem, exempelvis Remedy ARS
Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
Kunskap om telefoni, telefoniväxelsystem, mobiltelefoni.
Erfarenhet av digitala mötesrum
Kunskap om Active Directory (AD)


Personliga egenskaper
Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Kent Arringe, Gruppchef, tfn: 010-5674560, mail: kent.arringe@polisen.se


Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Pär Renberg, 072-246 52 37


Övrig information
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Heltid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse


I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 19/6 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A301.550/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A301.550/2023 via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Planerare till Polisens kontaktcenter placeringsort Karlstad eller Falun

Kontorist
Läs mer Maj 3
Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Bergslagen består av Polisområdena Värmland, Dalarna och Örebro Län. Polisens kontaktcenter (PKC) lyder under den Operativa enheten som består av ett flertal sektioner: Gränspolisenheten, Trafiksektionen, Regionledningscentralen (RLC), Specialsökhundar och Insatsstyrkan. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla sådan typ av kompetens som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Bergslagen.

PKC Bergslagen verkar idag från två orter, Falun och Karlstad. Totalt arbetar drygt 75 medarbetare på PKC. Både polisiär och civil kompetens finns bland medarbetarna och dessa är fördelat på funktioner som Operatörer, Förundersökningsledare, Operativa ledare och Gruppchefer.




ARBETSUPPGIFTER

Som planerare på Polisens kontaktcenter (PKC) arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering, samt planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du kommer även ha tät dialog med enhetens olika funktioner och chefer på alla nivåer.
Du svarar och stöttar både kollegor och chefer i olika frågor som rör personal och bemanning.

Du ansvarar bland annat för optimering av personalresurser, beräkningar av tjänstgöringslistor, om-bemanning av personal och semesterplanering. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer vilket ställer stora krav på en mycket god känsla för service och engagemang.

Du kommer att arbeta i olika administrativa personalsystem så som COPS och Heroma där du handlägger och registrerar diverse ledigheter, annan frånvaro, lönetillägg och utbildning. Du kommer behöva kunna planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering.

Som planerare är du ett dagligt stöd till flera ledningsfunktioner och bidrar till att utveckla verksamheten.



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• En akademisk examen eller en utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift.
• Använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet främst Excel.



Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

•Erfarenhet av att ha arbetat med personalredovisning/personalplanering eller annan personaladministration.
•Erfarenhet av polisens administrativa system, som till exempel COPS och Heroma.
•Utbildning i eller erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, ASA/Polis m.fl.
•B-körkort för manuellt växlad personbil
•Erfarenhet av planeringsarbete inom Polismyndigheten.



Personliga egenskaper:

Som person har du förmåga att se till helheten det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
Vidare sätter du stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad och har stort kundfokus.

Du har förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Vidare är du bekväm i att självständigt kunna lösa problem som uppstår i arbetet och kunna fatta beslut och har god prioriteringsförmåga, då det periodvis är hög arbetsbelastning. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och förmågan att knyta kontakter och ha ett rikt nätverk.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.




ÖVRIGT

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Maria Lundberg. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sanna Ehn, HR-konsult.


Arbetsort: Karlstad eller Falun
Funktion: Arbetsledare

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Samordnare till Polisens kontaktcenter placeringsort Karlstad eller Falun

Administrativ assistent
Läs mer Maj 3
Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Bergslagen består av Polisområdena Värmland, Dalarna och Örebro Län. Polisens kontaktcenter (PKC) lyder under den Operativa enheten som består av ett flertal sektioner: Gränspolisenheten, Trafiksektionen, Regionledningscentralen (RLC), Specialsökhundar och Insatsstyrkan. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla sådan typ av kompetens som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Bergslagen.

PKC Bergslagen verkar idag från två orter, Falun och Karlstad. Totalt arbetar drygt 75 medarbetare på PKC. Både polisiär och civil kompetens finns bland medarbetarna och dessa är fördelat på funktioner som Operatörer, Förundersökningsledare, Operativa ledare och Gruppchefer.



ARBETSUPPGIFTER
Samordnaren ansvarar för all uppföljning och arbetar på uppdrag av sektionschefen. Samordnaren sitter med i ledningsgruppen och är föredragande i punkten uppföljning/statistik. Vidare innefattar arbetsuppgifterna att ansvara för skyddsronder, skyddskommittéer och för verksamhetens kommande flytt till nya lokaler.

Exempel på andra arbetsuppgifter är att samordna all intern utbildning och utveckling för samtliga medarbetare på PKC, Förundersökningsledare (FU-ledare) och operatörer. Samordnaren ingår i arbetsgrupper i arbetet med kompetensförsörjning och andra arbetsuppgifter är att stötta chefer i rekryteringsprocesser och att samordna verksamhetens bemanning.



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• En akademisk examen eller en utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av att ha arbetat med personalplanering eller annan personaladministration som arbetsgivaren bedömer relevant
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift.
• Använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet.
• B-körkort


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av arbete inom polismyndigheten
• Erfarenhet av att självständigt drivit dina egna arbetsuppgifter inom samordning eller egna projekt
• Erfarenhet av rekrytering


Personliga egenskaper:

Som person har du förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Vidare är du bekväm i att ta egna initiativ och arbeta självständigt för att kunna lösa problem som uppstår i arbetet och kunna fatta beslut och har god prioriteringsförmåga, då det periodvis är hög arbetsbelastning. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och förmågan att knyta kontakter och ha ett rikt nätverk.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.






ÖVRIGT
Arbetsort: Karlstad eller Falun
Funktion: Samordnare


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Kommunikatör till kommunikationsavdelningen i Karlstad/Örebro

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 10
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsplatsbeskrivning
Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten.
Ansvaret är övergripande och omfattar all extern- och intern kommunikation inklusive ledningsstöd, kris- och resultatkommunikation samt omvärldsbevakning.
Vi söker nu någon till Karlstad eller Örebro. Det finns möjlighet att arbeta upp till två dagar i veckan hemifrån. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär att tillsammans med övriga på kommunikationsavdelningen vara ett kommunikationsstöd till hela polisregion Bergslagen och samtidigt ha ett särskilt uppdrag att stödja polisområde Värmland.
Som kommunikatör ansvarar du för att driva kommunikationsuppdrag. Du ansvarar för utveckling av den interna och externa kommunikationen och arbetar både strategiskt och operativt. Du utgör ett kommunikationsstöd till chefer och andra sakkunniga och tar fram kommunikationsmaterial, allt för att stärka den kommunikativa förmågan inom polisen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att initiera, planera, driva, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser antingen genom egna insatser eller i samarbetet med andra. Du är rådgivare inom kommunikation till chefer och sakkunniga, deltar i nationella och regionövergripande arbetsgrupper och uppdrag, genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation samt omvärlds bevakar och analysera media och kommunikationsfrågor som är relevanta för polisen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
högskoleutbildning inom media och kommunikation eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
minst tre års erfarenhet i närtid av internt- och externt strategisk och operativt kommunikationsarbetet i en större organisation
erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper
erfarenhet av att kompetensutveckla chefer och andra nyckelpersoner i kommunikation
mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
erfarenhet av att författa samt anpassa texter efter olika målgrupper och hitta kärnan i komplex information

Det är meriterande om du även har:
erfarenhet av att samverka med både interna och externa aktörer
erfarenhet av kompetenshöjande kommunikativt arbete liksom av arbete med kriskommunikation
erfarenhet av att uttrycka dig på engelska i tal och skrift i arbetet
erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktygen EpiServer och Adobe-program

Personliga egenskaper
Du har lätt för att samarbeta oavsett om det är med chefer, nära medarbetare eller andra inom organisationen. Du kan arbeta med flera saker samtidigt liksom att växla tempo mellan planerat och händelsestyrt arbete. Du har god förmåga till helhetssyn och prioritering i det dagliga arbetet. Du är ansvarstagande, samvetsgrann och delar med dig av erfarenheter, kunskaper och idéer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla komplex information till olika målgrupper.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Lawen Dehghani, SACO tfn: 010-563 85 79
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Pär Renberg, Fackförbundet ST, tfn 072-2465237
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 31 januari 2024. Goda möjligheter till förlängning finns.
Arbetsort: Karlstad eller Örebro
Arbetstid: Dagtid, flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Kommunikatör
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23/3 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

It-handläggare till Regionalt it-brottscentrum i Karlstad

IT-forensiker
Läs mer Jan 3
Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu it-handläggare till it-brottscentrum med placering i Karlstad som har ett stort intresse för it-utvecklingen, är noggrann och har en god förmåga att analysera och se sammanhang. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Den regionala utredningsenheten ansvarar tillsammans med polisområdena för regionens utredningsverksamhet. Vid den regionala utredningsenheten utreds bl.a. miljö- och arbetsmiljöbrott, vissa it-brott,
bedrägeriärenden samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande. Vid utredningsenheten organiseras bland annat Utredningssektionen, Aktionssektion Bergslagen, Forensiska sektionen och Regionalt it-brottscentrum.

Regionalt it-brottscentrum har verksamhet på tre platser i regionen; Karlstad, Borlänge och Örebro. Sektionen är polisregion Bergslagens knutpunkt för it-relaterad brottslighet med uppdraget att höja den regionala förmågan avseende alla brott med it-inslag. Inom Regionalt it-brottscentrum finns it-forensiska grupper, utredningsgrupper som arbetar med komplexa cyberbrott, internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn och ett bedrägericenter. Inom sektionen finns också den allmänna kamerabevakningsgruppen.


ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag hos oss som it-handläggare kommer i huvudsak att bestå av datasäkring ur digitala da-tabärare. Det vill säga att du extraherar data ur enheter med digital lagring. Extraktionerna dokumen-teras och förbereds för överlämning till it-forensiker, ISÖB och KCB-utredare för vidare analys. När du blivit erfaren i uppgiften kommer du själv få utföra enklare begränsade analysuppdrag.

• Extraktion av data ur mobila enheter så som mobiltelefoner, läsplattor och GPS
• Extraktion av data ur datorer, USB-minnen och andra digitala databärare
• Reparation av skadade enheter för att möjliggöra extraktion
• Dokumentation av beslagtaget gods
• Inskrivning, hantering och lagerläggning av beslag


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Kvalifikationer
• Gymnasieexamen
• Goda IT-kunskaper inom hårdvara och mjukvara
• Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på engelska
• Körkort B

Det är meriterande om du utöver ovan även har:
• Gymnasieexamen inom teknik så som el/tele, data, mobilitet
• Erfarenhet av praktiskt arbete med datorkomponenter samt komponenter för mobiltelefoner
• God vana att hantera mobila enheter baserade på iOS och Android
• Erfarenhet av olika operativsystem t.ex. Windows, Linux och macOS
• Kunskaper i annat språk än svenska och engelska

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har mycket hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Du har en mycket god förmåga att arbeta enskilt såväl som i grupp. Du är noggrann, ordningsam och har en god förmåga att prioritera samt se det väsentliga. Rollen som it-handläggare kräver även att du har en analytisk förmåga och kan se sammanhang. Du ska även ha ett stort intresse och se utmaningen i att följa it-utvecklingen i samhället.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Placeringsort: Karlstad

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16/1 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

IT-forensiker till Regionalt it-brottscentrum i Karlstad

IT-forensiker
Läs mer Jan 3
Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu it-forensiker till it-brottscentrum med placering i Karlstad som har ett stort intresse för it-utvecklingen, är noggrann och har en god förmåga att analysera och se sammanhang. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Den regionala utredningsenheten ansvarar tillsammans med polisområdena för regionens utredningsverksamhet. Vid den regionala utredningsenheten utreds bl.a. miljö- och arbetsmiljöbrott, vissa it-brott, bedrägeriärenden samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande. Vid utredningsenheten organiseras bland annat Utredningssektionen, Aktionssektion Bergslagen, Forensiska sektionen och Regionalt it-brottscentrum.

Regionalt it-brottscentrum har verksamhet på tre platser i regionen; Karlstad, Borlänge och Örebro. Sektionen är polisregion Bergslagens knutpunkt för it-relaterad brottslighet med uppdraget att höja den regionala förmågan avseende alla brott med it-inslag. Inom Regionalt it-brottscentrum finns it-forensiska grupper, utredningsgrupper som arbetar med komplexa cyberbrott, internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn och ett bedrägericenter. Inom sektionen finns också den allmänna kamerabevakningsgruppen.

ARBETSUPPGIFTER
En it-forensikers arbetsuppgifter är bl.a. att biträda utredningsverksamheten med säkring, bearbetning och presentation av digital bevisning. Funktionen innebär att arbeta med undersökningar av datorer, mobiltelefoner och andra digitala lagringsmedia exempelvis navigationsutrustning i bilar, övervakningsutrustning mm. Du biträder även vid husrannsakningar där it kan vara inblandat. I tjänsten ingår att närvara som vittne eller sakkunnig i rätten. Det förekommer även att du sitter med i förhör i de ärenden som du arbetar med. Du bör känna till att du kan bli exponerad för material som kan upplevas stötande och obehagligt och detta är något som du behöver fundera igenom.

• Söka, säkra, bearbeta och presentera digital bevisning
• IT-forensiska analyser av extraktioner från ex. datorer, mobiltelefoner, läsplattor, GPS och annan digital lagringsmedia
• Biträda vid husrannsakan där IT kan vara inblandat
• Närvara i rätten som vittne eller sakkunnig
• Ingå i polisregionens it-forensiska beredskap


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Genomförd gymnasial utbildning inom teknik så som el/tele, data, elektronik,
programmering, alternativt annan gymnasial utbildning med dokumenterad teknisk
arbetslivserfarenhet
• Mycket goda IT-kunskaper inom hårdvara och mjukvara
• Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på engelska
• Körkort B

Det är meriterande om du utöver ovan även har:
• Eftergymnasial utbildning inom it-säkerhet/it-forensik
• Mycket god vana att hantera mobila enheter baserade på iOS och Android
• Stor erfarenhet av olika operativsystem t.ex. Windows, Linux och macOS
• Programmeringskunskaper (C#, Python etc.)
• Erfarenhet av arbete med databaser, analysprogram och informationssystem
• Erfarenhet av brottsutredningar och IT-forensiskt arbete
• Kunskaper i annat språk än svenska och engelska

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Du har en mycket god förmåga att arbeta enskilt såväl som i grupp. Du är noggrann, ordningsam och har en god förmåga att prioritera samt se det väsentliga. Rollen som it-forensiker kräver även att du har en analytisk förmåga och kan se sammanhang. Du ska även ha ett stort intresse och se utmaningen i att följa it-utvecklingen i samhället.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Placeringsort: Karlstad

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16/1 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

IT-Forensiker till regionalt IT-brottscentrum i Karlstad

IT-forensiker
Läs mer Feb 22
Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu IT-forensiker till IT-brottscentrum med placering i Karlstad som har ett stort intresse för IT-utvecklingen, är noggrann och har en god förmåga att analysera och se sammanhang. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Den regionala utredningsenheten ansvarar tillsammans med polisområdena för regionens utredningsverksamhet. Vid den regionala utredningsenheten utreds bl.a. miljö- och arbetsmiljöbrott, vissa IT-brott, bedrägeriärenden samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande. Vid utredningsenheten organiseras bland annat Utredningssektionen, Aktionssektion Bergslagen, Forensiska sektionen och Regionalt it-brottscentrum.

Regionalt IT-brottscentrum har verksamhet på tre platser i regionen; Karlstad, Borlänge och Örebro. Sektionen är polisregion Bergslagens knutpunkt för IT-relaterad brottslighet med uppdraget att höja den regionala förmågan avseende alla brott med IT-inslag. Inom regionalt IT-brottscentrum finns utredningsgrupper som arbetar med komplexa cyberbrott (KCB), internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn (ISÖB) och ett bedrägericenter. Inom sektionen finns också den allmänna kamerabevakningsgruppen (AKB) och it-forensiska grupper.

ARBETSUPPGIFTER
En IT-forensikers arbetsuppgifter är bl.a. att biträda utredningsverksamheten med säkring, bearbetning och presentation av digital bevisning. Funktionen innebär att arbeta med undersökningar av datorer, mobiltelefoner och andra digitala lagringsmedia exempelvis navigationsutrustning i bilar, övervakningsutrustning mm. Du biträder vid husrannsakningar där IT kan vara inblandat. I tjänsten ingår att närvara som vittne eller sakkunnig i rätten. Det förekommer även att du sitter med i förhör i de ärenden som du arbetar med. Du bör känna till att du kan bli exponerad för material som kan upplevas stötande och obehagligt och detta är något som du behöver fundera igenom.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• Mycket goda IT-kunskaper på både hård- och/eller mjukvarunivå
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Dokumenterad relevant utbildning inom företrädesvis IT-forensik, t.ex. NCFI Modul 2 eller informationssäkerhet
• Eftergymnasial utbildning inom IT, gärna högskoleexamen, och/eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av arbetsuppgifter inom IT-forensik och IT-forensiska verktyg
• Erfarenhet inom informationssäkerhet, programmering, databaser, operativsystemet Linux i servermiljö, mobiltelefoner eller mobiltelefonsystem

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Du har en mycket god förmåga att arbeta enskilt såväl som i grupp. Du är noggrann, ordningsam och har en god förmåga att prioritera samt se det väsentliga. Rollen som IT-forensiker kräver även att du har en analytisk förmåga och kan se sammanhang. Du ska även ha ett stort intresse och se utmaningen i att följa IT-utvecklingen i samhället.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Karlstad

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vapenhandläggare till rättsavdelningen i Karlstad

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 24
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu vapenhandläggare till rättsavdelningen med placering i Karlstad. De närmaste åren kommer Polismyndigheten att göra en stor satsning inom vapenområdet och vi behöver din hjälp att lyckas! Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att Sverige blir tryggare och säkrare.

Beskrivning av arbetsplats
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare.

Den förvaltningsrättsliga verksamheten innefattar bland annat utfärdande och återkallande av tillstånd att inneha vapen, utfärdande av tillstånd att anordna idrottstävlingar, konserter, demonstrationer och använda offentlig plats eller genomförande av sprängning, utfärdande och återkallande av ordningsvaktsförordnanden samt bestridande av parkeringsanmärkning. Vissa arbetsuppgifter utförs i nära samarbete med den polisoperativa verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
I din funktion som vapenhandläggare vid rättsavdelningen kommer du att arbeta med att handlägga ärenden där privatpersoner eller organisationer ansöker om tillstånd att få inneha vapen, till exempel för jakt- eller målskytteändamål. Du kommer att bedöma personers lämplighet att inneha vapen, vilket kommer ställa stora krav på din förmåga att vara noggrann och att ha integritet. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antingen ska föredra för din chef eller själv besluta i. Handläggningen sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem. I arbetet kan det förekomma andra arbetsuppgifter som kan kopplas till tillståndsförfarandet avseende vapenlicenser.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• 3-årig gymnasiekompetens, alternativt annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• läst gymnasieinriktning mot samhällsvetenskap och/eller juridik, eller erfarenheter förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer relevant
• arbetslivserfarenhet från Polismyndigheten
• juridiska kunskaper/erfarenhet av att söka i lagtext och att göra juridiska bedömningar
• erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem
• relevant erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden
• kunskaper inom relevant lagstiftning

För att lyckas i rollen som vapenhandläggare ska du vara intresserad av handläggningsarbete och trivas med ett tidvis högt tempo. Du har ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga, ser sammanhang och kan prioritera rätt saker. Du kan arbeta självständigt, har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Allmän visstidsanställning ca. 20 mån
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare förvaltningsärenden

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 30 januari 2022.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se


Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Förvaltningshandläggare till rättsavdelningen, placering Karlstad

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Dec 1
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.
Den förvaltningsrättsliga verksamheten innefattar bland annat utfärdande och återkallande av tillstånd att inneha vapen, utfärdande av tillstånd att anordna idrottstävlingar, konserter, demonstrationer och använda offentlig plats eller genomförande av sprängning, utfärdande och återkallande av ordningsvaktsförordnanden samt bestridande av parkeringsanmärkning. Vissa arbetsuppgifter utförs i nära samarbete med den polisoperativa verksamheten.
Vill du veta mer om hur det är att jobba på rättsavdelningen? Läs mer här: https://polisen.se/om-polisen/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/rattsavdelningen/
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare arbetar du med att utreda, handlägga, föredra och besluta i förvaltningsrättsliga ärenden, i denna roll främst vapenärenden. Det kan på sikt förekomma handläggning inom andra rättsområden, till exempel tillstånd för genomförande av allmänna sammankomster, ansökningar om förordnanden som ordningsvakt eller andra typer av säkerhetspersonal och ärenden enligt lagen om felparkeringsavgift.
Som förvaltningsrättshandläggare med fokus vapenärenden kommer du i första hand arbeta med att handlägga ärenden där en privatperson ansökt om tillstånd att få inneha vapen, bedöma om vapentillstånd ska återkallas och hur ett vapen från ett dödsbo ska hanteras. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antigen ska föredra för beslutfattare eller själv besluta i. Handläggningen sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem.
I arbetet ingår även:
• samverkan med andra enheter inom polisen såväl som andra myndigheter och övriga intressenter
• inspektioner av vapenhandlares samt privatpersoners, skytteföreningars och sammanslutningars förvaring och innehav av vapen
• visst fysiskt krävande arbete som exempelvis hantera vapen och ammunition inom arbetets ansvarsområde
Resor i arbetet kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• Har studentexamen
• Har aktuell relevant erfarenhet från serviceinriktat arbete
• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Har god administrativ vana samt erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Har B-körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Har minst 1 års yrkeserfarenhet av handläggning i närtid
• Har erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden
• Har kunskaper inom relevant lagstiftning
• Har juridiska kunskaper/erfarenhet av att söka i lagtext och att göra juridiska bedömningar
För att lyckas i rollen som handläggare ska du vara intresserad av handläggningsarbete och trivas med ett tidvis högt tempo. Du har ett strukturerat arbetssätt, ser sammanhang och kan prioritera rätt saker. Du är självgående, tar egna initiativ och driver arbetet på ett resultatinriktat sätt. Arbetet ställer krav på att du kan planera och organisera ditt arbete. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga genom att du har en positiv grundinställning och att du bidrar till ett bra arbetsklimat. Vi ser gärna att du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder.
Som myndighetsperson förväntas du ha integritet och kunna stå för fattade beslut, samt ha förmåga att kunna förmedla dessa på ett tydligt och professionellt sätt i mötet med allmänheten.
Vi ser det som en självklarhet att du är mån om att ge en god service och delar Polisens värdegrund: Vi genomför vårt uppdrag professionellt och skapar förtroende genom att vara engagerade, effektiva och tillgängliga.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast fredagen den 3 december 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Det är därför viktigt att du tar dig tid att besvara dessa och inte hänvisar till CV eller endast svarar ja eller nej. I denna rekrytering söker vi både tillsvidare- samt vikariat, svara därför på urvalsfrågan vilken av dessa du är intresserad av.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Ansök nu

Handläggare förvaltningsärenden till rättsavdelningen i Karlstad

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 11
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två handläggare inom förvaltningsrätt till rättsavdelningen med placering i Karlstad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.

Den förvaltningsrättsliga verksamheten innefattar bland annat utfärdande och återkallande av tillstånd att inneha vapen, utfärdande av tillstånd att anordna idrottstävlingar, konserter, demonstrationer och använda offentlig plats eller genomförande av sprängning, utfärdande och återkallande av ordningsvaktsförordnanden samt bestridande av parkeringsanmärkning. Vissa arbetsuppgifter utförs i nära samarbete med den polisoperativa verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningsrättshandläggare kommer du främst handlägga ärenden enligt vapenlagen och ordningslagen, samt flera rättsområden. Handläggningen sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem, vilket bland annat innebär arbete med registerkontroller, lämplighetsbedömningar, att upprätta kommunikationsskrivelser och beslut. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antingen ska föredra för beslutsfattare eller själv besluta i. Arbetet innebär mycket kontakt med allmänheten och andra myndigheter. I arbetet kan det även ingå att utföra inspektioner av skjutbanor, motorbanor och vapenhandlare samt viss fysisk vapenhantering.

Vid behov kommer du även få arbeta inom andra rättsområden på enheten.

Resor i arbetet kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• minst två års högskoleutbildning (120 HP) som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget, företrädesvis inom juridik, rättsvetenskap eller statsvetenskap.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god datorvana
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• juridiska kunskaper/erfarenhet av att söka i lagtext och att göra juridiska bedömningar
• erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden
• jägarexamen och/eller erfarenhet av målskytte

För att lyckas i rollen som handläggare ska du vara intresserad av handläggningsarbete och trivas med ett tidvis högt tempo. Du har ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga, ser sammanhang och kan prioritera rätt saker. Du är självgående, tar egna initiativ och driver arbetet på ett resultatinriktat sätt. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Karlstad

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jurist till rättstillämpning i Karlstad

Jurist, förvaltningsdomstol
Läs mer Feb 24
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en jurist till Rättsavdelningen med placering på Rättstillämpning i Karlstad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

ARBETSPLATSBESKRIVNING
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.

Rättstillämpningens huvudsakliga verksamhet består av att vara ett juridiskt stöd till polisens kärn- och stödverksamhet. Juristerna står för myndighetens juridiska kompetens och kan även vara beslutsfattare och processförare i förvaltningsrättsliga ärenden och andra myndighetsärenden. Vissa uppgifter är mycket operativt verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med övriga verksamheter inom myndigheten.

I arbetsgruppen arbetar det idag åtta jurister inom region Bergslagen som utgår från Falun, Örebro och Karlstad. I denna rekrytering söker vi en jurist som kommer utgå ifrån Karlstad.

ARBETSUPPGIFTER
Som jurist arbetar du självständigt med kvalificerad juridisk rådgivning, gör rättsutredningar, sekretessprövningar samt handlägger skadestånds- och ersättningsärenden. I arbetet kan även ingå remisshantering och hålla i utbildningar inom olika sakområden för våra lokalpolisområden.

Du handlägger överklaganden till förvaltningsdomstolarna, varvid muntlig förhandling kan ingå. Arbetsuppgifterna består till viss del av att skriva beslut som du antingen ska föredra för beslutfattare eller där du själv står som beslutsfattare.

Resor i arbetet kan förekomma

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• juris kandidatexamen eller juristexamen
• minst ett års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• B-körkort då resor förekommer i tjänsten

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• har erfarenhet av självständigt juridiskt arbete inom domstol, myndighet eller annan offentlig förvaltning
• är notariemeriterad
• har erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial och hålla utbildning
• har god kunskap i sekretesslagstiftning

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som jurist inom polisen ska du vara lösningsfokuserad, flexibel och kunna leverera med god kvalitet även vid ett tidvis högt arbetstempo. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta utvecklings- och resultatinriktat. Vidare trivs du med att arbeta självständigt, såväl som i grupp och har en god samarbetsförmåga.

Då rollen innebär många interna kontaktytor där du agerar juridiskt stöd är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga genom att du är tydlig, säkerställer att budskap når fram samt anpassar ditt sätt att kommunicera till mottagaren.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: föräldravikariat med omgående start med hänsyn till uppsägningstid, dock längst tom. 27/5-2022
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Flextid
Funktion: Jurist, Rättstillämpning, Rättsavdelningen Bergslagen

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Semestervikarier till Polisens receptioner i polisområde Värmland

Receptionist, telefonist
Läs mer Feb 1
Polismyndigheten består av drygt 33 000 medarbetare och är indelad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Region Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2100 medarbetare. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet. Effektivitet, engagemang och tillgänglighet är den värdegrund vi utgår ifrån i allt arbete, liksom strävan efter mångfald och likabehandling inom alla områden.

Polisområde Värmland söker nu semestervikarier som vill sommarjobba i någon av polisområdets receptioner. Receptioner finns i Karlstad, Arvika, Säffle, Torsby, Hagfors, Sunne, Kristinehamn och Filipstad.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga Polismyndighetsärenden. Som receptionist utfärdar du resehandlingar/pass, registrerar hittegods och hanterar inbetalningar via kassa. Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta. Övriga arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och e-post, samt vanligt förekommande arbete i en reception.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha:
- Fullständig gymnasieexamen eller motsvarande med högskolebehörighet
- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetat i reception eller erfarenhet från annat arbetsområde som av arbetsgivaren bedöms vara relevant för tjänsten alternativt tidigare erfarenhet av att ha arbetat i receptionen hos Polisen
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både Svenska och Engelska
- Tidigare erfarenhet av att använda datorn som arbetsredskap

Det är meriterande om du har/Är:
- Erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter inom offentlig verksamhet
- B-Körkort
- Polisstuderande
- Språkkunskaper utöver Svenska och Engelska som av arbetsgivaren bedöms vara relevanta för tjänsten.

Som person är/har du:
- Serviceinriktad och lugn. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- God Kommunikationsförmåga. Du talar klart och välformulerat samt lyssnar och är mottaglig för motparten.
- Tydlig och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
- Flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
- God samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Karlstad, Kristinehamn, Arvika, Säffle, Torsby, Hagfors, Sunne, Filipstad

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kommunikationsstrateg till kommunikationsavdelningen i Karlstad

Redaktionssekreterare
Läs mer Dec 8
Är du redo för en större uppgift?
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten.

Gemensam kommunikation ansvarar för att implementera Polismyndighetens kommunikationsstrategi som utgår från myndighetens verksamhetsidé och verksamhetsplan. Ansvaret är övergripande och omfattar all extern- och intern kommunikation inklusive ledningsstöd, kris- och resultatkommunikation samt omvärldsbevakning. I uppdraget ingår att tillsammans med övriga kommunikationsavdelningen vara ett kommunikationsstöd till hela polisregion Bergslagen och samtidigt att ett särskilt uppdrag att stödja polisområde Värmland.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikationsstrateg ansvarar du för att driva kommunikationsuppdrag. Du ansvarar över att utveckla den interna och externa kommunikationen genom att bl.a. identifiera och analysera kommunikationsbehov, ge råd och stöd vid kommunikationsplanering och genomföra kommunikationsinsatser.

Du arbetar operativt med att ta fram kommunikationsmaterial och utgör ett kommunikationsstöd till chefer och andra sakkunniga, allt för att stärka den kommunikativa förmågan inom polisen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att initiera, planera, driva, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser antingen genom egna insatser eller i samarbetet med andra. Vara rådgivare inom kommunikation till chefer och sakkunniga. Delta i nationella och regionövergripande arbetsgrupper och uppdrag. Genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation. Omvärldsbevaka och analysera media och kommunikationsfrågor som är relevanta för polisen.



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Högskoleutbildning inom media och kommunikation eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst fem års erfarenhet i närtid av internt- och externt strategisk och operativt kommunikationsarbetet i en större organisation
• Erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper
• Erfarenhet av att kompetensutveckla chefer och andra nyckelpersoner i kommunikation
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• Erfarenhet av att författa samt anpassa texter efter olika målgrupper och hitta kärnan i komplex information

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:

• Erfarenhet av att samverka med både interna och externa aktörer
• Erfarenhet av kompetenshöjande kommunikativt arbete liksom av arbete med kriskommunikation
• Erfarenhet av att uttrycka dig på engelska i tal och skrift i arbetet
• Erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktygen EpiServer och Adobe-program

PERSONLIGA EGENSKAPER
Du har lätt för att samarbeta oavsett om det är med chefer, nära medarbetare eller andra inom organisationen. Du kan arbeta med flera saker samtidigt liksom att växla tempo mellan planerat och händelsestyrt arbete. Du har god förmåga till helhetssyn och prioritering i det dagliga arbetet. Du är ansvarstagande, samvetsgrann och delar med dig av erfarenheter, kunskaper och idéer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla komplex information till olika målgrupper.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.




ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C45056/2020, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Karlstad

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Ansök nu

Vi söker HR-partner till HR-avdelningen i region Bergslagen, Karlstad eller

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 3
HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. HR-avdelningen ska skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Inom Polismyndighetens HR avdelning arbetar ca 800 medarbetare.

Region Bergslagen består av Värmland, Dalarna och Örebro län. Huvudort för regionen är Örebro. Regionen är indelad i tre polisområden och elva lokalpolisområden. Utöver dessa tillkommer också de fyra regionala enheterna operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten samt regionkansliet.

HR region Bergslagen har i uppdrag verka för att de myndighetsgemensamma målsättningarna inom kompetensförsörjning, chefs- och medarbetarskap, arbetsmiljö och arbetsgivarutveckling implementeras i regionen. HR region Bergslagens leds av en HR-chef som till sin hjälp har fyra HR-konsulter varav en är inriktad mot arbetsgivarpolitik/avtal, en mot arbetsmiljö och två generalister, fyra HR-partners samt en HR-administratör.

Nu söker region Bergslagen en senior HR-partner med placering i Karlstad eller Örebro.


ARBETSUPPGIFTER
Som HR-partner arbetar du i nära samverkan med HR-chefen och alla oss på HR region Bergslagen samt ledning och chefer inom de enheter du har HR-ansvar för. I rollen som HR-partner kommer du att börja med ett tredelat uppdrag. Du stödjer som deras egen HR-partner en del av polisregionen Bergslagens verksamheter och dess ledning och chefer som utgår från behoven inom de enheterna. I det ingår att kunna bidra till utveckling av ett aktivt medarbetarskap, ledarskap och en hållbar arbetsmiljö. Insatserna är av strategisk och operativ värdeskapande karaktär. Det betyder att du ansvarar för att initiera, driva och informera om HR-processer, med mål att avdelningens verksamhet ska utvecklas och att varje chef ska känna sig trygg i sitt ledarskap. I en del operativa HR-frågor kommer du att utgöra det direkta stödet.

I din befattning ingår även att vara avdelningens representant i någon av våra huvudprocesser du kommer att starta inom chefs- och medarbetarfrågor som omfattar att arbeta med kompetensförsörjning, chefsutveckling och chefsförsörjning. Du ansvarar för såväl strategiskt som operativt att driva och implementera ett systematiskt arbetssätt i dessa frågor. Du deltar även aktivt i utsedda processer på nationell nivå inom HR-avdelningen.

Du kommer som en del också att stödja HR-chefen med strategiska och operativa HR-frågor, och i det vara ett ledningsstöd. Du ska vara intresserad av att arbeta i en roll som förändras över tid både utifrån verksamhetens behov samt dina kompetenser och önskemål. Därför söker vi dig som är en senior HR medarbetare som har bredd inom samtliga HR-processer och har du även arbetat som chef är det meriterande. Du ska kunna tänka dig att resa inom regionen och att även regelbundet besöka Karlstad, Örebro och Falun.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med i utvecklingen av Sveriges största myndighet och inom ramen för detta bidra till att utveckla hållbara HR-processer med kärnverksamheten i fokus.

Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom HR-området
• Minst 5 års erfarenhet av strategiskt samt kvalificerat HR-arbete
• Erfarenhet att vara i ledningsroll och verka på ledningsgruppsnivå
• Erfarenhet av att framgångsrikt leda komplexa uppdrag/projekt
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Körkort minst B

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete i större organisationer
• Erfarenhet av HR-frågor inom den offentliga sektorn
• Erfarenhet av att ha arbetat i personaladministrativa system särskilt Heroma

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen bör du vara trygg och väl förankrad i din HR-roll. Du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer, har ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog, samverka och fatta beslut. Du är resultatinriktad, strukturerad och prestigelös. Du kan omsätta nationellt gemensamma HR-strategier i verksamheten och identifiera och genomföra HR-aktiviteter som stödjer den lokala verksamheten. Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vill du veta mer? Du är välkommen att kontakta HR-chef Susanne Eriksson eller HR-partner
Maria Kihlstrand båda nås via polisens växel 114 14.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Karlstad eller Örebro.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Ansök nu

It - tekniker till Polisens It - avdelning , placering i Karlstad

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jul 2

IT - Tekniker till IT - avdelningen , leverans och support , Karlstad

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 15